recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2021 kl. 09:34
Hej.

Hvad er LibreELEC eller CoreELEC?
Det er “Just enough OS for KODI”.

Citat Klojum: 
'Currently LibreELEC is taking a different approach towards a more unified solution that will include the Android box devices, which should benefit us in the long run.'


Citat Defcon: 'With the chinese boxes, you can install CoreElec, and you have a 100% capable media box that will play any format under the sun, inc lossless audio, 4K HDR etc, better than the Shield. What they lack, is Widevine L1 and Netflix certification, .....'


Og KODI har Auto Frame Rate Switching, også når KODI bruges sammen med CoreElec.


Hvordan kan det blive interessant for os. Her er et link til hvordan man laver en DUAL OS System mellem en Android Boks og CoreElec installeret på et micro SD card eller en USB Stick, så at man kan prøve CoreElec:



Her er jak's bekræftelse på at CoreElec kører på en H96 Max X3, samt hans tilpasning af urets display, valg af fjernbetjening samt BL301.BIN Injection, som er noget wake-up, power off via IR remote og CEC:

Citat jak: 'H96 Max X3 works under CE.

I used the generic X3 dtb matching my 4/64GB device: sm1_s905x3_4g_1gbit.dtb - don’t forget to rename to dtb.img.

For display, follow : How to configure VFD 114

Use the vfd.conf for HK1 (X3) !

For remote, use this: H96max_X3_meson.zip (642 Bytes)

Unzip and copy the files “X92_remote” to /storage/.config/rc_keymaps/ and “rc_maps.cfg” to /storage/.config/

For Bl301 injections, use this file config.ini (5.6 KB) according to instructions in CoreELEC BL301 Wake-Up feature [inject_bl301] 56

I got the following values: Received IRMP code: remotewakeup=‘0x7e817f80’, decode_type=‘0x0’, remotewakeupmask=‘0xffffffff’

The above should take care of getting a fully working H96 Max X3.'


Og her er et generelt link til:


Det denne løsning IKKE har, er DRM til at afspille Netflix, Amazon Prime Video osv i Høj Opløsning.


Ellers bruger jeg selv nogle USB til SD Card adapterer til at formatere micro SD Card på en PC.
Her er et link, hvis man bestiller i god tid:


Det jeg har dårlige erfaringer med er, at købe billige micro SD cards fra Ebay. Jeg har gennem tiderne
modtaget alle pengene tilbage 2 gange, for FAKE micro SD Cards. Her er et link til et program der tester om et micro CD card eller USB stick, har forfalskede katalog indgange.


Så jeg har i lang tid, købt mine micro SD cards i El-Giganten. 

Hilsen Carsten. 

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 14:50
Hej.

I dag har jeg en dårlig meddelelse.

Citat. 'H96 MAX X4, THE FAKE BOX, BUY A S905X4 AND GET A S905X3'


Så spørgsmålet må være, om H96 Firmaet er indblandet eller ikke?

Her er et link til deres webpage:


Og

Citat: 'the performance of the box exceeds every Amlogic S905X3 TV box I have tested to date.'

Fra dette review: 'New 2021 Mecool KM6 Classic Amlogic S905X4 Android 10 Q 4K TV Box'


Så konklusionen må være at indtil videre vil jeg mene at Mecool KM6 Classic med Amlogic S905X4 er OK. Men at man skal passe på, hvor man bestiller en H96 Max X4.


Dårlige nyheder kommer sjældent alene.

På Key Platform Feature sliden fra 'Intel Showcases 11th Gen Core Rocket Lake-S CPU'
Har der hidtil stået 'New MEDIA Encoders, Up to 4K60 10b 4:2:0 AV1'




Men nu læser jeg rygter om, at AV1 Encoding er blevet fjernet, fra den næste opdaterede slide.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Februar-2021 kl. 14:58
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 15:18
Carsten, få nu den pris rettet i overskriften, så den er realistisk for danske købere.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu