recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af B&W DM683 S1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af B&W DM683 S1

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 08:49
Hej.

Jeg har skimmet tråden og hæfter mig ved at du er imponeret over bånddiskant.

Overvej Dali Ikon 6 eller 7. Det vil i hvert fald give en anden oplevelse end dine B&W. Den engelske sound kan god være lidt indelukket med en til tider buldrende bas. Desuden er B&W meget strømkrævende hvilket presser forstærkeren.

Derudover vil jeg anbefale en 12 tommer aktiv sub.

Så kan du i første omgang beholde forstærker lidt endnu.

Jeg er selv skiftet fra KEF der også har den lidt indelukkede britiske Sound til et par brugte Dali. Og det er skønt med et mere åbent lydbillede. 


Redigeret af Mufti - 13-Januar-2021 kl. 08:49
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 08:51
Når du kører med den gamle Onkyo forstærker, hvad er din musik kilde så?

For det kan jo også være din kilde?
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2021
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 12:06
Jeg kører Spotify og LP'er, og jeg er helt klar over at Spotify er komprimeret og ikke optimalt, men jeg har ejet de her højtalere i 8 år efterhånden, så jeg har udsat dem for lidt af hvert og jeg synes mere det er en tendens end fordi det er mediet der afgør det. Det er selvfølgelig nemt at høre dynamikken i en LP frem for Spotify, men der mangler lige den sidste sprødhed i stemmen generelt set.

Men for at korte listen ned af de højtalere jeg fandt i mit prisleje er jeg umiddelbart mest lun på disse 5 bud. Og synes specielt de Dantax er interessante.

Nogen der har lidt for og imod?

https://www.dba.dk/hoejttaler-monitor-audio-gs/id-1074854281/
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 12:24
Dali ikon kan være ret lyse i det, der er buler i diskanten, den vil jeg ikke købe, med mindre man har små børn er bulder i diskanten ikke normalt

Dantax opus har før været til salg for det halve, høj følsomhed, i betragtning af antallet af enheder er den lidt let https://www.dba.dk/hoejttaler-dantax-opus-28/id-1060009132/
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Dali ikon kan være ret lyse i det, der er buler i diskanten, den vil jeg ikke købe, med mindre man har små børn er bulder i diskanten ikke normalt


Det er godt nok utroligt at jeg har haft fuldt surround setup med diskanter uden buler. Til trods for at knægten er vokset op sammen med diverse højttalere.

Buler i diskanter på grund af små børn er ikke normalt!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 12:45
Større risiko for bulder i diskanten med børn, i det hele taget højtaler med bule i diskanten tænker jeg man skal holde sig langt fra(hvad fanden har de lavet siden der er bule i diskanten ?), til 5000kr kan man sagtens få nogen højtaler med en perfekt diskant

Et sæt store jbl er heller ikke dårligt hvis budgettet er max 8000kr 


Hvis du kan li at spille højt så det dali 850 og så en kraftig pa forstærker på mindst 400-500 watt i 8 ohm (de er på 4 ohm), nogen har sagt at de kan tåle 500 rene watt og så lyder de bedre end billige spil højt højtaler, de koster ofte det halve af dit budget eller endnu mindre
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2021
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 13:34
Diskanterne tænkte jeg at kunne udskifte selv, da jeg har gjort det på mine B&W, da der desværre på mystisk vis skete det samme med dem. De kunne anskaffes i Hifi-klubben for 500 kr stykket. Så kan jeg jo altid bruge det som salgsargument mod sælger.

Jeg synes bare ikke at de JBL er ret kønne..

De skal ikke udelukkende kunne spille højt, men også godt. Så det er ikke Cerwin Vega stil jeg er ude efter
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 13:36
jbl spiller godt

tvivler på diskanten koster kun 500kr, diskanten til dali concept koster 400kr
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2021
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 16:59
Har lige hørt ved hifi-klubben. De skal have 1632 kr. pr. stk., da det er begge diskanter i højtaleren der skiftes samtidig.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Fred94 Fred94 skrev:

Har lige hørt ved hifi-klubben. De skal have 1632 kr. pr. stk., da det er begge diskanter i højtaleren der skiftes samtidig.

Mente nok det ikke kun ville koste 500kr pr stk når en dali concept diskant koster 400kr pr stk

Er det diskanten eller bånddiskanten der skal skiftes?


Redigeret af gasolin - 13-Januar-2021 kl. 17:14
Til top
Fred94 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2021
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fred94 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 17:07
Det er som sagt begge man skifter samtidig
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 17:14
3264kr ?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu