recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Annullering af bilkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Annullering af bilkøb

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.

Problemet er vel snarere at de endnu ikke har indset at de ikke længere sælger biler med infotainment indbygget, men computere der kan køre...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.


Nej, ikke særlig utroligt. Ethvert fabrikat kan have skavanker, og bortset fra de fejl der er nævnt i denne tråd (som kan forekomme i alle bilmærker)  så er det kvalitetsbiler VW koncernen producerer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.


Nej, ikke særlig utroligt. Ethvert fabrikat kan have skavanker, og bortset fra de fejl der er nævnt i denne tråd (som kan forekomme i alle bilmærker)  så er det kvalitetsbiler VW koncernen producerer.

Flemming

Hvornår er de begyndt med det?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Hvornår er de begyndt med det?


Jeg kan huske et par år galt, men mener det var omkring 2. verdenskrigLOL

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Hvornår er de begyndt med det?


Jeg kan huske et par år galt, men mener det var omkring 2. verdenskrigLOL

Flemming

Jeg var nu ikke klar over at anden verdenskrig faktisk strakte sig over så lang en periode.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.


Nej, ikke særlig utroligt. Ethvert fabrikat kan have skavanker, og bortset fra de fejl der er nævnt i denne tråd (som kan forekomme i alle bilmærker)  så er det kvalitetsbiler VW koncernen producerer.

Flemming
Hmmm.

Var der ikke noget med en diesel skandale.

Den nye id3 har massive problemer.

Der er utallige historier om dårlige gearkasser. Problemer med taktkæder der bliver for lange.

Det værste er at VW ikke indrømmer at de har problemer. Tværtimod benægter de.
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 09:23
Jeg hentede i januar en ny Seat Leon, som jo netop deler platform og teknik med Octavia, Golf og A3. I den forbindelse har jeg fulgt med på et Seat forum, og der kan jeg læse at der er rigtig mange med softwareproblemer, især Golf skulle være hårdt ramt. Men vedr. Leon har jeg bl.a. læst om sort infotainment skærm i frostvejr, også problemer med den trådløse oplader, men dog ikke den fejl med blinkende blinkende display, den lyder ikke særlig rar. Lige inden jeg fik min Leon, har der været en periode hvor der ikke kom flere biler til landet, pga. softwarefejl der først skulle rettes.

Har ikke oplevet nogle fejl på min, udover nøglerne som som har svært ved at blive genkendt af bilen når den har holdt en nat i frostvejr. :/

Du har selv tjekket i dit infotainment system om der er en software opdaterig til den, ikk'?
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Ang. den trådløse mobiloplader.
Så skal mobilen ligge i mobilopladeren uden noget som helst cover og med bagsiden nedad.
Sådan er det i min nyindkøbte Passat GTE.
Hvilket gør den ubrugelig.

Min trådløse lader hjemme lader uden problemer med UAG cover på telefonen.

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.

...spøjst med en bil-tråd på dette forum Smile......

Nå, jeg kan "afkræfte" oplevelserne omkring trådløs opladning i Passat 2020 som et generelt problem; her fungere det helt fint med cover på mobilen. Og ja, selvfølgelig, skal telefonen ligge med batterisiden ned mod ladepladen Big smile

MVH


Redigeret af JesA - 18-Februar-2021 kl. 12:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Var der ikke noget med en diesel skandale.

Var det er kvalitetsproblem, eller kreativ tilgang til måleværdier?

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Den nye id3 har massive problemer.

Jeps, men heldigvis for ejerne er problemerne ved at være løst.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er utallige historier om dårlige gearkasser. Problemer med taktkæder der bliver for lange.

Det værste er at VW ikke indrømmer at de har problemer. Tværtimod benægter de.


Hvorfor fik jeg så ny knastkæde (taktkæde) og kobling i min tidligere Golf uden at betale en krone for det?


Klaus
(200.000 i Touran 2,0/140HK TDI med DSG uden gearkasseproblemer, 150.000 i Golf 1,4/160HK TSI med to DSG gearkasser, tre koblinger og knastkæde skiftet uden at jeg har betalt en krone, 50.000 i Touran 2.0/150 HK TDI med DSG uden problemer og 35.000 i Golf 1,4/150HK med DSG der kører som en drøm, efter den fik skiftet koblingsplader under garanti).


Redigeret af KlausDM - 18-Februar-2021 kl. 14:06
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 15:21
Umiddelbart ville VAG koncernen nok ikke sælge 9-10 mio biler om året, hvis det var rent skrammel + du hører kun om de få promille der er utilfredse, men ikke fra alle de mio. af positive oplevelser.

Alle bilmærker har af og til udfordringer.. Ford hybrider der ikke har måttet lade, Toyota der accellererer af sig selv, Peugeot´er der bryder i brand osv.
Og mht VW dieselgate, så har de Japanske mærker vel været i en ligeså stor skandale?

Gør det dem så alle til skrammelmærker? 
Hvis ja - Så er der vel kun de intetsigende Koreanske og Kinesiske biler tilbage?! God fornøjelse!!! 
Men hov, de har sørme også været involveret i forskellige skandaler....!

Fra en der snart runder 500.000 i hhv. en Passat og 2xGolf, uden nævneværdige problemer.


Redigeret af Stoffer1987 - 18-Februar-2021 kl. 15:22
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 15:32
I min VW Passat 2020 (alm. benzin) oplades Samsung telefonen S10e trådløst uden problemer med det originale cover påsat. Fungerer også i min søsters VW T-Cross.
Så der er ikke noget sort/hvid i det.
/ Jørgen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Var der ikke noget med en diesel skandale.

Var det er kvalitetsproblem, eller kreativ tilgang til måleværdier?

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Den nye id3 har massive problemer.

Jeps, men heldigvis for ejerne er problemerne ved at være løst.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er utallige historier om dårlige gearkasser. Problemer med taktkæder der bliver for lange.

Det værste er at VW ikke indrømmer at de har problemer. Tværtimod benægter de.


Hvorfor fik jeg så ny knastkæde (taktkæde) og kobling i min tidligere Golf uden at betale en krone for det?


Klaus
(200.000 i Touran 2,0/140HK TDI med DSG uden gearkasseproblemer, 150.000 i Golf 1,4/160HK TSI med to DSG gearkasser, tre koblinger og knastkæde skiftet uden at jeg har betalt en krone, 50.000 i Touran 2.0/150 HK TDI med DSG uden problemer og 35.000 i Golf 1,4/150HK med DSG der kører som en drøm, efter den fik skiftet koblingsplader under garanti).

Det er ikke hvad folk fortæller mig. Jeg har selv oplevet deres mega dårlige service. Et halvt år hvor jeg ikke vidste om min bil kunne køre. Jeg blev talt ned til af VAG hovedkontoret. Blev beskyldt for at fylde besnzin på dieselmotoren. Ingen tilbud om lånebil. Måtte til sidst købe en ekstra bil. Først da FDMs jurister gik ind i sagen blev den løst. Det med dieselskandalen er eksempel på en en bundrådden firmakultur som skinner igennem på deres service.

Jeg vil ikke påstå jeg har verdens største bekendskabskreds. Jeg har to venner med ligende oplever der heller orker Skoda og VW mere.

Du er heldig og har en lokal forhandler der ikke er sådan.


Redigeret af Mufti - 18-Februar-2021 kl. 16:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu