recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Annullering af bilkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Annullering af bilkøb

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er ikke rigtigt at garenti kun er mellem dig og forhandleren.

Reklamationsret er mellem dig og forhandleren, for det er det der står i købeloven.

Men da Skoda har givet 2 års garanti på bilen, så kan denne bruges hos alle Skoda værksteder.

Jeg har selv Skoda og købt hos en forhandler, hvor imod den enkelte fejl jeg har haft indtil nu er udbedret på garentien hos det Skoda værksted jeg plejer at komme hos. Som faktisk slet ikke mere er Skoda forhandler. 

Problemet er nok mere at bilerne efterhånden er blevet så tekniske, så man forhandler er overbebyrdet i deres kunnen.

Det er korrekt.

Ifølge FDM var jeg berettiget til at returnere bilen. Den var blevet forsøgt repareret utallige gange. Hvis ikke det var fordi bilen, var repareret hos en anden autoriseret forhandler og ikke der hvor bilen var købt.

Derfor skal trådstarter insistere på at sælger skal udbedre fejlen.


Redigeret af Mufti - 17-Februar-2021 kl. 10:47
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 12:13
Mht. returnering af biler her i DK tror jeg at både forhandler og importør vil gør alt for at undgå det, da de får svært ved at få hele registreringsafgiften betalt tilbage. Så der vil der også være et tab (går ud fra at bilen vel i sidste ende burde ryge retur til fabrikken)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Da biler er lidt dyrer, så gælder reglen desværre ikke med at de har 3 forsøg til at udbedre fejlen og er den ikke udbedret, så kan man ophæve købet.


Der findes ingen regel om "3 forsøg" - som udgangspunkt har sælger 1-2 forsøg, men det er en individuel vurdering og der kan være årsager der gør at sælger kan have flere forsøg.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 12:49
Det kan da ikke passe fejlene skyldes software. Der må være noget af det kombinerede udstyr eller noget BT der dår ind og laver fejlen, da jeg ikke kan forestille mig fejlene opstår på alle Octavia. MEget flabet bare at sige du skal vente på en softwareopdatering, som de ikke engang har givet dig en dato på.

Jeg synes ikke det lyder til din forhandler har været grundig nok i sit forsøg på at fejlfinde. Det er godt nok lidt sindsygt i betragtning af hvor mange penge en ny bil koster. 

Jeg vil anbefale du skriver detaljeret om dit problem på VAGcars.dk. Der er også mange VAG mekanikere derinde, som er venlige til at komme med gode løsninger.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
thomas4200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 13:20
Måske dette kan være relateret - i hvert fald inden for samme organisation:

Der er kendte problemer med netop infotainment og bakkamera på VW Golf, så det kunne jo godt være tilfældet på Octavia også!? 
Til top
danbenmog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danbenmog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 14:18
Tak for alle jeres besvarelser - de er alle læst, og sætter stor pris på jeres inputs. 

Jeg opretter en bruger på VAGcars.dk, og ser om der er nogen der kan komme med noget, og ellers må jeg se om jeg kan melde mig ind i FDM, og lade dem overtage sagen herfra.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af danbenmog danbenmog skrev:

Hej, 

Jeg er i den lidt trælse situation, at jeg i starten af januar modtog min helt nye Skoda Octavia Combi IV. 
Den kører sådan set rigtig godt, men der er problemer med infotainment systemet, som gør, at bakkameraet ikke virker hver 3-4 gang, nogle gange går systemet helt i sort, som betyder jeg fx ikke kan putte varme på, og den trådløse mobiloplader virker kun få minutter af gangen indtil den siger fejl, og beder mig fjerne andre ting end min mobil - der ligger bare ikke andre ting. 

Igår begyndte mit køredisplay så også at blinke under kørsel. 

Den er som sagt helt ny, men har indenfor den første måned allerede haft den på værksted to gange. De mener der er tale om et softwareproblem, som de ikke kan løse på nuværende tidspunkt før Skoda frigiver en opdatering. 

Hvordan er jeg stillet i denne situation? Kan jeg på nogen måde kræve at de tager bilen tilbage eller på anden vis gøre noget? Bilen har stadig kørt under 500 km, så det er ikke fordi den er blevet brugt voldsomt efter jeg modtog den. 

Husk at forlange en kvittering hver gang du har din bil på værksted,det er din eneste dokumentation, den kan gå hen og blive meget vigtig i garantisager.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 15:03
En midlertidig løsning er måske at du får deaktiveret dit bakkamera indtil det kan løses via Softwareopdatering?

Det forudsætter selvfølgelig at det er korrekt at problemet er relateret til bakkameraet
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 15:06
Jeg kender til eksempler, hvor bilen ender med at ryge retur. Men der bliver indregnet afskrivninger, så du får aldrig alle dine penge igen. Og desværre er afskrivninger størst i første km.... Så det kommer nok til at koste uanset :( 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 23:30
Ang. den trådløse mobiloplader.
Så skal mobilen ligge i mobilopladeren uden noget som helst cover og med bagsiden nedad.
Sådan er det i min nyindkøbte Passat GTE.
mvh

kimila
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 23:49
Husk at får 0kr faktura. Hvergang den er på værksted.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Ang. den trådløse mobiloplader.
Så skal mobilen ligge i mobilopladeren uden noget som helst cover og med bagsiden nedad.
Sådan er det i min nyindkøbte Passat GTE.
Hvilket gør den ubrugelig.

Min trådløse lader hjemme lader uden problemer med UAG cover på telefonen.

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu