recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon.co.uk alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon.co.uk alternativ

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon.co.uk alternativ
    Sendt: 05-Januar-2021 kl. 10:55
Jeg har før 1. jan 2021 været flittig indkøber af blu-ray skiver (primært 4K og 3D) hos amazon.co.uk pga pris og sikkerhed for minimum engelsk tale/undertekster. Jeg vil gerne have fysisk medie da de rippes og smides på plex. Nu er amazon.co.uk efter 31. dec blevet noget dyrere og jeg har brug for et alternativt. Jeg har set på cdon/guacca men f.eks er udvalgt af børnefilm med 3D meget mindre end amazon.co.uk (vores børn elsker 3D film med dansk eller engelsk tale).

Hvor køber I blu-rays?

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 11:11
Har du overvejet andre af Amazon EU warehouses ?
Såsom de, it, fr osv osv
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Har du overvejet andre af Amazon EU warehouses ?
Såsom de, it, fr osv osv
Ja, jeg har kigget på amazon de/se og priserne er noget højere og f.eks børnefilm var uden engelsk eller dansk tale på de film jeg fandt.


Redigeret af uffidon - 05-Januar-2021 kl. 11:25
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 12:07
Vi er vist en del der kommer til at savne amazon.co.uk Ermm

Jeg har også kigget på de øvrige Amazon sider. 
I 9 ud af 10 tilfælde skal man så slås med tyske (og eller noget andet) menuer, manglende lydspor eller tekst. What a load of ....

Mon Amazon UK vågner til en "bitter" pille
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 12:46
Jeg mener nu ikke at Amazon UK er blevet så meget dyrere, at det gør noget. Jeg havde en kurv forleden på lidt over £35 før forsendelse, og inklusive forsendelse og moms istedet for VAT kostede den under £7 mere ved sidste skridt i checkout.

Ellers køber jeg meget hos Amazon DE, nogle gange hos IT og FR, Coolshop og CDON, selvom det er meget mere sjældent hos de to sidstnævnte efter henholdsvis fjernelse af premium-programmet og hjernedød ny hjemmeside.

Premierefilm og lidt andet køber jeg ofte i min lokale Føtex, men de har selvfølgelig ingen UHD eller 3D.

Redigeret af Naiera - 05-Januar-2021 kl. 12:51
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:21
En ting er prisen.

Så er der lige den lille detalje, at hvad end du køber skal det bevises, at være produceret i UK.
Ellers kommer der hele told/moms balladen på. Confused

Det lyder bare meget besværligt
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:25
Momsen er jo netop betalt i forvejen.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:37
Og der er ingen told.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:37
Og hvis der var, skulle man lave en temmelig stor bestilling
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:40
Nu er Amazon jo ikke dummere andet end at de præsentere den gode pris.
Og gemmer momsen til sidst.
Så i mit hovedet skal jeg regne med at det jeg køber faktisk koster 1,25 af den faktiske pris.
Samtidig skal jeg så huske at portoen også koster 1,25.
Og i øvrigt må jeg ALDRIG bruge mere end 1.150,- incl. porto for så falder told hammeren.
Jeg synes i hvert fald det er mere besværligt Wink

On a side note. Det er lidt interessant at du ikke synes de er blevet meget dyre, med det eksempel.
7£ på 35£ er 20%. Det er da en prisstigning der er til at tage og føle på?!?
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Nu er Amazon jo ikke dummere andet end at de præsentere den gode pris. Og gemmer momsen til sidst.


Sådan var det også før. Den egentlige pris udregnes først når du er på sidste trin af checkout. Før steg prisen også ved checkout, fordi vi bliver opkrævet 25% moms istedet for 17,5% VAT.

Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

7£ på 35£ er 20%. Det er da en prisstigning der er til at tage og føle på?!?


Som jeg skrev, så er det inklusive forsendelse.

Jeg læste en sammenligning af prisen på en kurv før og efter den første, og her skulle prisen være steget fra £128 til £135.

Redigeret af Naiera - 07-Januar-2021 kl. 13:59
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 14:07
Har købt to pakker i .de her mellem jul og nytår. I begge tilfælde tilbød de gratis fragt til Prime kunder og kunder i Tyskland og Østrig.
Men i begge tilfælde fik jeg også gratis fragt, værdi ca 7€ på hver. Den ene er afsendt fra Tyskland og den anden er afsendt fra Polen (som er medlem af EU).
Den ene pakke indeholder en Beatles deluxe box, der kostede 700 kr i England, men kun 395 kr i Tyskland.
Den anden pakke indeholder en harddiskkontroller med 8 porte, ved ikke om den kan købes i Danmark, men 375 kr er billigt for mig.
Alt i alt, rimelige priser!

Hvis jeg køber film vælger jeg ofte iMusic.dk de har et godt udvalg eller CDON.com hvis jeg har rabatkupon hvilket man jo ofte får.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu