recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon.co.uk alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon.co.uk alternativ

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

'Amazon.co.uk' <cs-reply@amazon.co.uk> virkede sidst jeg havde brug for den.

Hvor længe er det siden?

En gang i efteråret. cs = customer service
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 21:39
Man kan stadig komme igennem til en kundeservice chat-person. Man skal bare lige igennem botten først.
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Man kan stadig komme igennem til en kundeservice chat-person. Man skal bare lige igennem botten først.

Hvad er det lige, du/I forventer, Amazon kan gøre ved, at UK har valgt at blive tredjeparts-land?


Redigeret af Skyhigh - 06-Marts-2021 kl. 00:27
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 00:41
De har opkrævet dansk moms i velsagtens ti år allerede, så det er kun PostNords idioti der står i vejen her. Det kommende automatiske opkrævningssystem kommer til at fungere præcis som det gør nu hos Amazon, hvor afsender opkræver dansk moms.

I forhold til den aktuelle sag ved jeg, at Amazon UK har refunderet andre kunders omkostninger i forbindelse med PostNords pjat.

Redigeret af Naiera - 06-Marts-2021 kl. 00:42
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 01:08
OK. For så vidt Amazon har opkrævet rigtig moms og clearance fees, så har du måske ret. Jeg holder nu alligevel igen indtil videre. 

Meld gerne tilbage uanset resultat.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 04:00
Jeg har da også tænkt mig at holde igen, indtil det nye system kommer op at køre. PostNord er ikke til at stikke i.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 12:48
Har netop modtaget en momsregning på 2 stk t-shits som jeg købte på amazon.de til i alt 56€ hertil kommer import moms på 74 kr., det er til at leve med. 

Postnord er dog så kække at opkræve 320,- kr i ekspeditionsgebyr! (160,- pr enhed på trods af at det er en ordre) 

De ryger lige tilbage.

Ved nærmere gennemsyn og 4 klik inde på amazon.de, kan jeg godt se at det sendes fra UK, men det står ikke på bestillingssiden, jeg skal ind på selve sælgerens side.

Be careful out there. 



Redigeret af Pede8000 - 06-Marts-2021 kl. 12:49
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 13:04
Når du handler ved en Markedet forhandler skal du altid undersøge hvor de sender fra.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Når du handler ved en Markedet forhandler skal du altid undersøge hvor de sender fra.


Enig, men det ville da være fint, hvis der kom en melding når man bestiller, om at det sendes fra UK (eller andre 3- partslande)

Ville det ikke være en god service?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 10:03
Har også lige bestilt fra amazon.co.uk - den røg også i tolden. Bestilte så 2 pakker fra Kina - de strøg lige igennem. Man skulle næsten tro de er ekstra opmærksomme på UK lige i tiden.
Men jeg må holde mig under bagatelgrænsen, hvis jeg vil have noget fra amazon.co.uk 
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 23:28
Jeg modtog en pakke i sidste uge fra amazon.co.uk til 173kr og den røge i gennem uden problemer.

Er der mon en forskel på om de er dækket ind under Amazon Prime eller ej?

Min pakke var med gratis forsendelse via Prime.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg modtog en pakke i sidste uge fra amazon.co.uk til 173kr og den røge i gennem uden problemer.

Er der mon en forskel på om de er dækket ind under Amazon Prime eller ej?

Min pakke var med gratis forsendelse via Prime.

Siden hvornår har der været gratis forsendelse med Amazon Prime til Danmark?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu