recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering/flaskehals
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering/flaskehals

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-PCN- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -PCN- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering/flaskehals
    Sendt: 22-Februar-2021 kl. 12:30
Hej,

Er der nogen af jer der kan fortælle mig, om der i mit ellers ret ydmyge 5.1 setup er nogle åbenlyse flaskehalse eller spiller det meget godt sammen? Og hvis man skulle lege med tanken om at opgradere noget, hvor ville I så starte først?

Surround receiver: Yamaha V485
Front: Wharfedale diamond 220
Center: Wharfedale diamond 220C
Surround: Dali Fazon
Sub: XTZ Spirit sub 12

Mvh
Per

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 14:52
Jeg tror at jeg ville tilføje en subwoofer mere af samme slags og så evt en anden receiver der har en bedre equalizer
Til top
-PCN- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -PCN- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:50
Hvilken reciever kunne det så være? Jeg har tidligere haft Marantz/Denon og synes måske de havde en lidt mere varm og rund lyd, kan det passe?

Redigeret af -PCN- - 22-Februar-2021 kl. 17:51
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 20:55
personligt mener jeg at god equalizing er noget at det der giver mest valuta for pengene når det kommer til surround film lyd og god bas. Jeg har en lidt større Yamaha og er med en umik målemikrofon og parametrisk er kommet ok langt. Yamahas ypao rumkorrektion er bare ikke særlig godt.

Man kan få receivere med gode auto-eq så som Anthem der har deres egen arc run korrektion. Det er en dyr receiver men den lyder også fantastisk efter min mening. Hvis det er for meget kan du måske finde en brugt mrx 520/mrx 720 vil du få en solid opgradering. 

Ellers er der også dirac som laver eminent rumkorrektion. Der er vist nogle NAD, Acram og Emotiva der har det
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 21:23
måske kunne du fortælle lidt om hvad du keder efter? 
Større lydtryk? Bedre surround fornemmelse? Voldsommere effekter? 

Det ville nok give mere kvalificerede bud.
Til top
-PCN- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -PCN- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:41
Det må helt sikkert være bedre surround fornemmelse.
Til top
-PCN- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -PCN- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:51
Jeg tror ikke jeg er så interesseret i at købe brugt, da jeg også meget gerne vil have HDMI 2.1. 

Rent prismæssigt skal det også give mening i forhold til de andre komponenter jeg har, så jeg tror måske det jeg spørger om er, i hvilken receiver får jeg den bedste rumkorrektion, hvis det skal være til omkring de 4000 - 6000 kr.?


Til top
-PCN- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -PCN- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:58
Jeg har læst meget godt om sony str-dn1080 - Hvad siger I til den?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 20:32
tror første skridt på rejsen er en ny surround receiver. Det skal være en med noget kalibrering af lyden - det burde give dig noget. 
Der er sikker folk med fingeren mere på pulsen end mig, men noget i stil med dette f.eks: 

Den Sony du linker til er 3-4 år gammel og har ikke HDMI 2.1. Alene alderen er - for mig - nok til at jeg ikke ville vælge den. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 23:36
Jeg oplevede et væsentligt løft ved at gå fra 5.1 til 7.1.

Synes at lyden nu kan bevæge sig rundt om én uden overgange, så det hele er langt mere flydende. Hvorimod jeg tidligere nogle gange kunne høre hvilken højttaler som lyden kom fra.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

tror første skridt på rejsen er en ny surround receiver. Det skal være en med noget kalibrering af lyden - det burde give dig noget. 
Der er sikker folk med fingeren mere på pulsen end mig, men noget i stil med dette f.eks: 

Den Sony du linker til er 3-4 år gammel og har ikke HDMI 2.1. Alene alderen er - for mig - nok til at jeg ikke ville vælge den. 

Hvis de nyeste formater er et must? er Sony´en nok for gammel.... omvendt, hvis ikke, skulle det være fordi den har bedre/kraftigere forstærker del? (kender ikke noget til den) - Elgiganten havde den til kr. 2770,- i 2018 - så hvis den stadig er i handlen er den nok ikke blevet dyrere ? - så køb og prøv Wink

Bond Cool

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu