recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dyson
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dyson

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dyson
    Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:18
Vores Nilfisk støvsuger er gået i stykker. 
Har set på en Dyson uden ledning, da anmeldelserne er gode vil jeg lige høre om der nogle erfaringer herfra?
Er der nogle der har en Dyson V11 som vil dele fordele og ulemper ved den?

https://www.dyson.dk/stovsugere/ledningsfrie-stovsugere


Redigeret af LofterPalle - 21-Januar-2021 kl. 10:30
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:24
Link virker ikke.

Redigeret af Munch - 21-Januar-2021 kl. 10:25
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:31
Det er den kraftigste stick støvsuger på markedet. Jeg fatter dog ikke at nogen gider gå og bære på en tung motordel når de støvsuger. Tag dog skridtet til en robotstøvsuger, en Xiamo me roborock f.eks., der støvsuger lige så godt som en alm kraftig støvsuger, men er meget lydsvag.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:32
Jo, men der jo også nogle der har trapper, så duer en robot støvsuger ikke.

Hvor gode er en robot støvsuger sammenlignet med en Dyson?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jo, men der jo også nogle der har trapper, så duer en robot støvsuger ikke.

Hvor gode er en robot støvsuger sammenlignet med en Dyson?
Nej de må se at opfinde en robotstøvsuger til trapper også. Vi kommer fra en Miele støvsuger, der faktisk suger fantastisk. Men den roborock suger mindst lige så godt, og også på tæpper. Og som en lille ekstra gevinst, tørrer den også gulvene over med sin moppe funktion. Jeg har indtryk af at den dyreste iRobot er lige så god. 

Jeg kender ikke Dyson, har selv en Electrolux 12 volt håndstøvsuger, og den kan ikke sammenlignes med hverken Miele eller roborock’en.
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 11:10
Jeg har netop investeret i en Dyson V11 og jeg har kun brugt den et par gange, så YMMV Wink

Pro:
Det er SUPER lækkert at slippe for den der ledning!
Aldrig mere skifte mellem stikkontakter, skvatte i ledningen eller vikle den rundt om bordben.
Det betyder mere for mig end jeg troede det ville.

Den suger virkelig godt og kan selv justere efter om man støvsuger trægulv eller gulvtæppe.

Den har ca. en times tid på batteriet og det er rigeligt for mig, bruger ca. 30-40 minutter på 120 kvadratmeter.

Jeg har mange trapper, så det er virkelig guld ikke at skulle bøvle med ledningen.

Con:
Den koster rigtige penge...
Den er lidt tung, så man skal lige lure hvordan man holder bedst på den så man ikke blir træt i armen.
Den skal tømmes efter hver støvsugning.
Den skal oplades efter hver støvsugning (mere eller mindre).

Skriv bare hvis du vil vide mere. Big smile

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 11:13
Vi har en Dyson V8, jeg synes ikke V11'eren er de ekstra penge værd. det er primært længere batteritid den har, men da vi også har en robot støvsuger så er det kun værelser og "hjørner" vi bruger V8'eren til. 

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 11:26
Det meget interessante indlæg.

Jeg tænkte også det måske var nødvendigt at støvsuge hjørner selvom man har robotstøvsuger, og kan jo se det er tilfældet.
Køber jeg en robot og Dyson er det lige før det er en pris der svarer til Dyson V11.

Kan ikke lige lure om en V10 kan gøre arbejdet med 60min batteritid.

@Wish Har du bemærket at der ligger mindre støv end der plejer efter du har investeret i en Dyson? 
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 11:37
Jeg syntes det er voldsomt at købe både en Dyson og en robotstøvsuger, der ville jeg nok gå efter en billigere løsning.

En robotstøvsuger var aldrig den rigtige løsning for mig, da jeg har masser af trapper.

Som jeg skrev bruger jeg ca. 30-40 minutter på ca. 120 kvadratmeter, så 60 minutters batterilevetid er mere end rigeligt til mig.

Jeg syntes det ser rigtig godt ud med hensyn til støvet, men jeg har kun brugt den en lille uges tid, så jeg tør ikke sige det med 100% sikkerhed.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 12:49
Hej LofterPalle

Jeg har en V10 som ikke bruges ret meget, desværre.

Ikke fordi den fejler noget, men fordi jeg ikke rigtig kan bruge den ordenligt. (sidder i kørestol)

Hvis du vil prøve den så må du gerne det, den er i Silkeborg

MVH.
Peter
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Hej LofterPalle

Jeg har en V10 som ikke bruges ret meget, desværre.

Ikke fordi den fejler noget, men fordi jeg ikke rigtig kan bruge den ordenligt. (sidder i kørestol)

Hvis du vil prøve den så må du gerne det, den er i Silkeborg

MVH.
Peter

Tak fordi du spurgte, det nemmeste for mig er at bestille Dyson på prøve i 60 dage, så er der også lidt tid at afprøve den ordentligt.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er den kraftigste stick støvsuger på markedet. Jeg fatter dog ikke at nogen gider gå og bære på en tung motordel når de støvsuger. Tag dog skridtet til en robotstøvsuger, en Xiamo me roborock f.eks., der støvsuger lige så godt som en alm kraftig støvsuger, men er meget lydsvag.
Det må da være robotten og konen som klarer støvsugningen hjemme hos jer, for man bruger da en støvsuger til andet end gulvene. Wink

Jeg vil gerne se en spiderman robotstøvsuger, som kan svinge sig fra hjørne til hjørne og fjerne spindelvæv og lige klare sofa med hynder osv. LOL


Redigeret af Cyberguyen - 21-Januar-2021 kl. 16:25
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu