recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slå skærmlås fra på iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå skærmlås fra på iPad

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.
Mvh Jesper
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Det er faktisk pi** irriterende de har ændret det i iPadOS fra 14. Dine koder i f.eks. Chrome virker heller ikke uden og den kræver kode hver gang, selv om man er logget ind med touch ID
Omvendt kan jeg godt se det er selvfølgelig i relation til sikkerhed, men jeg synes man selv burde have muligheden for at vælge til eller fra.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Du skriver selv at du jo netop gerne vil bruge touch id omvendt skriver du i første sætning at du ikke gider at bruge touchid. Måske ikke så underligt at jeg blev lidt forvirret. 

Men du se bare bort fra mit forsøg på at hjælpe dig. Undskylder meget og beklager jeg har spildt din tid. 




Redigeret af DanishCanadian - 09-Januar-2021 kl. 08:21
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Du skriver selv at du jo netop gerne vil bruge touch id omvendt skriver du i første sætning at du ikke gider at bruge touchid. Måske ikke så underligt at jeg blev lidt forvirret. 

Men du se bare bort fra mit forsøg på at hjælpe dig. Undskylder meget og beklager jeg har spildt din tid. 
Jeg beklager at jeg åbenbart ikke har formuleret mig tydeligt nok.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg kan fjerne skærmlåsen på min iPad uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Og i øvrigt tak for tippet med at scanne den samme finger ind flere gange.
Mvh Jesper
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 12:05
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Fordi vi tror godt du gider touchid hvis du lige får det grebet rigtigt an. . 
Det fungere altså genialt - og du bemærker det dybest set aldrig . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Det har jeg gjort, men det fjerner ikke skærmlåsenWink
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


Fordi vi tror godt du gider touchid hvis du lige får det grebet rigtigt an. . 
Det fungere altså genialt - og du bemærker det dybest set aldrig . 
Jeg acceptere at du syntes godt om touchid.
Ligeledes burde du også acceptere at jeg ikke syntes om touchid, og derfor ikke vil bruge det til at låse min ipad skærm op med.
Derfor går mit spørgsmål heller ikke på hvordan jeg kommer til at syntes godt om touchid, men om hvordan jeg slår skærmlåsen fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid, men som jeg kan se, så kan det ikke lade sig gøre.
Det man kan, er at slå touchid fra som skærmoplås, og ændre den til at bede om kode efter 4timer maks.


Redigeret af Axlon - 09-Januar-2021 kl. 13:16
Mvh Jesper
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 14:32
Axlon _ Fair nok-dit valg. Jeg vil dog sluttelig vove den påstand, at du bevæger dig ud i en (endnu) mere ukomfortabel løsning . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Axlon _ Fair nok-dit valg. Jeg vil dog sluttelig vove den påstand, at du bevæger dig ud i en (endnu) mere ukomfortabel løsning . . 
Nu har jeg overlevet uden touchid på min gamle iPad i 9 år, så mon ikke jeg lige klare at undvære touchid til at låse min nye iPad op med ogsåWink


Redigeret af Axlon - 09-Januar-2021 kl. 15:28
Mvh Jesper
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 16:01
Jeg er en smule forvirret over teksten i denne tråd. 

Hvis man har IOS 14, kan man så ikke bruge iPad uden en form for skærmlås der åbnes ved fingeraftryk eller kode? Jeg har ikke opdateret min endnu, og ønsker ingen form for adgangskode. 

Er der applikationer der ligefrem kræver adgang via fingeraftryk?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg er en smule forvirret over teksten i denne tråd. 

Hvis man har IOS 14, kan man så ikke bruge iPad uden en form for skærmlås der åbnes ved fingeraftryk eller kode? Jeg har ikke opdateret min endnu, og ønsker ingen form for adgangskode. 

Er der applikationer der ligefrem kræver adgang via fingeraftryk?
Selvfølgelig kan det slås fra, men trådstarter kan så ikke bruge touch-id til transaktioner i apps.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu