recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Annullering af bilkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Annullering af bilkøb

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er ikke hvad folk fortæller mig. Jeg har selv oplevet deres mega dårlige service. Et halvt år hvor jeg ikke vidste om min bil kunne køre. Jeg blev talt ned til af VAG hovedkontoret. Blev beskyldt for at fylde besnzin på dieselmotoren. Ingen tilbud om lånebil. Måtte til sidst købe en ekstra bil. Først da FDMs jurister gik ind i sagen blev den løst. Det med dieselskandalen er eksempel på en en bundrådden firmakultur som skinner igennem på deres service.


Dieselskandalen har intet med mange danske VAG forhandlere/værksteders utroligt latterlige service.

De værste er dem direkte under importøren (Semler Retail).
Bilernes Hus i Silkeborg og VW Ålestrup er steder jeg har oplevet have rigtig god service.
Spørgsmålet er som om Bilernes Hus i Silkeborg forbliver VW værksted, når nu Selmer selv har startet salg og service i Silkeborg.
Ellers må jeg til at til Skanderborg, eller tilbage til Ålestrup (der er bare så fandens langt at køre).

Jeg har kørt VW i snart 30 år og ikke haft de store udfordringer, selvom jeg har haft de "problematiske gearkasser" (DQ200 i to biler, begge er fixet under garanti), "problematisk motor (kæde på 1,4 TSI, skiftet på kulance)" og endnu en "Problematisk motor / gearkasse kombination" (2 liters diesel med 6 trins DSG - nul problemer overhovedet).

VAG sælger mange biler i Danmark og man hører som regel kun om dem der er "gået galt".
Bedste værksteder, rent kædemæssigt er utvivlsomt Toyota - hvis man vil køre i deres biler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Dieselskandalen har intet med mange danske VAG forhandlere/værksteders utroligt latterlige service.

De værste er dem direkte under importøren (Semler Retail).
Bilernes Hus i Silkeborg og VW Ålestrup er steder jeg har oplevet have rigtig god service.
Spørgsmålet er som om Bilernes Hus i Silkeborg forbliver VW værksted, når nu Selmer selv har startet salg og service i Silkeborg.
Ellers må jeg til at til Skanderborg, eller tilbage til Ålestrup (der er bare så fandens langt at køre).

Klaus

Jeg er helt enig; den dårlige service hos VW i Danmark skyldes typisk den ekstreme mangel på netop service hos den danske VW importør Semler!!!

Jeg har flere gange oplevet hvordan totale afvisninger på service og kulance af Semler, er godtaget/accepteret hos VW i Tyskland på biler med selv samme stel nr.

...og desværre smitter selv samme (mangel på) service af i de Semler-ejet værksteder.....

MVH


Redigeret af JesA - 18-Februar-2021 kl. 18:02
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Det er ikke hvad folk fortæller mig. Jeg har selv oplevet deres mega dårlige service. Et halvt år hvor jeg ikke vidste om min bil kunne køre. Jeg blev talt ned til af VAG hovedkontoret. Blev beskyldt for at fylde besnzin på dieselmotoren. Ingen tilbud om lånebil. Måtte til sidst købe en ekstra bil. Først da FDMs jurister gik ind i sagen blev den løst. Det med dieselskandalen er eksempel på en en bundrådden firmakultur som skinner igennem på deres service.

Jeg vil ikke påstå jeg har verdens største bekendskabskreds. Jeg har to venner med ligende oplever der heller orker Skoda og VW mere.

Du er heldig og har en lokal forhandler der ikke er sådan.

Det er så ikke min erfaring.

Jeg har mange år kørt Skoda og sort set ikke haft problemer med bilerne. Og de få gange har jeg da nogle gange fået kulance på rep.

Min seneste Octavia kørte knap 300.000 på 10 år. Med stort set service og bremser for 120-150.000 km.

Diesel skandale har j o været på mange af mærkerne. Mercedes-Benz og BMW har jo også været ramt af  diesel skandale.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Umiddelbart ville VAG koncernen nok ikke sælge 9-10 mio biler om året, hvis det var rent skrammel + du hører kun om de få promille der er utilfredse, men ikke fra alle de mio. af positive oplevelser.

Alle bilmærker har af og til udfordringer.. Ford hybrider der ikke har måttet lade, Toyota der accellererer af sig selv, Peugeot´er der bryder i brand osv.
Og mht VW dieselgate, så har de Japanske mærker vel været i en ligeså stor skandale?

Gør det dem så alle til skrammelmærker? 
Hvis ja - Så er der vel kun de intetsigende Koreanske og Kinesiske biler tilbage?! God fornøjelse!!! 
Men hov, de har sørme også været involveret i forskellige skandaler....!

Fra en der snart runder 500.000 i hhv. en Passat og 2xGolf, uden nævneværdige problemer.

Har du oplevet kvaliteten i de nye biler fra VAG ID3/4, Polo AW, Golf8 mv., den er jo piv ringe og nærmest på Dacia niveau. Hård plast over det hele, SW problemer mv. Der var på et tidspunkt hvor man fremhævede bla. Golf for godt og gedigne men en snært af lækkerhed interiør som de andre skulle benchmarke op imod, der er vi langt fra i dag og intet tyder på det kommer tilbage.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 12:04
Ja jeg har oplevet både Polo, Golf 8 og ID3, og synes det er fin kvalitet og kabiner. ID3 er vel årets bil i DK, så helt slemt kan det vel ikke være. Ellers ville de nokj heller ikke sælge så mange som de gør?

- I min verden kan Dacia og VW heller ikke sammenlignes, men hvis du synes det, skal du da bare spare de penge og købe en "lækker" Dacia.

Enig i at Golf 7 var flottere, men det er en subjektiv vurdering fra min og din side, og kan man vel ikke laste VW for, at vi har forskellig smag??

Ift software, medgivet at der skulle nok have været lidt mere test/udvikling inden de frigav den, men de fleste problemer er løst nu...!
- Men for at trække en parallel til HIFI og TV. Er Denon, Marantz, Yamaha, LG, Samsung mv.  noget værre lort? Det tænker jeg ikke de fleste synes, på trods af de har lanceret flere produkter, der er direkte defekt ift. funktioner. (HDMI 2.1, E-arc osv.)
Alt nyt er svært, også for store virksomheder.

Og så synes jeg også man skal huske, VW er altså ikke en Premium bil, (Touareg og Arteon måske undtaget). Det er en mellemklassebil!! og skal ikke sammenlignes på lækkerhed, med BMW, Audi, Mercedes, Volvo, Jaguar osv.

NB. Så har jeg netop solgt min benzin VW, og opgraderet til Mercedes. Næste år kommer der en ID3 som konebil-



Redigeret af Stoffer1987 - 19-Februar-2021 kl. 12:05
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 12:29
Det er en ikke en subjektiv vurdering om interiør kvaliteten er blevet ringere, det er helt håndgribeligt og kan dokumenteres for enhver, sæt dig ind i en Golf8 og Golf7 røg ved de samme paneler mv. og du vil hurtigt kunne se at der er mærkbart mere hårdplast.

Dacia har hentet meget på kvaliteten, mens det er gået den anden vej for VW, her bliver der i højre grad sparet og brugt hård plast flere steder, så der kan de sagtens sammenlignes. Kører i øvrigt BMW G21, så er ikke rigtig i målgruppen for hverken VW eller Dacia.

Sakset fra VAG forum, nogle forskelle mellem G7 og G8 i den forkerte retning
1) 1.5 TSI (130 HK) : multilinkbagaksel afskaffet
2) Knæairbag : ikke længere standard
3) Gasdæmper på forklap: afskaffet
4) Rigtig lyskontakt: afskaffet
5) Rigtig klimapanel: afskaffet
6) Start-stop knap: afskaffet - man skal ind i menu / undermenu på skærmen. Uforsvarligt under kørsel!
7) Active info display: reduceret fra 12,3” til 10,25”
8) Rammeløst bakspejl: afskaffet
9) ”Handskerum” ved højre knæ: afskaffet
10) Jalousi over kopholdere: afskaffet
11) Liste under skærm: billigt udført og knager når man trykker på den
12) Forlygter på Golf og Golf Life: svage discount LED forlygter - først fra Style er de på niveau med LED i Golf 7
13) Handskerum: fra premium til discount af værste skuffe
Fotos: handskerum fra Golf 7 i høj kvalitet (fx beklædt) og det billige fra en Golf 8 ikke beklædt

Motorrummet og frontklappen indvendigt ikke er lakeret. 
Dette er ikke tilfældet hos hverken Skoda eller Seat....
og ej heller på Dacia&amp;#128563;


Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Det er en ikke en subjektiv vurdering om interiør kvaliteten er blevet ringere, det er helt håndgribeligt og kan dokumenteres for enhver, sæt dig ind i en Golf8 og Golf7 røg ved de samme paneler mv. og du vil hurtigt kunne se at der er mærkbart mere hårdplast.

Dacia har hentet meget på kvaliteten, mens det er gået den anden vej for VW, her bliver der i højre grad sparet og brugt hård plast flere steder, så der kan de sagtens sammenlignes. Kører i øvrigt BMW G21, så er ikke rigtig i målgruppen for hverken VW eller Dacia. (Og den skulle forhåbentlig også være meget bedre kvalitet, eftersom prisen er dobbelt op. Så sammenligning er lidt omsonst)

Sakset fra VAG forum, nogle forskelle mellem G7 og G8 i den forkerte retning
1) 1.5 TSI (130 HK) : multilinkbagaksel afskaffet
Små modeller er mindre teknisk. Er BMW ringe kvalitet fordi de ikke har 4hjulstræk på alle modeller? Multilink har aldrig været standard
2) Knæairbag : ikke længere standard
OK
3) Gasdæmper på forklap: afskaffet
OK
4) Rigtig lyskontakt: afskaffet
Introduceret touch istedet. Er det kvalitetsforringelse?
5) Rigtig klimapanel: afskaffet
Introduceret touch istedet. Er det kvalitetsforringelse?
6) Start-stop knap: afskaffet - man skal ind i menu / undermenu på skærmen. Uforsvarligt under kørsel!
Sæt den til permanent fra, hvis du ikke bruger den. Ellers sidder man vel ikke og trykker på den hele tiden?
7) Active info display: reduceret fra 12,3” til 10,25”
Design ændring, ikke noget med kvalitet
8) Rammeløst bakspejl: afskaffet
Designændring, ikke noget med kvalitet.
9) ”Handskerum” ved højre knæ: afskaffet
OK
10) Jalousi over kopholdere: afskaffet
Endelig, fristes jeg til at sige, ubrugelig funktion i forrige generation
11) Liste under skærm: billigt udført og knager når man trykker på den
OK, tænker jeg man kan finde på alle biler.
12) Forlygter på Golf og Golf Life: svage discount LED forlygter - først fra Style er de på niveau med LED i Golf 7
Ligesom alle andre biler, så stiger kvaliteten alt efter udstyrspakker. Også på BMW! Eller Halogen er måske topklasse, som de billige modeller har?
13) Handskerum: fra premium til discount af værste skuffe
OK
Fotos: handskerum fra Golf 7 i høj kvalitet (fx beklædt) og det billige fra en Golf 8 ikke beklædt

Motorrummet og frontklappen indvendigt ikke er lakeret. 
Den Golf 8 jeg har set, har jeg den været.
Dette er ikke tilfældet hos hverken Skoda eller Seat....
og ej heller på Dacia&amp;amp;amp;#128563;




Redigeret af Stoffer1987 - 19-Februar-2021 kl. 12:49
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 15:08
Jeg har ikke læst hele tråden, men kan oplyse, at en forudsætning for at hæve et bilkøb, ja ethvert køb efter købeloven, er at manglen ikke er uvæsentlig.

Og ophævelse er udelukket, hvis sælgeren tilbyder afhjælpning eller omlevering, som skal ske inden rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen.

Som det fremgår, så er der altså noget elastik i købelovens bestemmelser, og det kan særligt være svært at vurdere hvornår en mangel er væsentlig/ikke uvæsentlig.








Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 15:12
Jeg køre Mazda...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Jeg køre Mazda...

Cool, det gør mine forældre også....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Jeg køre Mazda...
Hæ hæ.
Jeg kører Suzuki.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 16:38
jeg kører Pagani
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu