recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital direkte i TV'et..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital direkte i TV'et..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital direkte i TV'et..
    Sendt: 02-Marts-2021 kl. 20:19
Hejsa.

Jeg skal hjælpe en bekendt med et nyt tv, og jeg er ikke så stiv i det med parabol længere.
Han har to tv i husstanden, og han fik sidste år en "One place" boks til stuen, og i soveværelset er der en HD Smart Mini. Da han fik sin nye One Place boks fik han et nyt LNB hoved med, hvilket jeg mener er det de kalder et LNB 24 hoved.

Fra LNB hovedet går der et kabel til en splitter, og derfra et kabel til begge bokse. Man skulle så jvf. brugervejledning fra Canal Digital vælge forskellige "brugerbånd", hvorefter det hele bare har kørt uden problemer ( https://www.canaldigital.dk/kundeservice/tv-boks-og-udstyr/oneplace/installation/ - Midt på siden).

Nu er det tv i soveværelset og den HD Smart Mini boks ved at synge på "sidste vers" og i den forbindelse påtænker jeg at købe dette tv: https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/samsung-43-4k-uhd-led-tv-ue43tu7075uxxc/p-1064783/ og en såkaldt "Digital Kortlæser" fra Canal Digial https://www.canaldigital.dk/tv-bokse-og-udstyr/digital-kortlaeser/


Det burde jo sådan set bare være lige ud ad landevejen at få det installeret, men jeg har dog flg. spørgsmål som jeg håber nogen af jer kendte svaret på:

1. Understøtter det TV også dette med "brugerbånd" som CD's TV-bokse, eller er det kun dem der har det? 
2. Kan TV'et både tage signal ind via DVB-T og DVB-S2 eller skal man vælge en af delene? 
3. Er der noget jeg har overset?


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 15:50

Hej.

Her er et link til UE43TU7075U, hvor man et stykke nede kan finde 2 manual downloads:


I e-Manualen:


Står på side 6: 'It is best to connect the both connectors using a Multi-Switch or DiSEqC Switch, etc and to set Aerial Connection Type to Dual.' Hverken Multi-Switch eller DiSEqC kan Switche forskellige "brugerbånd". Så derfor tvivler jeg på, at det er muligt.

Hilsen Carsten.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 23:11
Så vidt jeg er informeret, så skal dit tv understøtte Unicable® (CENELEC EN50494) eller JESS® (CENELEC En50607)

JESS® (CENELEC En50607) er den mest avancerede som understøtter 32 "bånd".
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 23:12
Hejsa.

Tak for svar.

Det er også lidt det jeg er kommet frem til, men problemet er at ingen kan give et klart svar. Tror vi prøver at købe det, også må vi jo se om det vil fungere :) 
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 09:32
Vi har fået købt tv'et, og det virker fint med UNICABLE LNB, og der er en funktion i TV'et der kan slås til.
Dog oplever jeg ikke at finde alle de kanaler der er med i abonnementet, faktisk langt fra. Der mangler alle TV2's kanaler, Viasat osv.

Vi kan finde nogle fra DR og DK4.

Jeg er lidt usikker på, hvilket parametre man skal søge efter i menuen, og der findes absolut intet på canal digitals hjemmeside om det.
Menuen på TV'et ser sådan ud:



Er der nogen der kender de korrekte settings? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 18:43

Dobbelt Post.


Redigeret af csell - 12-Marts-2021 kl. 18:47
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Der mangler alle TV2's kanaler, Viasat osv.

Vi kan finde nogle fra DR og DK4.


Hej.

DR1, DR2 og DK4 sendes fra 10934 Verticalt

TV 2 News, Charlie, Zulu osv sendes fra 10716 Horisontalt 

Fra:  https://www.lyngsat.com/packages/Canal-Digital.html

Jeg ved ikke om du kan bekræfte, at I kan se Verticale kanaler, men ikke Horisontale kanaler 

I gamle type switche styrede man ved at ændre forsyninges spændingen til LNB: Vertical Polarity 13-14V DC.  Horisontal Polarity 17-18V.  Men jeg ved ikke hvordan eller hvilke forsynings spændinger bruges i LNB med brugerbånd?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Marts-2021 kl. 18:46
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 18:45
Hejsa.

Tak for svar, det er lige nøjagtigt de kanaler vi kan se.
Jeg kan ikke se man kan ændre noget omkring det du nævner, men kan det være noget med Transponderen der skal stå anderledes? 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu