recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen surround lyd fra denon receiver.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen surround lyd fra denon receiver.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

du skriver ikke noget om at lyden er kraftigere når du spiller musik fra din mobil via bluetooth ?

Hvis lyden kun er svag når du afspiller fra din PS5 kan det være din PS5 den er galt med. Nu kender jeg ikke denne enhed men kan det tænkes at man kan regulere lydstyrken på selve PS5 og at der så er blevet skruet ned for denne ?

Har du prøvet at lytte til FM radio på din Denon (der skal så sættes en antenne -  f.esk et stykke ledning - og se om lyden der er kraftigere ?

Kan også se at din Denon har en setting der hedder ‘Source level’ der kan reguleres +- 12db for hver input. Måske er denne skruet helt ned for den hdmi indgang PS5 er tilsluttet ?
Men denne burde så have blevet nulstillet hvis du har udført en reset på din Denon.



Lyden er også svag ved afspilning af musik fra Spotify igennem Bluetooth fra mobil.

Tænkte lidt det samme omkring min ps5 men alt er som det skal og kan ikke gøre så meget den vej igennem.  Der er ikke sådan en volume instilling på selve ps5eren.  Men den har også virket som den skulle med knald på lyden for bare et par dage siden.  Og har intet rørt ved efter. 

Må tjekke den radio der.  Hvilken leding skal der bruges ved du det? Bare et jack? 

Jeg har sat source code til +2db.  Skal den have mere? 


Redigeret af smolinsk - 20-Januar-2021 kl. 17:22
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 17:19

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

[QUOTE=smolinsk]
Kan det være hdmi bord som er røget?  
 





Okay. Jeg ringede nemlig til en reparation mand som sagde de typisk ryger.  MenHIFI klubben sagde som dig det nok ikke var det. Hvordan ved man om det er det da? 

Redigeret af smolinsk - 20-Januar-2021 kl. 17:21
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 17:26
Er min eneste mulighed ikke at få en gut ud som kan tjekke mit setup og teste?   Aner bare ikke hvor men støver sådan en op. Har desværre heller ikke en anden forstærker jeg lige kan teste med. Havde været noget nemmere. Så lidt en dum situation og kan heller ikke bruge hifi klubben til noget hvor jeg har købt den da de har lukket generalt. Ellers ville de gerne hjælpe.  Sgu irriterende 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 17:56
Nu skriver du i et forum, hvor der er flere erfarne folk, der måske kan hjælpe dig. Men skal du have hjælp, må du fortælle hvor du bor.

Du har stadig heller ikke fortalt, hvilke højttalere du har og om du har haft dem taget fra og monteret igen.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nu skriver du i et forum, hvor der er flere erfarne folk, der måske kan hjælpe dig. Men skal du have hjælp, må du fortælle hvor du bor.

Du har stadig heller ikke fortalt, hvilke højttalere du har og om du har haft dem taget fra og monteret igen.



Klaus

Men var ikke klar over man kunne bruge forummet til at få folk ud.  Ville selvfølgelig være super lækkert. Vanløse. København. her 😊

Har skrevet tidligere i tråden omring det var nogle gerwin højtalere jeg havde 😊

Og jo har taget alt af og på flere gange inklusiv højtalere.  Men stadigvæk på bag bund her. 


Redigeret af smolinsk - 20-Januar-2021 kl. 18:39
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 18:55
De gange jeg har haft problemer med reciever og det hænder, har jeg foretaget en factory reset. Gør som beskrevet i mit tidligere indlæg, så virker den som ny igen.
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De gange jeg har haft problemer med reciever og det hænder, har jeg foretaget en factory reset. Gør som beskrevet i mit tidligere indlæg, så virker den som ny igen.

Har jeg gjort flere gange både manuelt og inde fra menu men stadigvæk samme flade lyd desværre.   Jeg går ud fra en reset fra menu er det samme som når man gør det fra fronten med at holde nogle knapper bede til display blinker.  Er det ikke korrekt? 


Redigeret af smolinsk - 20-Januar-2021 kl. 19:07
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af smolinsk smolinsk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De gange jeg har haft problemer med reciever og det hænder, har jeg foretaget en factory reset. Gør som beskrevet i mit tidligere indlæg, så virker den som ny igen.

Har jeg gjort flere gange både manuelt og inde fra menu men stadigvæk samme flade lyd desværre.   Jeg går ud fra en reset fra menu er det samme som når man gør det fra fronten med at holde nogle knapper bede til display blinker.  Er det ikke korrekt? 
Nej, en rigtig factory reset foretages direkte på knapperrne på recieveren.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af smolinsk smolinsk skrev:

Men var ikke klar over man kunne bruge forummet til at få folk ud.  Ville selvfølgelig være super lækkert. Vanløse. København. her 😊

Har skrevet tidligere i tråden omring det var nogle gerwin højtalere jeg havde 😊

Store højttalere, eller små med sub?
Et billede siger oftest meget om højttalerne, jeg kender ikke Gerwin som mærke.

Havde du boet i omegnen af mig, var du velkommen til at putte forstærkeren i en pose og stille den i mit brændeskur. Så kunne jeg teste den for dig med en alternativ kilde og andre højttalere.

Men Vanløse er noget lagt væk, til du lige kommer forbi mig her ovre i det mørke Midtjylland.
Måske en anden recordere.dk bruger, der bor lidt tættere på vil tilbyde samme “service”?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Se i receiverens lydmenu (Sound), om der er noget der hedder noget i stil med Dynamic Range Compression
Det skal stå til Off
Det kan også være slået til på afspillere
På en Denon hedder det valg “ Restorer”, og den skal være i ON, og indstillingen virker kun i PCM audio og dermed i Multi In. Som ordet Restorer antyder, vil indstillingen “gendanne” komprimeret lyd til før komprimeringen. Alt dette står beskrevet i manualen.
Du kan også sikre dig, at der ikke er sat “Limit” på volume, den funktion skal sættes i Off. I On kan der   dæmpes helt op  til -20 dB, der kan vælges tre indstillinger til maks. volume output, men “Off” er dog default. Så hvis du har lavet et factory reset, burde “Limit” være i Off.


Redigeret af JeTex - 20-Januar-2021 kl. 20:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af smolinsk smolinsk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De gange jeg har haft problemer med reciever og det hænder, har jeg foretaget en factory reset. Gør som beskrevet i mit tidligere indlæg, så virker den som ny igen.

Har jeg gjort flere gange både manuelt og inde fra menu men stadigvæk samme flade lyd desværre.   Jeg går ud fra en reset fra menu er det samme som når man gør det fra fronten med at holde nogle knapper bede til display blinker.  Er det ikke korrekt? 
Nej, en rigtig factory reset foretages direkte på knapperrne på recieveren.

Men det er også sådan en reset på knapperne på på fronten af recieveren jeg har prøvet og det eneste den gør er bare som en normal reset inde fra menuen.  Fik den også fra hifi klubben altså hvordan jeg skulle gøre men den resettetede bare på normal vis.       Jeg trykkede Tuner ch+ samtidig med tune+ og så power knappen på fronten og så blinkede displayet og jeg tændte så igen.   Er det den du mener?   Det gav nemlig kun en reset. 

Tjekker lige din post igen med din metode. 
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af smolinsk smolinsk skrev:

Men var ikke klar over man kunne bruge forummet til at få folk ud.  Ville selvfølgelig være super lækkert. Vanløse. København. her 😊

Har skrevet tidligere i tråden omring det var nogle gerwin højtalere jeg havde 😊

Store højttalere, eller små med sub?
Et billede siger oftest meget om højttalerne, jeg kender ikke Gerwin som mærke.

Havde du boet i omegnen af mig, var du velkommen til at putte forstærkeren i en pose og stille den i mit brændeskur. Så kunne jeg teste den for dig med en alternativ kilde og andre højttalere.

Men Vanløse er noget lagt væk, til du lige kommer forbi mig her ovre i det mørke Midtjylland.
Måske en anden recordere.dk bruger, der bor lidt tættere på vil tilbyde samme “service”?

Det er nok sådan en mellem størrelse ved ikke lige hvad sub er.  Som sagt ret grøn på lyd området. 

Det var sgu ellers sødt af digSmile virkelig også en klemme her.  Kan jo være det er et eller andet tåbelige logisk jeg har overset. Men sgu svært at vide når jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte.  Havde den i det mindste været helt død havde det været nemmere at gå til. 

Klaus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu