|
Annullering af bilkøb |
Besvar | Side <1 23456> |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19209 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dieselskandalen har intet med mange danske VAG forhandlere/værksteders utroligt latterlige service. De værste er dem direkte under importøren (Semler Retail). Bilernes Hus i Silkeborg og VW Ålestrup er steder jeg har oplevet have rigtig god service. Spørgsmålet er som om Bilernes Hus i Silkeborg forbliver VW værksted, når nu Selmer selv har startet salg og service i Silkeborg. Ellers må jeg til at til Skanderborg, eller tilbage til Ålestrup (der er bare så fandens langt at køre). Jeg har kørt VW i snart 30 år og ikke haft de store udfordringer, selvom jeg har haft de "problematiske gearkasser" (DQ200 i to biler, begge er fixet under garanti), "problematisk motor (kæde på 1,4 TSI, skiftet på kulance)" og endnu en "Problematisk motor / gearkasse kombination" (2 liters diesel med 6 trins DSG - nul problemer overhovedet). VAG sælger mange biler i Danmark og man hører som regel kun om dem der er "gået galt". Bedste værksteder, rent kædemæssigt er utvivlsomt Toyota - hvis man vil køre i deres biler. Klaus
|
|
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er helt enig; den dårlige service hos VW i Danmark skyldes typisk den ekstreme mangel på netop service hos den danske VW importør Semler!!! Jeg har flere gange oplevet hvordan totale afvisninger på service og kulance af Semler, er godtaget/accepteret hos VW i Tyskland på biler med selv samme stel nr. ...og desværre smitter selv samme (mangel på) service af i de Semler-ejet værksteder..... MVH
Redigeret af JesA - 18-Februar-2021 kl. 18:02 |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4109 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er så ikke min erfaring. Jeg har mange år kørt Skoda og sort set ikke haft problemer med bilerne. Og de få gange har jeg da nogle gange fået kulance på rep. Min seneste Octavia kørte knap 300.000 på 10 år. Med stort set service og bremser for 120-150.000 km. Diesel skandale har j o været på mange af mærkerne. Mercedes-Benz og BMW har jo også været ramt af diesel skandale.
|
|
NFB1
Bruger Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 189 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du oplevet kvaliteten i de nye biler fra VAG ID3/4, Polo AW, Golf8 mv., den er jo piv ringe og nærmest på Dacia niveau. Hård plast over det hele, SW problemer mv. Der var på et tidspunkt hvor man fremhævede bla. Golf for godt og gedigne men en snært af lækkerhed interiør som de andre skulle benchmarke op imod, der er vi langt fra i dag og intet tyder på det kommer tilbage.
|
|
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 654 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja jeg har oplevet både Polo, Golf 8 og ID3, og synes det er fin kvalitet og kabiner. ID3 er vel årets bil i DK, så helt slemt kan det vel ikke være. Ellers ville de nokj heller ikke sælge så mange som de gør?
- I min verden kan Dacia og VW heller ikke sammenlignes, men hvis du synes det, skal du da bare spare de penge og købe en "lækker" Dacia. Enig i at Golf 7 var flottere, men det er en subjektiv vurdering fra min og din side, og kan man vel ikke laste VW for, at vi har forskellig smag?? Ift software, medgivet at der skulle nok have været lidt mere test/udvikling inden de frigav den, men de fleste problemer er løst nu...! - Men for at trække en parallel til HIFI og TV. Er Denon, Marantz, Yamaha, LG, Samsung mv. noget værre lort? Det tænker jeg ikke de fleste synes, på trods af de har lanceret flere produkter, der er direkte defekt ift. funktioner. (HDMI 2.1, E-arc osv.) Alt nyt er svært, også for store virksomheder. Og så synes jeg også man skal huske, VW er altså ikke en Premium bil, (Touareg og Arteon måske undtaget). Det er en mellemklassebil!! og skal ikke sammenlignes på lækkerhed, med BMW, Audi, Mercedes, Volvo, Jaguar osv. NB. Så har jeg netop solgt min benzin VW, og opgraderet til Mercedes. Næste år kommer der en ID3 som konebil- Redigeret af Stoffer1987 - 19-Februar-2021 kl. 12:05 |
|
NFB1
Bruger Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 189 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en ikke en subjektiv vurdering om interiør kvaliteten er blevet ringere, det er helt håndgribeligt og kan dokumenteres for enhver, sæt dig ind i en Golf8 og Golf7 røg ved de samme paneler mv. og du vil hurtigt kunne se at der er mærkbart mere hårdplast.
Dacia har hentet meget på kvaliteten, mens det er gået den anden vej for VW, her bliver der i højre grad sparet og brugt hård plast flere steder, så der kan de sagtens sammenlignes. Kører i øvrigt BMW G21, så er ikke rigtig i målgruppen for hverken VW eller Dacia. Sakset fra VAG forum, nogle forskelle mellem G7 og G8 i den forkerte retning 1) 1.5 TSI (130 HK) : multilinkbagaksel afskaffet 2) Knæairbag : ikke længere standard 3) Gasdæmper på forklap: afskaffet 4) Rigtig lyskontakt: afskaffet 5) Rigtig klimapanel: afskaffet 6) Start-stop knap: afskaffet - man skal ind i menu / undermenu på skærmen. Uforsvarligt under kørsel! 7) Active info display: reduceret fra 12,3” til 10,25” 8) Rammeløst bakspejl: afskaffet 9) ”Handskerum” ved højre knæ: afskaffet 10) Jalousi over kopholdere: afskaffet 11) Liste under skærm: billigt udført og knager når man trykker på den 12) Forlygter på Golf og Golf Life: svage discount LED forlygter - først fra Style er de på niveau med LED i Golf 7 13) Handskerum: fra premium til discount af værste skuffe Fotos: handskerum fra Golf 7 i høj kvalitet (fx beklædt) og det billige fra en Golf 8 ikke beklædt Motorrummet og frontklappen indvendigt ikke er lakeret. Dette er ikke tilfældet hos hverken Skoda eller Seat.... og ej heller på Dacia |
|
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 654 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af Stoffer1987 - 19-Februar-2021 kl. 12:49 |
|
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke læst hele tråden, men kan oplyse, at en forudsætning for at hæve et bilkøb, ja ethvert køb efter købeloven, er at manglen ikke er uvæsentlig.
Og ophævelse er udelukket, hvis sælgeren tilbyder afhjælpning eller omlevering, som skal ske inden rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Som det fremgår, så er der altså noget elastik i købelovens bestemmelser, og det kan særligt være svært at vurdere hvornår en mangel er væsentlig/ikke uvæsentlig. |
|
popsi
Bruger Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg køre Mazda...
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19209 |
Funktioner
Tak(0)
|
Cool, det gør mine forældre også.... Klaus
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hæ hæ. Jeg kører Suzuki.
|
|
Kallespears
Super bruger Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg kører Pagani
|
|
Besvar | Side <1 23456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |