recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slå skærmlås fra på iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå skærmlås fra på iPad

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slå skærmlås fra på iPad
    Sendt: 08-Januar-2021 kl. 16:05
Hej
Jeg fik mig en ny iPad i julegave som erstatning for min gamle trofaste iPad2Tongue
På min nye iPad er der jo touchid, men den er simpelthen så dårlig og langsom i forhold til de Android telefoner jeg har haft, så jeg vil godt slå skærmlåsen helt fra, da det er pisse irriterende, enten at skulle slås med touchid eller at taste den 6 ciffer kode ind.

Det er nu også nemt nok at gå ind under touchid & kode, og slå kode fra, men det betyder også at jeg ikke kan bruge touchid overhovedet, f.eks. i app-store eller min e-boks og netbank.

Er det ikke muligt at slå skærmlåsen fra i IOS14, uden at man mister muligheden for at benytte touchid overhovedet?
Mvh Jesper
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 16:33
Det tager da kun 1 sekund med fingeren

måske du skal prøve igen


ps koden kan også være 4 cifre



Redigeret af hansie - 08-Januar-2021 kl. 16:33
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det tager da kun 1 sekund med fingeren
måske du skal prøve igen
ps koden kan også være 4 cifre
Ja det er korrekt at toichid “kun” tager 1 sekund, når den godtager fingeren, hvilket den så ikke gør 20% af gangendeAngry
Måske er det bare fordi jeg er vant til at på min telefon sidder touchid på bagsiden i en fordybning, så der rammer min finger korrekt hver gang.
Nå men jeg har fundet ud af hvis jeg slår touchid fra til at låse skærmen op, så kan jeg sætte den til først at bede om kode efter en time. Hvorfor man ikke kan ændre det, uden at skulle slå touchid fra til at låse skærmen op, er mig en gåde.
Mvh Jesper
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 17:38
du kan have op til 5 fingeraftryk i systemet. Det gør det endnu hurtigere. Jeg har nu aldrig haft problemer med touch id. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

du kan have op til 5 fingeraftryk i systemet. Det gør det endnu hurtigere. Jeg har nu aldrig haft problemer med touch id. 
Jeg har fire.
Mvh Jesper
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Online
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 18:44
Måske er det fordi, du har ti tommelfingre 😆
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 18:48
Jeg har også haft problemer med touch id på min tidligere iphone 6s. Til sidst var der kun venstre hånds pegefinger der virkede. På min nye ipad 7.gen. er der dog ingen problemer endnu.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

du kan have op til 5 fingeraftryk i systemet. Det gør det endnu hurtigere. Jeg har nu aldrig haft problemer med touch id. 
Jeg har fire.
Er det den samme finger så? Hvis ikke, så prøv med flere af samme finger.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det tager da kun 1 sekund med fingeren
måske du skal prøve igen
ps koden kan også være 4 cifre
Ja det er korrekt at toichid “kun” tager 1 sekund, når den godtager fingeren, hvilket den så ikke gør 20% af gangendeAngry
Måske er det bare fordi jeg er vant til at på min telefon sidder touchid på bagsiden i en fordybning, så der rammer min finger korrekt hver gang.
Nå men jeg har fundet ud af hvis jeg slår touchid fra til at låse skærmen op, så kan jeg sætte den til først at bede om kode efter en time. Hvorfor man ikke kan ændre det, uden at skulle slå touchid fra til at låse skærmen op, er mig en gåde.

Et lille tip. Gå ind i indstillinger der hvor du kan oprette en ny finger til at åbne med. Her laver du så en ny finger som blot er den samme som den du har problemer med. Det går du så 4 gange med samme finger. Det hjælper på det Wink Har selv 3 fingre som reelt er min venstre tommelfinger. Spiller 100% - aldrig problemer med at logge ind.

Du slår i øvrigt kode fra samme sted som der hvor du opretter nye fingre til at åbne med.


Redigeret af DanishCanadian - 08-Januar-2021 kl. 19:19
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Du slår i øvrigt kode fra samme sted som der hvor du opretter nye fingre til at åbne med.
Problemet er blot at hvis man slår koden fra, så slår man også touchid helt fra, dvs. man ikke kan bruge touchid i apps.
“Kræv kode” står til straks, og kan ikke ændres, pånær hvis man slår touchid fra som mulighed for at låse skærm op, så det er løsningen for mig pt.
Mvh Jesper
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 20:05
men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 20:06
Jeg har den spritnye IpadAir, og touchID funker altså HVER gang her. Anvender venstre pegefinger , - og de få gange Ipad’en skal være lodret har jeg "kodet" højre tommel . 


Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu