recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort skærm ved opstart - Panasonic 50AX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sort skærm ved opstart - Panasonic 50AX800

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sort skærm ved opstart - Panasonic 50AX800
    Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:12
Hej

Jeg har et 6 år gammelt Panasonic 50AX800 (2014-model - købt i 2015), der desværre pludselig for et par uger siden fik problemer med at tænde/starte op. Når jeg trykker på remoten tænder tv'et, logoet kommer frem på skræmen, men herefter forbliver skærmen sort, og det eneste tv'et reagerer på er, hvis jeg trykker på sluk knappen igen. Alle andre funktioner er utilgængelige lige meget om jeg trykker på min fjernbetjening eller om jeg forsøger på knapperne på selve tv'et.

Jeg har forsøgt følgende:
  • Slukke for kontakten på væggen, ventet i 10 minutter og tænde igen. Dette virker faktisk 7 ud af 10 gange, og så er der både billede og fuld kontrol, men næppe en løsning på den lange bane.
  • I slukket tilstand at trække alle tilslutninger ud af tv'et (chromecast + netværk). Ingen effekt.
  • Jeg læste et sted, at man kunne holde tænd-knappen inde et minut for at nulstille, hvilket jeg har testet både på remote og på selve tv'et, og det virkede faktisk første gang, hvor det startede op som normalt, men næste gang, var vi tilbage ved start igen.

En lille detalje, jeg har bemærket er, at når det ikke tænder rigtigt, så lyser den grønne tænd-diode på tv'et først med 100% styrke, så efter ca 5. sekunder, lyser den kun med 50 % styrke og få sekunder senere med 25% styrke. Om det betyder noget ift. fejlsøgning har jeg ikke rigtigt kunne google mig frem til. Jeg læste et andet sted vist nok her på forummet, at én havde oplevet at den røde diode blinkede, men det er der ikke noget af her.

Og pludselig én gang ud af 10 tænder tv'et helt normalt på første forsøg - fantastisk, men bidrager vel egentlig kun endnu mere til forvirringen.

Der ligger et Panasonic Center forholdsvis tæt på, hvor jeg bor, men alt er jo lukket ned i øjeblikket, så nu prøver jeg her på dette forum, i håbet om, at én eller anden kender det der trick, hvor man lige skal gøre det der, mens man holder den der knap nede Smile

Jeg krydser fingreSmile

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af simony simony skrev:

Hej

Jeg har et 6 år gammelt Panasonic 50AX800 (2014-model - købt i 2015), der desværre pludselig for et par uger siden fik problemer med at tænde/starte op. Når jeg trykker på remoten tænder tv'et, logoet kommer frem på skræmen, men herefter forbliver skærmen sort, og det eneste tv'et reagerer på er, hvis jeg trykker på sluk knappen igen. Alle andre funktioner er utilgængelige lige meget om jeg trykker på min fjernbetjening eller om jeg forsøger på knapperne på selve tv'et.

Jeg har forsøgt følgende:
  • Slukke for kontakten på væggen, ventet i 10 minutter og tænde igen. Dette virker faktisk 7 ud af 10 gange, og så er der både billede og fuld kontrol, men næppe en løsning på den lange bane.
  • I slukket tilstand at trække alle tilslutninger ud af tv'et (chromecast + netværk). Ingen effekt.
  • Jeg læste et sted, at man kunne holde tænd-knappen inde et minut for at nulstille, hvilket jeg har testet både på remote og på selve tv'et, og det virkede faktisk første gang, hvor det startede op som normalt, men næste gang, var vi tilbage ved start igen.

En lille detalje, jeg har bemærket er, at når det ikke tænder rigtigt, så lyser den grønne tænd-diode på tv'et først med 100% styrke, så efter ca 5. sekunder, lyser den kun med 50 % styrke og få sekunder senere med 25% styrke. Om det betyder noget ift. fejlsøgning har jeg ikke rigtigt kunne google mig frem til. Jeg læste et andet sted vist nok her på forummet, at én havde oplevet at den røde diode blinkede, men det er der ikke noget af her.

Og pludselig én gang ud af 10 tænder tv'et helt normalt på første forsøg - fantastisk, men bidrager vel egentlig kun endnu mere til forvirringen.

Der ligger et Panasonic Center forholdsvis tæt på, hvor jeg bor, men alt er jo lukket ned i øjeblikket, så nu prøver jeg her på dette forum, i håbet om, at én eller anden kender det der trick, hvor man lige skal gøre det der, mens man holder den der knap nede Smile

Jeg krydser fingreSmile

Jeg ville prøve:
1 tage strømmen helt fra dit TV. Hvis det ikke hjælper, læs i din manual om,
2 reset, tilbage til fabriksindstilliner. Alle dine egne indstillinger går desværre tabt.
3 tage kontakt til dit Panasonic Center, du kan ringe til dem. Der er der.   

Pøj pøj. Det er et fremragende TV du har.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 19:08
Hej Hother!

Tak for dit svar og forslag, har forsøgt men der er desværre ikke nogen ændringer. Det lykkedes mig at få billede på skærmen efter en del forsøg, så det er vist en stakket frist, hvor længe det holder. Og ja, det er billedmæssigt et fremragende tv, og jeg havde nok også håbet på, at det kunne holde til OLED'erne kom ned i en pris (- indrømmet, jeg har overhovedet ikke undersøgt markedet, så ved faktisk ikke, hvad en god OLED koster i dagSmile ). Nå, det er tid til at gå på jagt, så måske man skulle give Powers nye live tv-shop chancen på torsdag Smile
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 19:30
LG Oled er ikke så dyre, og her inden de nye modeller kommer i foråret, falder prisen yderligere.
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 23:48
Lyder spændende, men får man mest for pengene ved at købe en "billig" OLED kontra en dyr LED? Igen, jeg har slet ikke sat mig ned og undersøgt nærmere, så er sikker på, at jeg vil kunne læse mig frem til det, men ofte er folks egne erfaringer lige så interessante at høre.

Jeg tænker i øvrigt at gå efter en 65".

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 06:35
Ja det gør du. Det billigste OLED TV har bedre billedkvalitet end det dyreste LCD TV. Det lyder usandsynligt, men det er også en ret unik situation på TV-markedet. Der findes ikke pt. LED TV på forbrugermarkedet.
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 07:46
Modtaget - taker Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu