recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon.co.uk alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon.co.uk alternativ

 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:




Har du dokumentation for at man ikke skal betale moms for forsendelser fra AMAZON.UK?

Som det har været hidtil, så Amazon.UK opkrævet dansk moms for det skal de indefor EU.


SÅ LÆS DOG TRÅDEN

1. Du behøves ikke at råbe. Jeg har læst tråden og ser ikke nogen dokumentation.

2. Du henviser til at Amazon sælger for mere end 100.000 og derfor skal opkræve dansk moms. Men det er jo kun regler indenfor eu. Nu er de ikke med i eu, så det er ikke de regler der gælder nu.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 16:06
De opkræver moms og derfor skal den selvfølgelig ikke betales igen.

De har systemet sat op allerede fordi de længe før Break Shit solgte for et bestemt beløb til andre EU-lande.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Amazon er i sverige og kommer også i danmark. Så slipper vi for alt det lort. 

De er jo faktisk gået i luften, men udvalget lader en hel del tilbage at ønske, for nu at sige det pænt.

Jeg ser dog frem til, de kommer til DK.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det var helt specifikt de samme Blu-rays som Amazon UK, det handlede om.

Det er ikke de samme udgivelser som vi får her i landet, så det betyder derfor ikke så meget at Amazon begynder at sælge danske/nordiske udgivelser her i landet en dag.

I øvrigt mener jeg ikke det er besværligt eller "alt det lort" at handle hos Amazon UK. Det er måske besværligt for visse at forstå, hvordan tingene hænger sammen, med moms og det der Det er dog på ingen måde sværere end at handle hos CDON, og de har jo, som nævnt, nogle andre udgivelser.

Tidligere i tråden var vi f.eks. inde over nogle Disney-udgivelser, og de kommer jo ikke længere med tabsfri lyd her i landet, så allerede der har vi jo en god grund til at købe hos Amazon UK. De får selvfølgelig også film på Blu-ray som slet ikke kommer her i landet.
Og det er helt usandsynligt at amazon.dk skulle føre dem i sortimentet? Der er nok et par stykker mere der synes det er besværligt at handle med break shit fremover.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 17:29
Ja, det er usandsynligt. Du fremturede med det som om det var en selvfølge tidligere, hvilket det absolut ikke er.
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Uden at have læst hele tråden igennem vil jeg bare lige advare om, at de produkter, man køber i Storbritanien, skal leve op til nogle specifikke regler om ophav - rules of origin (RoO). Hvis de ikke gør det, så vil der blive pålagt importafgift i henhold til EUs 'Schedule of concessions on goods and services' som offentliggjort under WTO.

Lige en opfølgning på dette -- det er åbenbart ikke helt defineret, hvad det vil sige, at noget er produceret i UK:


Jeg skal ikke gøre mig til dommer over andres beslutninger om at købe i UK, men jeg kan bare sige, at jeg venter med at købe i UK indtil situationen er afklaret.




Redigeret af Skyhigh - 08-Januar-2021 kl. 17:49
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, det er usandsynligt. Du fremturede med det som om det var en selvfølge tidligere, hvilket det absolut ikke er.
Jeg tog det som en selvfølge at vi kan købe billigere blurays ja, ikke andet. Det er amazons philosofi.
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 21:22
I forhold til overskriften må man vel godt håbe at på at der engang kommer noget lokal handel igen af film, it-udstyr, tøj, og meget andet som i gamle dage. Det var hygge at bruge sin tid i spændende fysiske butikker som i de gode gamle dage. Desværre er fysiske butikker meget pressede når handlende kan finde på at prøve varen, tage billede, og så bagefter google den laveste pris hjemme på computeren. Nogle ting købes dog med fordel lokalt f.eks. sko. Har købt sko i forkert størrelse på nettet og det koster kassen at returnere, kan ikke svare sig. På Internettet kan nogle varer måske findes en smule billigere end de lokale butikker, men pakken koster jo også, skaber overforbrug af emballage, og nu toldmur fra bl.a. England. Har selv handlet meget i UK især når pundet var attraktiv overfor kronen. Det er nok mindre attraktivt nu.

Hvis man i en fysisk butik skal give en 20er mere for f.eks. en film, bør dette ikke vælte ret manges budget. Det er bare blevet så nemt med et par klik på musen. Vi bør alle bekymre os over den butiksdød som vi oplever i vores tid - det kan være en katastrofal udvikling og føre til amerikanske tilstande. Det handler om vores byer's overlevelse, det nære erhvervsliv, og om pengene er i nærdemokratiet eller ej og ikke mindst arbejdspladser. Hvorfor støtte Amazon Jeff, når han er så stinkende rig at hverken han selv eller konen kan nå at bruge deres overflod af penge. Manden betaler sikker ej heller skat. Butikkerne der sælger igennem Amazon rygtes at må sælge visse af deres varer for en slik. Dumping men Jeff bliver rigere og rigere. Har også set programmet om Amazons postbude, der i USA må have 2-3 jobs for at overleve fordi Jeff ikke vil fastansætte, giver ussel løn. Afskyeligt firma.

Det er ikke for være offtopic, men så altså gerne at folk i højere grad støtter lokale butikker.


Redigeret af tvviewer - 08-Januar-2021 kl. 21:34
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Det er ikke for være offtopic, men så altså gerne at folk i højere grad støtter lokale butikker. 

Her i København/Nørrebro er butikker som TP Musik, AxelMusic, Guf, Fona...... 100% forsvundet.
For et par år siden reducerede ElGiganten deres udvalg til næsten ingenting og lige før jul reducerede Føtex der hylder med CD'er, DVD'er og Blu-rays med 70%.

Så jeg ved ikke rigtig hvor du vil have at jeg skal gå hen og købe mine film lokalt. 
Der er Føtex og Elgigantens meget sørgelige udvalg tilbage, alle andre er væk.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 12:35
Min nærmeste Føtex har stadig et fornuftigt udvalg, og jeg køber, som nævnt, ofte premierefilm der. Engang imellem også en ældre film på tilbud. Jeg håber de beholder status quo i filmafdelingen i lang, lang tid endnu.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 12:41
@SKyhigh - det er nok en ganske klog ting de første par måneder. Jeg har selv et par online cykelforretninger jeg frekventerer som er engelske, og de er fx helt stoppet med at sælge cykler ud af england nu. Noget er produceret i UK kræver åbenbart mere end bare samling, men også underleverancer af dele til det givne produkt. Fx en carbonramme som er lavet i kina (som 90% af alle carboncykler er) så er cyklen per definition ikke UK manufactured selvom den kan være designet og alt muligt andet derovre, og derfor kommer der told på hele cyklen.

Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Det er ikke for være offtopic, men så altså gerne at folk i højere grad støtter lokale butikker. 

Her i København/Nørrebro er butikker som TP Musik, AxelMusic, Guf, Fona...... 100% forsvundet.
For et par år siden reducerede ElGiganten deres udvalg til næsten ingenting og lige før jul reducerede Føtex der hylder med CD'er, DVD'er og Blu-rays med 70%.

Så jeg ved ikke rigtig hvor du vil have at jeg skal gå hen og købe mine film lokalt. 
Der er Føtex og Elgigantens meget sørgelige udvalg tilbage, alle andre er væk.


Ja, det er en skidt udvikling med de lukninger. De nævnte er lukket i kampen mod clicks. Uden for hovedstaden er det endnu værre med butiksdød.
Jeg ved godt at mit indlæg virker umuligt, men noget må der gøres. Elgiganten, Power er i mine øjne også sørgelige foretagender, der er pengegrisk ud over det sædvanlige, bruger beskidte handelsmetoder overfor kunder. De kan også finde på at sælge varer der ikke holder. Samme gør Amazon. Prøv at læse tilbagemeldinger fra kunder, der har modtaget brugt vare, eller vare der går i stykker efter kortvarigt brug. Jeff, sælger godt som skidt bare for at score flere penge.

Selvom de nævnte butikker ikke har det store udvalg på hylderne kan de muligvis skaffe varen alligevel. Distributør/leverandør er klar 24/7. De kan få varen hjem, og hvis man spørger om at få en skarp pris, kan det måske lade sig gøre alligevel uden at køber bliver ruineret.


Redigeret af tvviewer - 09-Januar-2021 kl. 13:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu