recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvorfor bruge så mange penge på en boks der ikke engang er Android TV eller sågar har fjenbetjening med.


Gad vide, hvad den så er til den dims der fulgte med min boks?
Sådan en aflang en med trykknapper på og en lysdiode i den ene ende (der ikke lyser).

Når jeg trykker på den, sker der noget på skærmen......


Klaus
Må være fordi du er jyde, så der er tilskudsordning.
Læste bare hans indlæg som om, at man skulle tilkøbe en remote.
Ville stadig hellere vælge den ægte vare, hvis jeg ikke engang kan udnytte streaming tjenesterne fuldt ud.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Må være fordi du er jyde, så der er tilskudsordning.

Big smile

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Læste bare hans indlæg som om, at man skulle tilkøbe en remote.
Ville stadig hellere vælge den ægte vare, hvis jeg ikke engang kan udnytte streaming tjenesterne fuldt ud.


Enig, nu købte jeg også min til et helt andet formål.

Jeg har ATV4K til billede og lyd.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Hvad overser jeg? Synes det ser ud til, at de fleste af disse MECOOL tv-bokse kører Android TV OS (10.0) og ikke bare Android OS.



Hej.

Jeg har lige læst et af de reviews, jeg tidliger linkede til:

'REVIEW: MECOOL KM1 SMART BOX WITH ANDROID TV AND GOOGLE CERTIFICATION'


Citat: 'Netflix: SD+ (540p) / Stereo    OK'

Så ja, jeg mener stadig at Android Bokse skal have 'Google Widevine L1' for at kunne vise Netflix i HØJ Opløsning. Men derfor er det IKKE givet, at alle Android Bokse med 'Google Widevine L1' KAN vise Netflix i højere end SD+ 540p.


Men ellers, what er en Android TV Boks?

For mig er det en Shield, Xiaomi Mi eller Chromecast med Google TV.
Men for andre ude på det store internet. Kan det komme an på, hvor man ligger pausen.

en 'Android TV, boks' lyder ikke som det samme, som en 'Android, TV boks' Og er det heller IKKE.
Om man skal koble 'TV' sammen med Android, eller sammen med Boks. Giver to forskellige meninger, og to forskellige type bokse.

Så mit råd må være at finde et Review, der opgiver den maksimale opløsning for den tjeneste man er interesseret i.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 14-Januar-2021 kl. 13:55
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 08:47
Synes bare aldrig du svarer på, hvad du vil bruge AV1 til her og nu, Carsten? Er det fordi du vil se HDR på YouTube? For det er det eneste plus det giver lige nu og her. For ganske rigtig så understøtter nogle streamingtjenester det allerede nu, men det giver ikke bedre billedkvalitet fremfor HEVC, blot lavere bitrate. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 10:52
Hej.

Jeg ønsker at Encode mine egne 4K video optagelser til AV1. For enten at kunne få højere bitrate og
 derved bedre kvalitet eller mindre filer. 

Rockchip RK3588 SoC er desværre blevet forsinket. De har planlagt at bruge Samsungs 8LPP (8 nm) node. Den samme, som de nye nVidea grafikkort, som også er forsinket. måske er der en sammenhæng?
Her er mere information om Rockchip RK3588 SoC'en:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-Januar-2021 kl. 10:53
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Jeg ønsker at Encode mine egne 4K video optagelser til AV1. For enten at kunne få højere bitrate og
 derved bedre kvalitet eller mindre filer. 



Er det ikke at gå over åen efter vand? Optagelserne kommer ganske vist til at fylde mindre, men billedkvaliteten bliver ikke forbedret. Og så tager det en kriiig at encode. Med dagens lave harddiskpriser kan det ikke betale sig.


Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg ønsker at Encode mine egne 4K video optagelser til AV1. For enten at kunne få højere bitrate og
 derved bedre kvalitet eller mindre filer. 

Rockchip RK3588 SoC er desværre blevet forsinket. De har planlagt at bruge Samsungs 8LPP (8 nm) node. Den samme, som de nye nVidea grafikkort, som også er forsinket. måske er der en sammenhæng?
Her er mere information om Rockchip RK3588 SoC'en:


Hilsen Carsten.


Lige pt. så tager hvis man ikke har en okay god processer tager det 8-10 timer for bare en encode HEVC i god kvalitet. tænk så på om den tid AV1 ville tage.

og som at Flemming skriver. Så er det billigere at købe lagerplads end at skulle til at bruge unødig strøm på at encode vidoer i flere timer på film
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  men billedkvaliteten bliver ikke forbedret. Og så tager det en kriiig at encode. 


Hej.

Jeg optager altid i bedre kvalitet, end jeg ser den endelige video i.

Jeg optager ofte i et andet codec, og gemmer som regel i HELV ved slutningen af min video redigering.

Når jeg kommer i gang med at gemme i AV1, vil forskellen mellem den optagne og endelige kvalitet blive mindre, og vil derfor vise bedre video kvalitet.

Ja, det kan tage lang tid at encode AV1 i software. Der er derfor, at jeg søger en mulighed for at gøre det i Hardware. 

Hilsen Carsten.

 




Redigeret af csell - 15-Januar-2021 kl. 11:35
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men jeg læste, at kun 45% at Danskerne ser Netflix her under Corona restriktionerne.


Kun?
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg ønsker at Encode mine egne 4K video optagelser til AV1. For enten at kunne få højere bitrate og
 derved bedre kvalitet eller mindre filer. 

Rockchip RK3588 SoC er desværre blevet forsinket. De har planlagt at bruge Samsungs 8LPP (8 nm) node. Den samme, som de nye nVidea grafikkort, som også er forsinket. måske er der en sammenhæng?
Her er mere information om Rockchip RK3588 SoC'en:


Hilsen Carsten.


AV1 er da slet ikke nævnt i det artikel?
Ville nok også lige afvente nogle test inden om der er noget vundet ved de chips over andre.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg optager altid i bedre kvalitet, end jeg ser den endelige video i.
 


Hvorfor ikke optage i den kvalitet du ønsker at se det i?  Så sparer du encodingen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

  AV1 er da slet ikke nævnt i det artikel?
Ville nok også lige afvente nogle test inden om der er noget vundet ved de chips over andre.

Hej.

Det er godt set. Det må I undskylde. Her er det jeg skulle have linket til:

Citat: 'HARDWARE WITH ACCELERATION FOR AV1
The hardware with support for AV1 is already very close and we may soon see user-level hardware with graphic acceleration to decode this new codec.'

'Rockchip: The future SoC RK3588 seems to support 4K@60fps.'


Og selvfølgelig skal man checke review, for at se om den lever op til forventningerne.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu