recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film med engelske undertekster, hvor køber I?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film med engelske undertekster, hvor køber I?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Film med engelske undertekster, hvor køber I?
    Sendt: 05-Februar-2021 kl. 19:07
Hej

Efter UK har forladt EU har jeg fået taget tre pakker af postnord med momsopkrævning og deres gebyr, hvilket gør at jeg ikke har lyst til at handle hos Amazon.co.uk længere (eller indtil det måske bliver muligt for Amazon at ordne momsen på forhånd, så man slipper for gebyret).

Når jeg ser engelsk sprogede film, så vil jeg helst have engelske undertekster på, jeg bruger ikke undertekster for at forstå hvad de siger, men nogle gange synes jeg de snøvler og så er det rart at kunne læse hvad de siger på original sproget. Måske lyder det lidt forkert, men jeg kan ikke lade være med at finde fejl i nuancer i oversættelserne, når jeg har danske undertekster på til engelsk sprogede film.

Så mit spørgsmål er om nogen kan anbefale et andet sted med godt udvalg, hvor man kan købe film med engelske undertekster?

Ebay kan være fint, men lidt dyrt at få dem sendt enkeltvis hele tiden.

På forhånd tak
Mvh Jonas


Redigeret af JMH - 05-Februar-2021 kl. 19:07
Panasonic 65" HZ2000
Panasonic DP-UB820
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2021 kl. 20:03
Hmm!
Hvis du læser tråden "Pakker fra Kina", ja det hedder den, kan du læse at vi er et par stykker der handler hos Amazon.co.uk og betaler vores moms til dem. Til gengæld skal vi ikke betale VAT og gebyr til PostNord. Forskellen mellem VAT og moms bliver ca 4½% så det er overkommeligt, og sådan har det jo været længe.

Men det er vigtigt at du handler direkte hos Amazon.
Det er ikke nok at handle hos Amazon Markedet eller fulfilled by Amazon.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2021 kl. 21:52
Har du prøvet at handle efter 1/1 2021?

Jeg har desværre fået taget tre pakker hos postnord, hvor jeg er blevet bedt om at betale moms+gebyr.
Jeg prøvede at gøre indsigelse i forhold til den ene mht. at Amazon havde trukket VAT og fik dette svar fra toldstyrelsen via postnord:
"Firmaer i GB må ikke opkræve dansk VAT, da de ikke er medlem af EU. Opkrævningen skal betales, så må kunden få tilbagebetalt momsen af firmaet."

Alle tre pakker var købt fra Amazon.co.uk selv og ikke marked eller fulfilled.
Panasonic 65" HZ2000
Panasonic DP-UB820
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 00:10
PostNord har desværre hovederne langt oppe i deres røvhuller. Selvfølgelig kan Amazon opkræve dansk moms, ligesom de har gjort det i velsagtens et årti nu. Det er også sådan det kommende importsystem kommer til at fungere, hvor butikkerne melder sig til et program, så de kan opkræve momsen direkte, i stedet for det lokale fragtfirma.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af JMH JMH skrev:

Har du prøvet at handle efter 1/1 2021?


Ja, 
ORDER PLACED
17 January 2021
betalte moms til Amazon.co.uk


Redigeret af BlueFox - 06-Februar-2021 kl. 00:41
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

PostNord har desværre hovederne langt oppe i deres røvhuller. Selvfølgelig kan Amazon opkræve dansk moms, ligesom de har gjort det i velsagtens et årti nu. Det er også sådan det kommende importsystem kommer til at fungere, hvor butikkerne melder sig til et program, så de kan opkræve momsen direkte, i stedet for det lokale fragtfirma.


Det skulle jeg også mene, men svaret skulle være fra toldstyrelsen.
Panasonic 65" HZ2000
Panasonic DP-UB820
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af JMH JMH skrev:

Har du prøvet at handle efter 1/1 2021?


Ja, 
ORDER PLACED
17 January 2021
betalte moms til Amazon.co.uk


Nu er jeg bare nysgerrig. Kan jeg få dig til at se under tracking om pakken også er sendt direkte fra UK?

Jeg har også haft en fjerde pakke, men den blev sendt over Garbsen, Hannover DE som gik lige igennem, mens de andre blev sendt direkte fra Rochester, GB.

Amazon.co.uk skriver selv følgende:
"Consumers and business that are not VAT registered

If you are a consumer or a business that does not provide a valid VAT number in the delivery country, you may be charged VAT in the delivery country, or your order may be subject to border taxes, customs duties and fees levied on importation ("Import Fees"). For more information, please see our Amazon Global Terms and Conditions help page" https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=GSAPJBGLDSGKUEG2

Panasonic 65" HZ2000
Panasonic DP-UB820
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af JMH JMH skrev:


Nu er jeg bare nysgerrig. Kan jeg få dig til at se under tracking om pakken også er sendt direkte fra UK?


Under tracking står følgende 
"Your package may be lost

We're very sorry your delivery is so late. Although it may still arrive, you can request a refund now.

Get a refund"

Filmen står nu i min film skuffe, så den er ikke gået tabt, men den var et par dage forsinket.
Den er sendt med Royal Mail England


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af JMH JMH skrev:

Det skulle jeg også mene, men svaret skulle være fra toldstyrelsen.


Jeg tror heller ikke en meter på, at de har styr på noget.

Man skal nok passe på indtil det nye system kommer op at køre, her til sommer, desværre.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 18:17
Både før, men særligt efter Brexit oftest på Amazon.de (Tysk Amazon) evt. CDON. 

Langt de fleste internationale udgivelser har Engelsk tekst og selv de fleste rent tyske udgivelser har engelsk original lyd i HD format og som reglen, men dog ikke altid, engelske undertekster. Så der er et meget lige fåtal af skiver, hvor man lige skal være opmærksom på om der kun er tysk tekst. Forsendelsen fra Tyskland er oftest gratis.


Redigeret af TBC1 - 06-Februar-2021 kl. 18:18
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 19:01
Bluefox: Enten har du været heldig eller også har jeg været uheldig. Altså enten er din pakke gået igennem ved en fejl eller også er mine tre blevet opfanget af postnord ved en fejl. Jeg har fået pengene tilbage, bare trist at jeg ikke har tillid til at købe fra amazon.co.uk nu.

Naiera: Ja, jeg ved heller ikke om jeg stoler på at det svar er fra toldstyrelsen, eller en fra toldstyrelsen der helt kender de nye regler. Men har fået pengene tilbage, så intet spildt.

TBC1: Tak for input. Hvad med atmos? Har tyske 4k udgivelser både engelsk og tysk atmos eller kun tysk?
Panasonic 65" HZ2000
Panasonic DP-UB820
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 19:27
Kan anbefale dig at bruge blu-ray.com
Der kan du se hvilke audio og subs de forskellige udgaver i forskellige landfe bliver udgivet med, de er som regl 99% korrekte
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu