recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen surround lyd fra denon receiver.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen surround lyd fra denon receiver.

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 23:53
Jeg køre i multi in.   Det har jeg altid gjort. Og har virket fint. Men er dog forvirret over de forskellige settings.   Som sagt har jeg ikke pillet ved noget.  Og der kommer lyd ud fra alle højtalere bare ikke kraftig surround.  Har nogle gerwin tror jeg de hedder 

Redigeret af smolinsk - 20-Januar-2021 kl. 00:31
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af smolinsk smolinsk skrev:

Spiller i multi in.  Højtalere er sat til lidt af hvert efter størrelse.

Dynamic comp ved jeg ikke hvad er. 

Altså jeg skal sætte den til direct istedet for multi in? 

Har skiftet rundt mellem de forskellige modes.  Stereo. Multi game osv. Bare samme lyd.  Som sagt har jeg ikke rørt ved noget umiddelbart. Men ville være lækkert at vide hvilken. 
Dynamic comp komprimer lyden.

Det er godt hvis du ser film og ønsker lavt lydniveau. Eksempvis sent om aftenen, når familen sover. Det har den bivirkning at lyden virker tam.

Umiddelbart tror jeg at katten har trådt på fjernbetjening. Og nu spiller din reciever ikke som den plejer.

Multi er en fake surround effekt. Så hvis du er vant til at bruge den har aldrig haft ægte surround.

Direct er som regel uden tonekontroller. Den virker vist kun i stereo.


Redigeret af Mufti - 20-Januar-2021 kl. 07:55
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 12:37
Ok men hvad er det så mit problem er som du ser det?   Aner ikke om den spiller i dynamic comp og hvordan jeg fjerner det.

Ingen har trådt på min fjernbetjening lyden er bare svag.  

Hvad skal jeg afspille i?  
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 12:45
Se i receiverens lydmenu (Sound), om der er noget der hedder noget i stil med Dynamic Range Compression
Det skal stå til Off
Det kan også være slået til på afspillere
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 13:24
Desværre har receiver ikke sådan en indstilling, altså Dynamic range. Eneste der er sat til ekstra er min ps5.   Men har altid haft lidt problemer med tv lyd og surround lyd de 2 driller hinanden når jeg hopper imellem at se tv og så bruger min ps5er.  Som om lyden nu permanent nu er svag.  Sgu svært at forklare og er godt nok i vildrede.  Kender ingen som har forstand på den slags her.           


Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 14:17
Når du nu har resat den, skal den jo gen-installeres igen med målemikrofonen. Husk der er 3 års garanti på den, hvis den er defekt. 
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 14:36
Måle mikrofonen?     Jeg har bare sat den til de indstillinger den havde da den virkede.   Har resettet den 3 gange nu.   Reset inde i menu er det samme som en nulstilling.  Så det er prøvet mange gange.

Kan det være hdmi bord som er røget?  
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 14:57
Du skal lave en rigtig reset.

Factory Reset
  1. Turn off the power using the Power Button on the unit.
  2. Press the Power Button while simultaneously pressing {TUNER PRESET CH +} and {TUNE +}.
  3. Release the two buttons when the display starts flashing at intervals of about 1 second.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 14:59
Og så skal du lægge ny FW på den igen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 15:09
Når du kører et stereosignal, er det ganske normalt at der kun kommer lyd ud af højre og venstre højttaler.

Havde du haft alle højttalere pillet fra, som jeg bad dig om?

Hvilke højttalere har du?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af smolinsk smolinsk skrev:

Kan det være hdmi bord som er røget?  


Næppe.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 16:21
du skriver ikke noget om at lyden er kraftigere når du spiller musik fra din mobil via bluetooth ?

Hvis lyden kun er svag når du afspiller fra din PS5 kan det være din PS5 den er galt med. Nu kender jeg ikke denne enhed men kan det tænkes at man kan regulere lydstyrken på selve PS5 og at der så er blevet skruet ned for denne ?

Har du prøvet at lytte til FM radio på din Denon (der skal så sættes en antenne -  f.esk et stykke ledning - og se om lyden der er kraftigere ?

Kan også se at din Denon har en setting der hedder ‘Source level’ der kan reguleres +- 12db for hver input. Måske er denne skruet helt ned for den hdmi indgang PS5 er tilsluttet ?
Men denne burde så have blevet nulstillet hvis du har udført en reset på din Denon.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu