recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround med sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround med sonos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround med sonos
    Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:33
Hej Rec

Min svigerfar har netop opgraderet sit tv fra 55 til 75" og jeg kunne fornemme på ham at han gerne vil skabe en biografstemning.

Derfor tænker jeg at jeg vil hjælpe ham med at få noget lyd ind.

Lige nu består al lyd via Sonos Playbar (mener det er 1. gen)

Men udover det har han 2 Sonos Play 3 (1. gen) og 1 Play 5 (1. gen)

Jeg tænker han skal have fat i subwooferen, men kan han få noget surround lyd med hvad han ellers har?

Og hvordan ville i opsætte surround højtalere optimalt? Jeg har prøvet at tegne nogenlunde hvordan deres stue er indrettet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:56
Hvad er kilden ?
En playbar forbindes via optisk, og på alm. TV (via YouSee) er det vel næsten kun TV3/TV3+ der sender Dolby.
Hvis det er via andre kilder skal du sikre at TV'et har pass through, eller er det kun stereo der sendes videre.
For at få Surround til mit Sonos via medieafspiller har jeg købt en optisk switch - ikke optimalt.

Personligt synes jeg at Sonos Sub er for dyr. Jeg kan sagtens undværre (Har playbar + 2xSonos One som baghøjttaler)


Redigeret af kim.t - 23-Februar-2021 kl. 09:58
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 10:20
Kilden er tv'et

De har lige købt Samsung Q70T 75"

Kan også være han kan undværre subben. 
Jeg er ikke helt inde i hvordan deres setup er lige nu, men tænker de har de højtalere jeg nævner og en sonos bridge. 

Mit spørgsmål er nok om play 3 kan fungerer som surround ligesom sonos one kan? 

De bruger yousee via et kort i tv'et, og ellers ses der film via diverse streaming tjenester (Viaplay, Netflix osv.) 
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 12:40
Du kan sagts bruge et par PLAY:3 som baghøjttaler til en Playbar.
Hvis de bruger de indbyggede app's på TV'et (frem for en eller anden medie boks) burde det være fint
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 13:22
Super :) Det vil jeg prøve at arbejde videre i så :) 

De har ingen bokse eller noget så det er nemlig tv apps der bliver brugt. Så det bare lige hvordan de skal placere dem, de er en lidt dum indretning, men hvis bare højtalerne er bag dem så får de nok noget effekt ud af det.

Lige nu bliver de nemlig ikke brugt super meget de andre højtalere.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 18:51
Jeg ville stille den ene PLAY3 inde i hjørnet ved den ene stol og stille den anden play3 på halvmuren i samme afstand fra stolen som den første play3
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu