recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Jeg finder det ret underligt, at du fortsat fremturer med priser, der ikke kan opnås af danske forbrugere - er du på kommision?

Hej.

Ja, Jeg har svært ved at finde ud af hvilke priser jeg skal vise. Jeg har hidtil vist de priser, jeg selv
kan købe til, hvis jeg får boksen sendt til nogle venners adresse. Jeg tror at de er grænse gængere.

Priserne ændres lidt fra dag til dag, alt efter kurser og konkurrence situation. Så jeg plejer at tage den
billigste øjeblikkelige pris fra en af flere forskellige forhandlere, finder en med billig porto og jeg
får ikke kommision. 


Men i dag så jeg nogle H96 MAX X4 Android 10 Bokse med S905X4 Soc og AV1, som kunne sendes fra USA til USA:


Så nu håber jeg bare på, at der snart kommer nogle, der kan leveres til Danmark fra et EU Land.

Hilsen Carsten.

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 12:41
Nu har jeg høvlet mig igemmen disse ca 4½ side og et spørgsmål står stadigvæk uklar for mig, hvorfor er du Carsten så forhippet på det AV1 decoding, det ser jo nærmest ud som om at du ser det helt store lys i det som den eneste i denne lange tråd
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 13:31
Hej.

Jeg mener at AV1 er fremtiden. Hvorfor tror du at Netflix og YouTube allerede har brugt AV1 i et stykke tid?

Her er et link til 'AV1 Video Extension' fra ‪Microsoft Corporation‬:

Citat: 'Features:
Extends Windows 10 to play AV1-encoded video content.

What's new in this version:
Upgraded to dav1d 7.0.0.
Added support for new Edge and Chrome.'


Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:05
Hej.

Til dem der så den 26 min lange Youtube video vil jeg skrive, at ifølge androidpctv kan man sagtens streame på en Android Boks med 2 GB Ram. Men hvis man ønsker at Game er 4GB Ram meget bedre.

Ellers ønsker jeg i dag at skrive noget om automatic framerate skift med en Android 10 Boks.

Jeg har gennem tiderne læst om, at nogle af jer ønsker mulighed for automatic framerate skift i jeres TV Bokse. Hvis jeg husker rigtigt tror jeg, at der bl.a. var nogle af jer, som havde nogle rippet nogle Blue-Ray skiver optaget i 23,976 eller 29,97?

Til Android findes en AFRd app. Men den kræver Root. Og hvad er Rooting af Android så:

Citat: 'Rooting is the process of allowing users of smartphones, tablets and other devices running the Android mobile operating system to attain privileged control (known as root access) over various Android subsystems.'



Og her er en beskrivelse AFRd app'en, som er udviklet af Andrey Zabolotny (anpaza):


I ovenstående link er der to gode sublink:

Et til Andrey Zabolotny project side:


Og et hvor apk kan downloades fra:



Men jeg ville godt have bekræftet, at den kan køre på en af den nye S905X4 Android 10 Bokse, så jeg spurgte på androidpctv.

Citat: 'Hi.
Will it then be possible, to test the AFRd app on a S905X4 Soc?
Can it be run on Android 10?
I read it require a ‘Firmware system with ROOT permission enabled.’
Do you have any idea which S905X4 boxes, we can expect with ROOT permission enabled?
Regards Carsten.'

Og svaret fra Kim var:
Citat: 'Afrd will work for sure, just need root.
We will test.
Usally the cheap boxes are root, not mecool with android tv.
Wait to see some reviews.'


Så efter dette svar, er jeg ikke i tvivl om, at det vil være muligt, at bruge automatic framerate skift på
Android 10 Bokse for dem der ønsker det, så længe boksen er Rooted.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-Januar-2021 kl. 10:07
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Til dem der så den 26 min lange Youtube video vil jeg skrive, at ifølge androidpctv kan man sagtens streame på en Android Boks med 2 GB Ram. Men hvis man ønsker at Game er 4GB Ram meget bedre.

Ellers ønsker jeg i dag at skrive noget om automatic framerate skift med en Android 10 Boks.

Jeg har gennem tiderne læst om, at nogle af jer ønsker mulighed for automatic framerate skift i jeres TV Bokse. Hvis jeg husker rigtigt tror jeg, at der bl.a. var nogle af jer, som havde nogle rippet nogle Blue-Ray skiver optaget i 23,976 eller 29,97?

Til Android findes en AFRd app. Men den kræver Root. Og hvad er Rooting af Android så:

Citat: 'Rooting is the process of allowing users of smartphones, tablets and other devices running the Android mobile operating system to attain privileged control (known as root access) over various Android subsystems.'



Og her er en beskrivelse AFRd app'en, som er udviklet af Andrey Zabolotny (anpaza):


I ovenstående link er der to gode sublink:

Et til Andrey Zabolotny project side:


Og et hvor apk kan downloades fra:



Men jeg ville godt have bekræftet, at den kan køre på en af den nye S905X4 Android 10 Bokse, så jeg spurgte på androidpctv.

Citat: 'Hi.
Will it then be possible, to test the AFRd app on a S905X4 Soc?
Can it be run on Android 10?
I read it require a ‘Firmware system with ROOT permission enabled.’
Do you have any idea which S905X4 boxes, we can expect with ROOT permission enabled?
Regards Carsten.'

Og svaret fra Kim var:
Citat: 'Afrd will work for sure, just need root.
We will test.
Usally the cheap boxes are root, not mecool with android tv.
Wait to see some reviews.'


Så efter dette svar, er jeg ikke i tvivl om, at det vil være muligt, at bruge automatic framerate skift på
Android 10 Bokse for dem der ønsker det, så længe boksen er Rooted.

Hilsen Carsten.



men carten. Plex og Kodi, skifter selv frekvens op shield tv. så den mulighed er der
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Optagelserne kan ske i et af to 'Intermediate Codec' med mellem 513MB/s og 51 MB/s.



Er du sikker på der ikke skal stå Mb i stedet for MB? For mig lyder det helt urealistisk, at to sekunders video fylder en GB i bedste kvalitet. Det er der mig bekendt heller ingen hardware der pt er hurtig nok til at behandle.

Flemming


Redigeret af fltk - 21-Januar-2021 kl. 12:09
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Er du sikker på der ikke skal stå Mb i stedet for MB? For mig lyder det helt urealistisk, at to sekunders video fylder en GB i bedste kvalitet. 

Hej.

Til at gemme i høje bitrate bruger jeg et par Samsung (Pro) SATA SSD, som vel har 'Sequential Write 520 MB/s'


Til at læse disse Samsung SATA SSD på min PC bruger jeg en Hot Swap 2.5 SATA Dock som denne:


Men kun Optagelse og Save i Video Cameraet behøver at være i realtime, mens Læsningen i PC'en sagtens kan være langsommere.


Jeg Klippede (Copy) og Klistrede (Paste) ukritisk fra dette document.

Øverst på side 4 ses  'CinemaDNG RAW - 513MB/s'



Ellers er der kommer nye og billigere Blackmagic Pocket Cinema Camera'er:


Hvor 60 min 4K (12:1) i 60fps fylder 250GB på en USB-C SSD i op til 5 Gb/s.

Man skal tænke på, at Cameraet kun optager. Alle justeringer sker efterfølgende på PC'en,
 samtidig med redigering og farve korrigering. Og til slut encodes til det codec, man ønsker at vise i.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-Januar-2021 kl. 13:58
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Er du sikker på der ikke skal stå Mb i stedet for MB? For mig lyder det helt urealistisk, at to sekunders video fylder en GB i bedste kvalitet. 

Hej.

Til at gemme i høje bitrate bruger jeg et par Samsung (Pro) SATA SSD, som vel har 'Sequential Write 520 MB/s'


Til at læse disse Samsung SATA SSD på min PC bruger jeg en Hot Swap 2.5 SATA Dock som denne:


Men kun Optagelse og Save i Video Cameraet behøver at være i realtime, mens Læsningen i PC'en sagtens kan være langsommere.


Jeg Klippede (Copy) og Klistrede (Paste) ukritisk fra dette document.

Øverst på side 4 ses  'CinemaDNG RAW - 513MB/s'



Ellers er der kommer nye og billigere Blackmagic Pocket Cinema Camera'er:


Hvor 60 min 4K (12:1) i 60fps fylder 250GB på en USB-C SSD i op til 5 Gb/s.

Man skal tænke på, at Cameraet kun optager. Alle justeringer sker efterfølgende på PC'en,
 samtidig med redigering og farve korrigering. Og til slut encodes til det codec, man ønsker at vise i.

Hilsen Carsten.


Der er rimelig stor forskel på 30min eller 4min på en 120GB harddisk.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

  Der er rimelig stor forskel på 30min eller 4min på en 120GB harddisk.

Hej.

De 4 min får du, når du regner på CinemaDNG RAW som er ukomprimeret RAW Video ved 513MB/s.

Men Black Magic Design og flere andre i branchen, har hver udviklet deres egen udgave a RAW video.
Black Magic Design's udgave hedder BRAW. Den kan enten sættes op til 'Constant Quality' med 'Variable bitrate encoding for guaranteed quality' eller 'Constant Bitrate' med 'High quality images and predictable file sizes'. De 30 min er for 4K (12:1) i 60fps med en komprimering på (12:1). Jeg så godt, at det var med og uden komprimering. Men syntes at det var et godt link, og det viser Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K til $1,295.


Men Black Magic Design har to versioner af deres Video Redigerings og Farve Korrigerings software. Den ene kaldes DaVinci Resolve Studio og en licens koster 300 USD, hvis man ikke får den leveret sammen med et kamera.
 
Den anden version DaVinci Resolve er gratis, som en slags reklame for firmaet og alle deres video produkter. Den gratis version kan ca 85-90% af det samme som deres Studio version. Men er begrænset til UHD opløsning. Begge kan kører på Windows, Mac eller Linux og kan downloades fra venstre kolonne i dette link:


Det eneste de beder om er, at man registrerer sig med sin email.

Personligt vil jeg anbefale en PC, i samme klasse, som en Gamer PC, måske med en ekstra SSD.

I Resolve bliver CPU'en brugt til at køre programmet, disk I/O, Fusion delen, kodning og dekoding af codecs.
Resolve udfører al sin billed behandling i GPU'en på Grafikkortet. Flere CUDA/OpenCL Cores er bedre.

Til 4K video arbejde, anbefales en Grafikkort med min 8 GB vRam.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 21-Januar-2021 kl. 19:46
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

  Der er rimelig stor forskel på 30min eller 4min på en 120GB harddisk.

Hej.

De 4 min får du, når du regner på CinemaDNG RAW som er ukomprimeret RAW Video ved 513MB/s.

Men Black Magic Design og flere andre i branchen, har hver udviklet deres egen udgave a RAW video.
Black Magic Design's udgave hedder BRAW. Den kan enten sættes op til 'Constant Quality' med 'Variable bitrate encoding for guaranteed quality' eller 'Constant Bitrate' med 'High quality images and predictable file sizes'. De 30 min er for 4K (12:1) i 60fps med en komprimering på (12:1). Jeg så godt, at det var med og uden komprimering. Men syntes at det var et godt link, og det viser Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K til $1,295.


Men Black Magic Design har to versioner af deres Video Redigerings og Farve Korrigerings software. Den ene kaldes DaVinci Resolve Studio og en licens koster 300 USD, hvis man ikke får den leveret sammen med et kamera.
 
Den anden version DaVinci Resolve er gratis, som en slags reklame for firmaet og alle deres video produkter. Den gratis version kan ca 85-90% af det samme som deres Studio version. Men er begrænset til UHD opløsning. Begge kan kører på Windows, Mac eller Linux og kan downloades fra venstre kolonne i dette link:


Det eneste de beder om er, at man registrerer sig med sin email.

Personligt vil jeg anbefale en PC, i samme klasse, som en Gamer PC, måske med en ekstra SSD.

I Resolve bliver CPU'en brugt til at køre programmet, disk I/O, Fusion delen, kodning og dekoding af codecs.
Resolve udfører al sin billed behandling i GPU'en på Grafikkortet. Flere CUDA/OpenCL Cores er bedre.

Til 4K video arbejde, anbefales en Grafikkort med min 8 GB vRam.

Hilsen Carsten. 


Fylder du disken med 4 min eller ikke?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Fylder du disken med 4 min eller ikke?

Hej.

Nu har jeg rent faktisk mulighed for at tilslutte 2 Samsung SATA SSD til Cameraet Samtidig.
Og kan enten vælge lang optagelse, hvor først en ene SSD bliver fyldt. Og så den anden SSD, mens man skifter den første SSD og så fremdeles. Eller vælge at dele EN optagelse mellem to SSD'er, hvor hver anden video frame, så bliver gemt på hver sin SSD. Og hvor de to SSD's indhold, så igen bliver samlet i DaVinci Resolve programmet.

Jeg mener at de 513MB/s er for ukomprimeret CinemaDNG RAW i 60fps. For da jeg for nogle år siden fik camaraet leveret og skulle jeg prøve dets muligheder af, fandt jeg ud af, at jeg kunne optage CinemaDNG RAW i 50fps KUN på en Samsung SSD. Men var nødt til at dele optagelsen mellem to Samsung SSD's, hvis jeg valgte ukomprimeret CinemaDNG RAW i 60fps, som derfor må fylde mere.

Men ellers har jeg aldrig brugt Samsung SSD på under 480 GB. Og ja dit regnestykke er rigtigt. Jeg kan fylde en SSD på 480 GB op, med CinemaDNG RAW i 50fps på omkring 20-22 Minutter.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 10:36
Hej.

Hvis man køber en Android 10 Boks til nogle få hundrede kroner, er det ikke altid at man slutter den til en AV Receiver. For dem, er der her en 'TUTORIAL: BASIC CONCEPTS AND CONFIGURATION FOR MULTICHANNEL AUDIO ON WINDOWS AND ANDROID'


Der spændende står nede i:

'ANDROID WITHOUT AV RECEIVER

KODI DOWNSAMPLE
We can use KODI to do a software decode for AC3 or this type of audio channels without configuring anything.

MX PLAYER DOWNSAMPLE
In “XDA” the ffmpeg codecs have been recompiled to support this function and be able to use them in MX Player.....
2. From Android we navigate HERE
– For ARM processors we downloaded the ARM v7 codecs with Neon'
osv.

HERE Sublinket viser over til: 'MX Player Custom Codec [AC3,DTS,MLP,TRUEHD, etc..]'


Personligt var jeg nysgerrig, men læste kun et par sider i starten, og et par sider i slutningen.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu