recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en Tidal HI-FI tråd, sorry!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu en Tidal HI-FI tråd, sorry!

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det noget være sludder yahooboy kommer. For problemet ligger i at chomecaste, kan kun afspiller med en sampling på 48khz.


Det kan der være noget om, vidste ikke at Lyngdorfen havde malware indbygget. 

Til Pede8000

Chromecast er i dag fokuseret på video og i den verden benytter man 48 kHz. 

Så at Du havde problemer med at få Airplay til at fungere, hvordan gik det med HFK supporten? Airplay er i modsætning til Chromecast i stand til at overføre både 44 og 48 kHz (bitperfect) så hvis Du kunne få Airplay op at køre ville det måske hjælpe på lyden.
din sølvpapirshat er da begyndt at stramme

Og din sidder og dækker for Dine ørerTongue

Google "sælger" ingen produkter som ikke er udviklet til at indsamle oplysninger
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det noget være sludder yahooboy kommer. For problemet ligger i at chomecaste, kan kun afspiller med en sampling på 48khz.


Det kan der være noget om, vidste ikke at Lyngdorfen havde malware indbygget. 

Til Pede8000

Chromecast er i dag fokuseret på video og i den verden benytter man 48 kHz. 

Så at Du havde problemer med at få Airplay til at fungere, hvordan gik det med HFK supporten? Airplay er i modsætning til Chromecast i stand til at overføre både 44 og 48 kHz (bitperfect) så hvis Du kunne få Airplay op at køre ville det måske hjælpe på lyden.
din sølvpapirshat er da begyndt at stramme


Og din sidder og dækker for Dine ørerTongue

Google "sælger" ingen produkter som ikke er udviklet til at indsamle oplysninger
forskellen på du jeg mig er. Jeg tror ikke på konspirationsteorier, om store onde firmaer, der vil skade dig, eller firmaer der vil ødelægge musik.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
forskellen på du jeg mig er. Jeg tror ikke på konspirationsteorier, om store onde firmaer, der vil skade dig, eller firmaer der vil ødelægge musik. [/QUOTE]

Wow, konspirationsteorier

godt comeback.

ClapClapClap

Forskellen på Dig og Mig er nok nærmere at Jeg kun udtaler Mig om emner jeg faktisk har erfaring/viden om. 

Hvis jeg tager fejl er jeg voksen nok til at indrømme dette.

Du derimod udtaler Dig om stort set alt Du intet forstår om.

"Rummets dynamik" er et eksempel fra i dag.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 06:57
Nå, den løb lidt af sporet! 
Nogen der ved hvad der teknisk sker med filen, hvis man ikke har et MQA-klart set-up, og afspiller en sådan? Jeg tænker Tidal HIFI.

Falder den så tilbage på FLAC 44.1/ 16 (CD kvalitet)?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 09:13
Det vil jeg tro den gør. Og at tråden kører af sporet er klart når de to idioter er kommet ind over. Gavner ikke se bare på den tråd jeg startede. Jeg er stået helt af. 

Redigeret af DanishCanadian - 31-Januar-2021 kl. 09:13
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Nå, den løb lidt af sporet! 
Nogen der ved hvad der teknisk sker med filen, hvis man ikke har et MQA-klart set-up, og afspiller en sådan? Jeg tænker Tidal HIFI.

Falder den så tilbage på FLAC 44.1/ 16 (CD kvalitet)?
hvis det mqa filen du afspiller, så falder afspiller den uden mqa metadataen.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Det vil jeg tro den gør. Og at tråden kører af sporet er klart når de to idioter er kommet ind over. Gavner ikke se bare på den tråd jeg startede. Jeg er stået helt af. 
nu skal man ikke bliver personlig.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 10:20
Til gengæld er ALLE CDer nedsmaplet til 44.1, fordi der er ikke er nogen studier der arbejder i 44.1 ;-)


Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Til gengæld er ALLE CDer nedsmaplet til 44.1, fordi der er ikke er nogen studier der arbejder i 44.1 ;-)



Tak, men intet problem. Jeg synes det lyder fantastisk. 


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Det vil jeg tro den gør. Og at tråden kører af sporet er klart når de to idioter er kommet ind over. Gavner ikke se bare på den tråd jeg startede. Jeg er stået helt af. 

Ja, det går lidt voldsomt for sig engang imellem... Ouch

Tak for info!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Det vil jeg tro den gør. Og at tråden kører af sporet er klart når de to idioter er kommet ind over. Gavner ikke se bare på den tråd jeg startede. Jeg er stået helt af. 
nu skal man ikke bliver personlig.

Jo når I fucker den ene tråd op efter den anden med jeres personlige angreb på hverandre så må jeg godt kalde jer idioter. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Det vil jeg tro den gør. Og at tråden kører af sporet er klart når de to idioter er kommet ind over. Gavner ikke se bare på den tråd jeg startede. Jeg er stået helt af. 
nu skal man ikke bliver personlig.


Jo når I fucker den ene tråd op efter den anden med jeres personlige angreb på hverandre så må jeg godt kalde jer idioter. 
jeg er aldrig personlig
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu