recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsig Yousee - skal man ringe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsig Yousee - skal man ringe?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsig Yousee - skal man ringe?
    Sendt: 11-Februar-2021 kl. 14:45
Jeg ville gerne opsige vores Yousee abonnement, men jeg ville foretrække at gøre det i en mail. Dels fordi jeg ikke vil hænge i en telefonkø i en halv time, dels fordi jeg ikke gider at indgå i en længere samtale med en fastholdelsesmedarbejder og dels for at have noget på skrift.

De skriver selv at man skal gøre det ved at ringe, men kan de kræve det - og kan de afvise en skriftlig opsigelse? 
Og hvilken adresse skal en skriftlig opsigelse sendes til?
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 15:55
Kender jeg godt.

De gav mig et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til.

Hotel California: "You can check in, but you can never leave"

Må erkende, at deres service ved et rent internet abonnemt uden ekstra services igennem årene har kørt aldeles upåklageligt.


Redigeret af Jespus - 11-Februar-2021 kl. 15:58
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 16:03

Ring til dem. Har du bestemt dig, så fortæl dem det.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 16:10
Jeg har kun kabel tv, så der er ikke så meget at rafle om.

Jeg har bestemt mig; men jeg ville stadig foretrække den skriftlige opsigelse.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 16:35


For at opsige dit abonnement hos YouSee skal du ringe til dem på nummeret 70 70 40 40. Det kan du i skrivende stund gøre mandag til torsdag i tidsrummet 8-17.30 samt om fredagen i tidsrummet 8-16.30. https://kundeservice.yousee.dk/vilkaar/fortryd-og-opsig/opsig


Redigeret af Radiomanden - 11-Februar-2021 kl. 16:37
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

J
Jeg har bestemt mig; men jeg ville stadig foretrække den skriftlige opsigelse.


Som regel når du at få bekræftelsen på dine ændringer, mens du har medarbejderen i telefonen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



For at opsige dit abonnement hos YouSee skal du ringe til dem på nummeret 70 70 40 40. Det kan du i skrivende stund gøre mandag til torsdag i tidsrummet 8-17.30 samt om fredagen i tidsrummet 8-16.30. https://kundeservice.yousee.dk/vilkaar/fortryd-og-opsig/opsig

Tak for linket. Der er rent faktisk en formular i dit link til skriftlig opsigelse, så det var jo helt perfekt. 
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 07:53
Jeg har selv lige være det igennem. Og det var ikke let. Startede med at ringe. Men det hjalp ikke. Så jeg endte med at skrive. Selv det forsøgte de at slippe uden om. Men efter en længere korrespondance over nogle måneder, lykkedes det mig at slippe. Og det var i sidste ende min opsigelse på skrift, der hjalp mig. Da det var det eneste bevis jeg havde. Så hvis du ringer, ville jeg også sende en opsigelse med det samme, det gjorde jeg desværre ikke, og det kostede mig en måned ekstra

Redigeret af HenrikN - 12-Februar-2021 kl. 07:54
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Kender jeg godt.

De gav mig et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til.

Hotel California: "You can check in, but you can never leave"

Må erkende, at deres service ved et rent internet abonnemt uden ekstra services igennem årene har kørt aldeles upåklageligt.

Hej

Hvilke tilbud kan de da komme med?
- højere hastighed til billigere penge??
- flere kanaler eller lavere pris??


Mvh

Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Jeg har selv lige være det igennem. Og det var ikke let. Startede med at ringe. Men det hjalp ikke. Så jeg endte med at skrive. Selv det forsøgte de at slippe uden om. Men efter en længere korrespondance over nogle måneder, lykkedes det mig at slippe. Og det var i sidste ende min opsigelse på skrift, der hjalp mig. Da det var det eneste bevis jeg havde. Så hvis du ringer, ville jeg også sende en opsigelse med det samme, det gjorde jeg desværre ikke, og det kostede mig en måned ekstra

Det er faktisk utroligt at de får lov til at slippe afsted med det. Jvf lovgivningen er det nok at sende en email til dem og opsigelsesdagen skal udregnes fra den dag de modtager emailen - de må ikke sige at de først læste den flere dage senere og derfor kan gå ind i en ny måned f.eks.

Forbrugerombudsmanden er meget obs på disse "tricks" som virksomhederne prøver, men problemet er at for mange er det nok at slippe for virksomheden, så de anmelder det ikke til Forbrugerombudsmanden.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 12:46
Jeg ringet der ind da jeg opsagde mit i december. Valgte at optage samtalen blot for at være sikker. Men det forløb helt som det skulle. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 13:45
Jeg opsagde også min tv-pakke via telefon. Drengen i telefonen tilbød samme pakke til en lavere pris. Jeg sagde, at hvis der virkelig fandtes en lavere pris, så undrede det mig at jeg ikke automatisk havde fået den - som kunde i 15 år.
Det bekræftede bare at det, for mit vedkommende, var den helt rigtige beslutning at forlade den synkende skude.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu