recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastsspeed meget uheldige oplevelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastsspeed meget uheldige oplevelser

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Lars Doe Lars Doe skrev:

 Nu på stod de at jeg brugte for meget upload knap 2TB på 1 måned, så derfor nedgraderede forbindelsen til 40-50 mbs. Så hvis familien skulle arbejde hjemme måtte jeg gå og slukke for min ftp server.

 

De sidste par dage har der været masser af udfald ( 5. Jan 2021) så nu gav jeg op og afmeldte mit abonnement og oprettede det nye hos Yousee.

 



Helt generelt, hvis du har vedvarende behov for at uploade 2tb per måned, så bør du nok se på en erhversforbindelse (dog til en helt anden pris naturligvis).

Yousee kan også sagtens lukke ned for din forbindelse - Følgende fra deres vilkår:

YouSee Bredbånd har ikke en fastsat fair-use grænse, men YouSee har lov til at afbryde en forbindelse, hvis forbruget ligger væsentligt over gennemsnittet, eller hvis forbruget pludselig stiger voldsomt.


Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 17:22
Er det ikke sådan et hvis man køber hos firmaer der er på Yousees og netværket er presset, så sørger yousee for at deres egne kunder ikke er dem der rammes af at netværket er presset? Det er en speciel tid, hvor mange arbejder hjemmefra og sidder man med medieproduktion af en eller anden form, så trækker det masser af trafik

Der også kæmpe forskel på hvor hurtigt en tekniker kommer på besøg. Kontrakten med andre firmaer ved etablering er at Yousse skal sende en tekniker inden 30 dage, og han bliver gerne bestilt til dag 30. Tegner man abonnement direkte hos Yousee, så kommer han så hurtigt som muligt, så abonnementet kan træde i kraft.

Jeg synes egentligt 1. indlæg er fint. Det er ikke nogen nyhed at man får hvad man betaler for, men det skader ikke at man mnder hinanden om det.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 20:57
Syntes også indlægget er fint men har blot ikke samme opfattelse af at være kunde hos FastSpeed - overhovedet Smile
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 21:06
Syntes også det er fint at dele sin erfaring, hvis man gerne vil det.
Forstår dog ikke, hvorfor du ikke er skiftet for længst. Du skriver du kan få noget du ved virker til 50,- mere om måneden, så er det da bare farvel og tak :D 
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Du opretter dig på et forum for at svine et firma til? Jeg kan forstå frustrationerne, men helt ærligt! Et er at sådan noget reelt hører under "jura" gruppen her på recordere - eller som minimum "bruger til bruger"  - netværk snakkes der netværks teori og praksis. Noget andet er at hvsi du virkelig er ude efter at lave en shitstorm, så er det sg ærligt talt ikke recordere du skal henvende dig. Fastspeed ser ikke noget her. Det skal gøres på deres facebook side hvis det er, eller gå på trustpilot.


Forstår virklige ikke at du mener han vil starte en shitstorm, indlægget er skrevet i pæn og sober tone. Ser det mere som "et råb på hjælp" om der er andre der har haft ligende oplevelser.
Desværre, afspejler lige netop dette indlæg, den arrogante holding, der kan spøge i krogene, hvis man ikke er i "inder cirklen"
Manden er ny på rec, men du jorder ham straks, for at have langt hans indlæg forkert. Vejled dog i stedet for.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Du opretter dig på et forum for at svine et firma til? Jeg kan forstå frustrationerne, men helt ærligt! Et er at sådan noget reelt hører under "jura" gruppen her på recordere - eller som minimum "bruger til bruger"  - netværk snakkes der netværks teori og praksis. Noget andet er at hvsi du virkelig er ude efter at lave en shitstorm, så er det sg ærligt talt ikke recordere du skal henvende dig. Fastspeed ser ikke noget her. Det skal gøres på deres facebook side hvis det er, eller gå på trustpilot.


Forstår virklige ikke at du mener han vil starte en shitstorm, indlægget er skrevet i pæn og sober tone. Ser det mere som "et råb på hjælp" om der er andre der har haft ligende oplevelser.
Desværre, afspejler lige netop dette indlæg, den arrogante holding, der kan spøge i krogene, hvis man ikke er i "inder cirklen"
Manden er ny på rec, men du jorder ham straks, for at have langt hans indlæg forkert. Vejled dog i stedet for.

Hørt, og helt enig. Thumbs Up
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 08:46
Nu har jeg ikke gidet søge mere intenst, men han har lavet nøjagtig det samme indlæg på HOL https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=993635
som gæst.

Med andre ord. hans "deling" af erfaring er reelt kun med 1 formål, at disse virksomheden/shitstorme dem.

og de 2TB upload - det opnår man reelt kun ved at lave ulovlig fildeling. (eller også er men teknisk IT-konsulent der sidder og uploader images til kunder hjemmefra, og det afslører hans måde at skrive på han ikke er.)


Redigeret af claus_jac - 09-Januar-2021 kl. 08:59
Til top
Lars Doe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2021
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Doe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 13:14
Tak for jeres opmærksomhed og jeres feed back hvilket jeg sætter stor pris på, og nyder de mange konstruktive forslag.

 

Det her er mit første indlæg på mit forum og det er bragt med det formal at oplyser de relevante brugere som kunne finde brugbart. Jeg har også bragt indlægget på hardware online, fordi jeg også har fundet nyttige erfaringer fra andre brugere og fordi jeg ville dele mine erfaringer

 

Jeg har lukket min Facebook ned, idet jeg ikke brød mig om tonen på mange sociale medier, hvor man ofte går efter mande og ikke bolden. Jeg skriver af samme sag ikke så tit på forummer.

 

Jeg må sige at jeg blev oprigtig ked af det og følte mig intimideret ved mit første indlæg. Her på siden. Jeg havde håbet at ved at skrive på sådan et forum, med så mange tekniske begavelser, at jeg var fri for person angreb og andet irrelevant fnidder som ikke omhandler budskabet.

 

Hvis man har den høje status, syntes jeg at ville klæde at man kommer, med konstruktive forslag til en ny bruger, jeg kunne frygte at det ville jage andre væk hvis man disser nye indlæg på denne nedværdigende måde!

 

Et indlæg er altid det første, og jeg følte mig oprigtig intimideret, af en person som har 5496 og er guldmedlem. Jeg ved ikke vad det betyder, men det betyder vil at personen har en høj status. Og desto større var min forbavselse over sprogbruget. Men nok om det, til det som handler

 

Jeg har været fint tilfreds med fastspeed og har forsøgt at være en loyal kunde. Men problemet har stået på i mere end 3 måneder og måtte til sidst kaste håndklædet i ringen. 

 

Som fastspeed siger så er det samme modem og samme kabler, så derfor ventede jeg også med at skifte. Og tiden vil vise om det ændrer sig.

 

 Jeg må til fastspeed sige at deres medarbejdere er ualmindeligt hjælpsomme, når man taler med dem

 

Jeg har 2 nas server hvor den ene står hos min søn i Jylland, og min back på remote server gik ned og jeg måtte reetablere backuppen, så derfor havde jeg i 3uger brug for 2 tb upload af personlige billeder.

 

Så det er egentligt også for at bringe en diskkusion op om, hvornår er for meget nok. Og jeg søger en mere konkret definition af deres begreb ”fairuse” Så man har noget at rette sig ind efter. Fast speed vil ikke ud med det, så jeg ville bare høre jeres synspunkter.

 

 

Jeg for står ikke helt hvor claus_Jac, guld medlem er så fjendtligt indstillet såfremt du har tvivlsspørgsmål er jeg klar til at svare dig. og indgå en dialog frem for mudderkastning

 

Del lønner sig ofte at høre det fra hestens egen mund. Jeg kan på det kraftigste afvise at er illegalt materiale, som man ifølge Claus_Jac,  kun kan opnå ved at lave en ulovlig findeling

 

Håber i nyder weekenden og den dejlige sol, jeg er på vej ud i den tak for alle de gode råd, og tak fordi i tager jer tid mvh Lars

 

 

 

 

 



Redigeret af Lars Doe - 09-Januar-2021 kl. 13:14
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Lars Doe Lars Doe skrev:

Som fastspeed siger så er det samme modem og samme kabler, så derfor ventede jeg også med at skifte. Og tiden vil vise om det ændrer sig.

Hvilket er en halv sandhed. Trafikken føres gennem en trakt hos TDC, hvorefter den termineres i udstyr hos Fastspeed. Hvad Fastspeed herefter gør med trafikken...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nu har jeg ikke gidet søge mere intenst, men han har lavet nøjagtig det samme indlæg på HOL https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=993635
som gæst.

Med andre ord. hans "deling" af erfaring er reelt kun med 1 formål, at disse virksomheden/shitstorme dem.

og de 2TB upload - det opnår man reelt kun ved at lave ulovlig fildeling. (eller også er men teknisk IT-konsulent der sidder og uploader images til kunder hjemmefra, og det afslører hans måde at skrive på han ikke er.)

Claus. Første Lockdown, var jeg oppe på 4tb i upload, da jeg sad hjemmefra med VPN til min arbejdsplads. Og to døtre med fjernundervisning.

Redigeret af T-Duck - 09-Januar-2021 kl. 16:47
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 18:42
Hej Lars.
Velkommen til Recordere. 
Lad være med, at tage dig af, hvis der er en enkelt eller to som snakker om shitstorm. Forkert emne: Det har mange sgu prøvet, inkl. mig selv. Så bare gå let hen over det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 19:44
Du bliver skuffet hvis du tror der ikke er trolls og ful khoveder her på forumet. Dem er der desværre massere af. Og Facebook retorikken lever fint her også Cry
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu