recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den store kabeltråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den store kabeltråd

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 18:03
Tænk hvis det er et sammenfald, at metal kan virke skærmene, og så anbefale en plastskinne. For det er så heller ikke foliebakkerne, for metalfolie og metalnet som skærm i et kabel, er nok også et tilfældigt sammenfald. Jeg ville simpelthen afprøve teorien om, at det nok var maden i foliebakkerne, der virker som skærm. Hvorfor dog satse på metallet, som bliver brugt i andre sammenhænge, et Faraday bur er jo også bygget med pizza og tomatsovs. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tænk hvis det er et sammenfald, at metal kan virke skærmene, og så anbefale en plastskinne. For det er så heller ikke foliebakkerne, for metalfolie og metalnet som skærm i et kabel, er nok også et tilfældigt sammenfald. Jeg ville simpelthen afprøve teorien om, at det nok var maden i foliebakkerne, der virker som skærm. Hvorfor dog satse på metallet, som bliver brugt i andre sammenhænge, et Faraday bur er jo også bygget med pizza og tomatsovs. 
Der er selvfølgelig også et vidst jern-indhold i en del mad LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 16:18
Havde lidt håbet på en saftig debat, omhandlende interconnect- og højtalerkabler. Især den med de gode LAN/ HDMI-kabler savner jeg! Thumbs Up
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Havde lidt håbet på en saftig debat, omhandlende interconnect- og højtalerkabler. Især den med de gode LAN/ HDMI-kabler savner jeg! Thumbs Up

Pede8000

Her har du lidt brænde til bålet med en Youtube video hvor testeren meget sobert via målinger viser at der er forskel på kabler og især at der er stor forskel på hvorledes de påvirkes af elektromagnetisk støj



endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Havde lidt håbet på en saftig debat, omhandlende interconnect- og højtalerkabler. Især den med de gode LAN/ HDMI-kabler savner jeg! Thumbs Up

Pede8000

Her har du lidt brænde til bålet med en Youtube video hvor testeren meget sobert via målinger viser at der er forskel på kabler og især at der er stor forskel på hvorledes de påvirkes af elektromagnetisk støj




Amir er nemlig rigtig god. Tak for link. 
Det er faktisk ret morsomt. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu