recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon.co.uk alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon.co.uk alternativ

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 17:34
Det har da ikke noget at gøre med det her? Man kan også forudbetale moms på de amerikanske og japanske udgaver af Amazon, f.eks.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 21:50
Hvordan gør man det? Jeg har købt en del fra US og bliver bonnet dansk moms og Postnord gebyr hvergang.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 21:59
Vælg en af de dyrere forsendelsesmetoder.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvornår var varen bestilt? 
Alting er nyt efter Brexit, så det forbliver ikke nødvendigvis sådan fremover. LOL

Efter den 1. januar
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg fik i en pakke leveret for et par dage siden fra amazon.co.uk, de havde indeholdt dansk moms ved købet som diskuteret her i tråden og der kom ikke importgebyrer eller told, dvs prisen blev præcis som betalt på amazon.co.uk.

Hvor var pakken sendt fra? UK eller et sted i EU.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Hvor var pakken sendt fra? UK eller et sted i EU.

Emballagen er røget ud, men det var en af deres egne lagervarer så jeg antager UK, men jeg tjekker gerne når næste forsendelse ankommer (denne uge regner jeg med).
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 12:35
Hvorfor har visse brugere så svært ved at tro, at det fungerer præcis som forklaret?
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 14:51
Hos mig er det fordi oplysningen på Skat fortæller at der er ingen der som Amazon, derfor er jeg skeptisk, men har nu lagt en ordre hos Amazon UK.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

oplysningen på Skat fortæller at der er ingen der som Amazon


Hvordan skal det forstås? Jeg mener ikke at Skat omtaler Amazon.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 15:20
Jeg har ringet og snakket med dem og konsulenten var ikke bekendt med den metode som Amazon bruger, men han sagde at det var OK hvis der blev betalt moms af vare og transport, men at det normalt var transportøren der opkrævede momsen.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 16:25
Det er overhovedet ikke overraskende at de ansvarlige hos f.eks. Skat ikke ved en skid om det de har med at gøre.
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hos mig er det fordi oplysningen på Skat fortæller at der er ingen der som Amazon, derfor er jeg skeptisk, men har nu lagt en ordre hos Amazon UK.

Allerede for adskillige år siden (jeg kan ikke huske det præcist; men det er sikkert 3 år siden) kunne man for (i hvert fald) visse varer på amazon.com vælge at lade Amazon stå for fortoldning. De garanterede, at man ikke ville komme til at betale mere og de ville tilbageføre evt for meget opkrævet moms/told.

Det virkede fint. De tilbageførte ovenikøbet noget i retning af 15 kr!

Men de tager nok i størrelsesordenen 50 kr ekstra for ulejligheden, så jeg handler fortsat kun udenfor EU når det er helt umuligt at finde tingene her, eller det koster under 80 kr (ex porto).

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu