recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser til plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser til plasma

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 07:07
Du skal gå efter et OLED TV.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Ved du tilfældigvis, om den eneste forskel på 1000 og 2000 modellerne er soundbaren?

2000-serien har et modificeret OLED-panel med højere lysstyrke (generelt samt i højlys til HDR).


PS: 2021-modellerne fra Panasonic såvel som andre producenter præsenteres i denne uge og næste. Det betyder, at priserne på 2020-modellerne rammer bunden i de kommende uger/måneder.
Til top
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Ved du tilfældigvis, om den eneste forskel på 1000 og 2000 modellerne er soundbaren?

2000-serien har et modificeret OLED-panel med højere lysstyrke (generelt samt i højlys til HDR).


PS: 2021-modellerne fra Panasonic såvel som andre producenter præsenteres i denne uge og næste. Det betyder, at priserne på 2020-modellerne rammer bunden i de kommende uger/måneder.

Tak, så kan det da godt være at jeg lige skal trække købet et par uger.
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 16:22
har selv lige udskiftet mit Pioneer KRP-500 med et LG CX OLED og er positiv overrasket, så en anbefaling af LG OLED herfra.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Du skal gå efter et OLED TV.


Det er sgu ikke så svært
Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 17:44
Enig med alle de andre. Bemærk at forskellen mellem de gode oled tv ikke er STORE. Af samme grund valgte jeg LG GX for designet, i stedet for Panasonic HZ1000 som nok ville være blevet mit alternativ. For mig gør det en forskel at det sidder klistret op af væggen, og kun er 2cm tykt, men for andre vil det være den ultimative billedkvalitet der er det vigtigste, og så vælger man Pana (som mine sidste 3 TV har været).

Jeg skiftede for øvrigt selv fra et 12 år gammelt Plasma, og jeg har ikke savnet noget - heller ikke blæseren LOL


Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 18:11
OLED vil TÆVE dit plasma! Bare vent og se :-) Sony (og sikkert også Pana) er et mulehår foran LG men koster lidt mere. Men nej forskellene er ikke store. 
Til top
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

OLED vil TÆVE dit plasma! Bare vent og se :-) Sony (og sikkert også Pana) er et mulehår foran LG men koster lidt mere. Men nej forskellene er ikke store. 

Det vil jeg da se frem til :) 
Selvom jeg fornemmer jeg har trådt i en blanding af en hvepserede og en religions krig, ved at være glad for plasma :)
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 18:54
Jeg er også gået fra plasma til oled. 
Det bløde plasmabillede får man ikke mere, men oled har så nogle andre kvaliteter i stedet for, og oled er bedste (faktisk eneste) alternativ.
Mit plasma gik i stykker, ellers havde jeg det sikkert endnu.
Jeg er godt tilfreds med oled.
mvh Christian
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Jeg er også gået fra plasma til oled. 
Det bløde plasmabillede får man ikke mere, men oled har så nogle andre kvaliteter i stedet for, og oled er bedste (faktisk eneste) alternativ.
Mit plasma gik i stykker, ellers havde jeg det sikkert endnu.
Jeg er godt tilfreds med oled.
Jo det er faktisk det jeg slår et slag for, at med Panasonics seneste to årgange top TV GZ2000 og HZ2000 får man et blødere plasmalignende billede. 
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Jeg er også gået fra plasma til oled. 
Det bløde plasmabillede får man ikke mere, men oled har så nogle andre kvaliteter i stedet for, og oled er bedste (faktisk eneste) alternativ.
Mit plasma gik i stykker, ellers havde jeg det sikkert endnu.
Jeg er godt tilfreds med oled.
Hvor længe holdte det plasma?

Har selv et der er på 8. år. Hvor lang levetid kan man regne der er på plasma tv?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 11:33
Nogle plasma holder længe.

Jeg har et Pioneer 5090, det kom på markedet i 2008.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu