recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastsspeed meget uheldige oplevelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastsspeed meget uheldige oplevelser

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lars Doe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2021
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Doe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fastsspeed meget uheldige oplevelser
    Sendt: 06-Januar-2021 kl. 16:01

Hej med jer jeg ønsker at give min egen oplevelse af min internetforbindelse hos fastspeed. 

 

jeg bor på Vesterbro i København og valgte at skifte over til fastspeed fordi de lovede en løsning på 100/1000, som på det tidspunkt var meget billigere end f.eks yousee.

 

Forbindelsen har ellers kørt rigtigt fint i mindst 1 1/2 år. og jeg har været fint tilfreds med dem. jeg har haft yousee før og de var fine nok, men for dyre i forhold til hastighed. jeg havde Hiper men de havde meget store problemer med at levere hastigheden.

 

Problemerne startede i midt september måned, med at forbindelsen simpelt hen forsvandt med sporadiske tidspunkter. Sådan nogle dynamiske fejl kan være svære at påvise, og de sendte en ny router. Samme problem.

 

Der var ikke den store hjælp at indhente fra, fastspeed i forhold til metoder at finde fejlen. De kunne godt se fejlen men først 1 måned senere sendte de en tdc tekniker som var super effektiv. Fejlen opstod mens han var der og han mente at det var en dns fejl, han mente at han kunne se støj på. Der gik 2 uger før tdc støj team meldte tilbage at der var lidt støj men at det ikke var et problem.

 

Jeg fik altid beskederne af flere forskellige folk som altid startede forfra, med f.eks ”har du reset router, tjekket dine kabler e.t.c. 

 

Alle mine målinger er fortaget kablet med CAT 6 kabel og både på en super hurtig og ny Imac og en win 10 maskine også kablet og direkte til deres router, men der var ikke noget forskel på om jeg kørte den bridge igennem min router som er en Synology AC2600.

 

Jeg fandt ud af at lave en ping af server som var pålidelig. Jeg valgte google.com, og så lavede jeg en screen record så man kunne se udfaldet med hastigheds målinger.

 

Den 3 december sagde de at de havde købt mere kapacitet på centralen hos TDC, og udfaldende forsvandt, og hastigheden blev bedre for download. Men så blev min upload dårligere i stedet for 100mbs havde jeg kun mellem 40 og 50.  de ville iike ud med hvad kriterierne var for fair use, hvilket ikke er en transparent og ærlig politik for et firma. Og de vil ikke reducere prisen, fordi de siger at jeg har brudt ”fairuse” politiken som er er en skummel gummi paragraf.

 

Så kom der en ny tekniker på og vi brugte en masse tid og 14 dage indtil de fandt ud af at fejlen lå hos dem selv. Nu på stod de at jeg brugte for meget upload knap 2TB på 1 måned, så derfor nedgraderede forbindelsen til 40-50 mbs. Så hvis familien skulle arbejde hjemme måtte jeg gå og slukke for min ftp server.

 

De sidste par dage har der været masser af udfald ( 5. Jan 2021) så nu gav jeg op og afmeldte mit abonnement og oprettede det nye hos Yousee. Selvom det er 50 kr dyrere.

 

Kunsten for fastspeed er at ballancere med hvor meget kapacitet de køber hos tdc og stadig tjene penge og hvor mange kunder de har købt kapacitet til. Det virker som om deres prioritet er at tjene flere penge end de har plads til på deres net.

 

Bare i dag 6.jan var der udfald over hele Danmark så bare denne lille tekst tog ekstra tid, så den er først skrevet i word . 

 

jeg fik først 1 måneds kompensation. Men jeg skrev tilbage at det ikke var acceptabelt og jeg havde indbragt dem for teleankenævnet, hvis det ikke var fordi de svarede tilbage at nu gav de mig 3 måneder ”i god tro” hvad det skulle betyde, da jeg har gemt alt dokumentation.

 

Faststpeed er meget opsat på at ringe, i stedet for at maile. Men jeg arbejder og kan ikke tale privat, og når man ringer tilbage er der ikke en tlf kø som siger hvor langt man er og man kan ikke ringe tilbage. Og hvis de ringer har man som kunde ikke den fornødne dokumentation.

 

Men måske går det gamle udtryk igen her ”man får hvad man betaler for”

 

 

 

Bedste hilsner

 

 

 

 



Redigeret af Lars Doe - 06-Januar-2021 kl. 16:02
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 18:31
Du opretter dig på et forum for at svine et firma til? Jeg kan forstå frustrationerne, men helt ærligt! Et er at sådan noget reelt hører under "jura" gruppen her på recordere - eller som minimum "bruger til bruger"  - netværk snakkes der netværks teori og praksis. Noget andet er at hvsi du virkelig er ude efter at lave en shitstorm, så er det sg ærligt talt ikke recordere du skal henvende dig. Fastspeed ser ikke noget her. Det skal gøres på deres facebook side hvis det er, eller gå på trustpilot.
Til top
Lars Doe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2021
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Doe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 18:38
Jeg har ikke intentioner om at svine et firma til. Men jeg har videre bragt mine erfaringer og hvis du føler dig stødt over dette, så er du velkommen til at scrolle videre. jeg har også indhentet mange erfaringer herfra med tilfredse brugere som utilfredse herfra. 

Jeg er ikke interreseret i at lave en shitstorm, men som så mange andre indlæg, kan man det man bruge. 

Det kunne være andre som læser med her som kan genkende erfaringer og være med til at tage et kontruktivt valg.

Ha en dejlig aften og tak for din svar
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 23:06
Har haft FastSpeed fra da de kom frem og har ikke oplevet nævneværdige udfald eller andre problemer. Har en stabil linje som giver hastigheder på 700-950 kablet hvilket jegnikke kan klage over. Ca 400 over wifi. 

Bevares de havde et udfald i dag på ca 30 minutter men det har YouSee jo jævnligt og i meget længere tid. 


Redigeret af DanishCanadian - 06-Januar-2021 kl. 23:12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Bevares de havde et udfald i dag på ca 30 minutter men det har YouSee jo jævnligt og i meget længere tid. 



Har de?

Gennem de sidste 15 år har jeg haft udfald 3 gange på ADSL og 0 på fiber.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 06:20
Ja folk gik helt amok på deres Facebook side. Alt var nede. Hjemmeside, telefon, alles 😊 

Tog det som er kærkommen pause
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 10:37
Har ligeledes ikke oplevet noge længervarende problem med You See via Coax, bortset fra det famøse Nytårs nedbrud for nogle år siden. Der har været nogle få og kortvarige afbrydelser, nu haves der fiber og der forventes ikke problemer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 10:48
2 Tb upload på FTP trafik om måneden er måske heller ikke helt alm. bruger trafik. Så måske du skulle have en anden form for abonnement.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 11:27
Det er vel fair at en kraftig forbindelse hænger sammen med et kraftigt trafikforbrug??
mvh Christian
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 13:43
Er også skiftet fra Hiper til fastspeed. De kunne da levere 1000 mbit som Hiper ikke kunne.
Men jeg vil så sige at den software de har lagt på deres modem er uhyggelig langsom. 
Den samme router hos Yousee er det routeren egen opsætning man ser, den kan jeg bedre lide.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 17:14
Jeg vil også mene at en FTP med 2 TB upload trafik falder udenfor fairuse på den type forbindelser.

Vil du afsløre hvad som downloades fra din FTP?

Hvis du lader alle i en stor familie hente dine julevideoer, så vil man måske nok komme op på 2 TB trafik.
Men ellers ville jeg antage at det er erhvervsmæssigt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

nu haves der fiber og der forventes ikke problemer.


Hvis nogen har fortalt dig, at fiber er lig ingen nedetid, så har de løjet gevaldigt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu