recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe projektor uden moms i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe projektor uden moms i Tyskland

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe projektor uden moms i Tyskland
    Sendt: 20-Februar-2021 kl. 11:59
Dette kunne vel i princippet også gælde andre typer varer. Men da jeg nu så småt er begyndt at kigge efter ny projektor har jeg opdaget, at de jo er væsenligt billigere i Tyskland, især hvis man har et CVR-nummer og momsen trækkes fra allerede på købsprisen. 

Jeg har dog aldrig købt noget i denne prisklasse (10-15 tusinde) online i Tyskland. Til jer som har gjort det, eller blot har forstand på det, er der så noget man skal være opmærksom på? Jeg tænker selvfølgelig primært ift. garanti, reklamation og den slags.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2021 kl. 12:17
Hvis du handler B2B er der ikke nødvendigvis hverken garanti eller reklamationsret. Hvad der er, skal du spørge den enkelte sælger om, da det er en individuel aftale fra køb til køb.

Og så skal du huske at projektoren skal bruges erhvervsmæssigt og ikke privat, da du køber den til din virksomhed ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2021 kl. 22:38
Du betaler jo heller ikke moms i Danmark hvis du er firma, så der er da ingen grund til at gøre det i Tyskland? og som Klaus siger skal den jo bruges til erhverv.

Hvis du direkte forsørger med at snyde i moms, og spørger om det her på forummet, ja så tænk dig lige om en ekstra gang...
Get HIFI or die trying c",
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2021 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Hvis du direkte forsørger med at snyde i moms, og spørger om det her på forummet, ja så tænk dig lige om en ekstra gang...

Emil, der er mange ting som jeg har lyst til at svare dig lige nu ... men for husfredens skyld er det nok bedst at jeg blot vælger at ignorere din ekstremt respektløse og uforskammede kommentar.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 00:55
Du kan med et CVR nummer jo sagtens købe varer i Tyskland uden at betale tysk moms og derefter lade din virksomhed "sælge" varen til dig selv som privatperson. Din virksomhed skal jo så bare beregne dansk moms til "kunden" og tage det med i momsregnskabet, så er det jo helt legalt, så det ser jeg ikke noget problem i.
Som KlausDM skriver gælder der andre regler mht garanti og reklamation ved B2B handler, så der ville jeg måske nok være lidt bekymret - det bør du under alle omstændigheder få afklaret og lavet en skriftlig aftale omkring.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Du kan med et CVR nummer jo sagtens købe varer i Tyskland uden at betale tysk moms og derefter lade din virksomhed "sælge" varen til dig selv som privatperson. Din virksomhed skal jo så bare beregne dansk moms til "kunden" og tage det med i momsregnskabet, så er det jo helt legalt, så det ser jeg ikke noget problem i.
Som KlausDM skriver gælder der andre regler mht garanti og reklamation ved B2B handler, så der ville jeg måske nok være lidt bekymret - det bør du under alle omstændigheder få afklaret og lavet en skriftlig aftale omkring.

Men hvorfor sparer 19% og så bagefter betale 25%.

Hvis det er for at sparer, så heller betale 19% moms.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 20:55
PerW
Ja, det var da også sådan jeg ville gøre det, hvis det er til privatbrug. Men om jeg så turde afgive en ordre på et så stort beløb på en mig (måske) ukendt udenlandsk hjemmeside er en helt anden sag.

Man skal iøvrigt også sikre sig, at varen afsendes fra et lager i Tyskland(EU) - den kan jo reelt godt afsendes fra et land uden for EU, selv om sælger har adresse i Tyskland. 

Men nu nævnte trådstarter jo muligheden for anvendelse af CVR nummer for ikke at betale tysk moms og så er den eneste legale mulighed, den jeg beskriver.


Redigeret af Erik K - 21-Februar-2021 kl. 21:01
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

PerW
Ja, det var da også sådan jeg ville gøre det, hvis det er til privatbrug. Men om jeg så turde afgive en ordre på et så stort beløb på en mig (måske) ukendt udenlandsk hjemmeside er en helt anden sag.

Man skal iøvrigt også sikre sig, at varen afsendes fra et lager i Tyskland(EU) - den kan jo reelt godt afsendes fra et land uden for EU, selv om sælger har adresse i Tyskland. 

Men nu nævnte trådstarter jo muligheden for anvendelse af CVR nummer for ikke at betale tysk moms og så er den eneste legale mulighed, den jeg beskriver.

Hvis har CVR nr kan man vel også få momsen retur i dk. Og igen 
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Hvis du direkte forsørger med at snyde i moms, og spørger om det her på forummet, ja så tænk dig lige om en ekstra gang...

Emil, der er mange ting som jeg har lyst til at svare dig lige nu ... men for husfredens skyld er det nok bedst at jeg blot vælger at ignorere din ekstremt respektløse og uforskammede kommentar.

Jeg undskylder hvis du føler dig stødt, men hvad er det du mener, for CVR betaler aldrig moms uanset om det er købt i Tyskland eller Danmark?

Jeg har svært ved at se hvad du får ud af det, også som de andre skriver det?
Get HIFI or die trying c",
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 22:51
Emil, hvis det var det tætteste du kunne komme på en undskyldning, så er den ikke en skid værd.

Du kender ikke hverken mig eller min situation og valgte i stedet af en eller anden grund at udgå fra, at jeg ville snyde med moms. Jeg kender heller ikke dig, men kan se på din profil at du er født i 1990, hvilket så betyder at du var 13 år gammel, da jeg blev momsregistreret som erhvervsdrivende. Så jeg tror ikke du kan lære mig så frygteligt meget om, hvordan moms fungerer, hvad man må og ikke må.

Jeg har fået et par hjælpsomme svar som jeg takker de rette vedkommende for, og har desuden fundet brugbar info andetsteds.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

PerW
Ja, det var da også sådan jeg ville gøre det, hvis det er til privatbrug. Men om jeg så turde afgive en ordre på et så stort beløb på en mig (måske) ukendt udenlandsk hjemmeside er en helt anden sag.

Man skal iøvrigt også sikre sig, at varen afsendes fra et lager i Tyskland(EU) - den kan jo reelt godt afsendes fra et land uden for EU, selv om sælger har adresse i Tyskland. 

Men nu nævnte trådstarter jo muligheden for anvendelse af CVR nummer for ikke at betale tysk moms og så er den eneste legale mulighed, den jeg beskriver.

Hvis har CVR nr kan man vel også få momsen retur i dk. Og igen 

Jeg forstår ikke, hvad du mener med at få momsen retur i DK.

Hvilken moms skulle kunne fås retur?

Som privatimportør kan man ikke undgå at betale tysk moms og den kan ikke refunderes. Til gengæld skal der ikke betales dansk moms.

Køber man med CVR nummer, skal man ikke betale tysk moms, men skal til gengæld betale dansk moms, når varen overgår til privat brug. 


Redigeret af Erik K - 21-Februar-2021 kl. 23:59
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

... men skal til gengæld betale dansk moms, når varen overgår til privat brug.

"Hvis" ... ikke "når". Væsentlig forskel. Jeg har på intet tidspunkt sagt at der var tale om privat brug!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu