recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen surround lyd fra denon receiver.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen surround lyd fra denon receiver.

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 00:36
[/QUOTE]

Store højttalere, eller små med sub?
Et billede siger oftest meget om højttalerne, jeg kender ikke Gerwin som mærke.

Havde du boet i omegnen af mig, var du velkommen til at putte forstærkeren i en pose og stille den i mit brændeskur. Så kunne jeg teste den for dig med en alternativ kilde og andre højttalere.

Men Vanløse er noget lagt væk, til du lige kommer forbi mig her ovre i det mørke Midtjylland.
Måske en anden recordere.dk bruger, der bor lidt tættere på vil tilbyde samme “service”?

Det er nok sådan en mellem størrelse ved ikke lige hvad sub er.  Som sagt ret grøn på lyd området. 

Det var sgu ellers sødt af digSmile virkelig også en klemme her.  Kan jo være det er et eller andet tåbelige logisk jeg har overset. Men sgu svært at vide når jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte.  Havde den i det mindste været helt død havde det været nemmere at gå til. 

Klaus
[/QUOTE]




Det er nok sådan en mellem størrelse ved ikke lige hvad sub er.  Som sagt ret grøn på lyd området. 

Det var sgu ellers sødt af digSmile virkelig også en klemme her.  Kan jo være det er et eller andet tåbelige logisk jeg har overset. Men sgu svært at vide når jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte.  Havde den i det mindste været helt død havde det været nemmere at gå til. 



Redigeret af smolinsk - 21-Januar-2021 kl. 00:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 00:38
Dine højttalere har sikkert et skilt, hvor der står fabrikant og typenummer.
Læs det og skriv her, hvad der står - alle højttalere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal lave en rigtig reset.

Factory Reset
  1. Turn off the power using the Power Button on the unit.
  2. Press the Power Button while simultaneously pressing {TUNER PRESET CH +} and {TUNE +}.
  3. Release the two buttons when the display starts flashing at intervals of about 1 second.

Det var også den her jeg fik fra hifi klubben.  Den gav samme resultat som fra menuen. Altså en reset til fabriks ny.  Men hjælper desværre heller ikke.

Oplever ihvert fald ikke forskel på den factory reset og den fra menu. 


Redigeret af smolinsk - 21-Januar-2021 kl. 00:48
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 02:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Dine højttalere har sikkert et skilt, hvor der står fabrikant og typenummer.
Læs det og skriv her, hvad der står - alle højttalere.


Klaus

Kan simpelthen ikke få lov til indsætte et Billed. Men på alle 5 højtalere står der Cerwin-Vega og CVHD-63.  Compatible with receivers rated 8 orms or less.  Power handlings watts. 




Redigeret af smolinsk - 21-Januar-2021 kl. 02:58
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 06:01
Sådan et sæt her?

Spiller subwooferen (den store bashøjttaler)?
Tænder den (hvad farve er lysdioden)?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af smolinsk smolinsk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal lave en rigtig reset.

Factory Reset
  1. Turn off the power using the Power Button on the unit.
  2. Press the Power Button while simultaneously pressing {TUNER PRESET CH +} and {TUNE +}.
  3. Release the two buttons when the display starts flashing at intervals of about 1 second.

Det var også den her jeg fik fra hifi klubben.  Den gav samme resultat som fra menuen. Altså en reset til fabriks ny.  Men hjælper desværre heller ikke.

Oplever ihvert fald ikke forskel på den factory reset og den fra menu. 
Ok det har jeg også lige læst mig til. 

På min Marantz, som jo på mange måder er søstermodel til Denon, har jeg været nødt til at lave en “hard reset”, som går dybere ind og nulstiller. Det var efter mislykket download af FW via trådløs forbindelse til nettet, hvor recieveren efterfølgende ikke kunne gå på nettet.

Hififreaks gav mig anvisningen på hard reset: Sluk på standby - movie og music holdes nede og trykkes på standby ind til display lyser op, og movie og musik slippes herefter. Nu er alt slettet! 
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:28
Kunne det tænkes, at det er sub'en den er gal med ?

Hvad sker der, hvis fronthøjtalerne sættes direkte til receiveren ?






Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sådan et sæt her?

Spiller subwooferen (den store bashøjttaler)?
Tænder den (hvad farve er lysdioden)?


Klaus

Ja det er ihvert fald de højtalere har en anden subwoofer dog.  Den lyser som den skal men tror den er røget og har nok ikke virket nogle år. Har dog aldrig rigtig lagt mærke til det da jeg ikke ser film eller høre musik på systemet. 
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Kunne det tænkes, at det er sub'en den er gal med ?

Hvad sker der, hvis fronthøjtalerne sættes direkte til receiveren ?



Jeg tror helt sikkert sub er røget men som sagt har den nok været det i en del år.   Det var kun da jeg brugte systemet til film og musik også at det reelt havde betydning.   Nu det kun til spil og YouTube lyd jeg bruger det til.   Men front højtaler sidder allerede i reciever, kan den sidde andre steder? 


Redigeret af smolinsk - 21-Januar-2021 kl. 13:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 15:11
Hvis du ingen (fungerende) sub har, skal du sikre dig at den ikke er slået til i forstærkerens opsætning.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis du ingen (fungerende) sub har, skal du sikre dig at den ikke er slået til i forstærkerens opsætning.


Klaus


Har også slukket og taget den fra 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 16:34
har du sat subwoofer til off i forstærkerens opsætning?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu