recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Postnord kom kl. 8?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Postnord kom kl. 8?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 15:18
Det her må være den sjoveste tråd længe. 
Tak for at dele Jake! Big smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Brug pakkeshop!


Vil nu personligt først anbefale pakkeshops efter selvbetjente udendørs nærbokse og pakkebokse. Nær- og pakke-bokse er afhængigt af placering gerne døgnåbne, udendørs og selvbetjente og helt uden kø. Så det slår imho en ofte mere tidskrævende, til tider fyldt og mundbindkrævende (og for den sags skyld for tiden mere risikobetonet) indendørs pakkeshop på samtlige parametre. 

Men det kan jeg jo selvfølgelig sagtens sige med både nærboks og pakkeboks inden for få hundrede meter af bopælen og 50 meter længere til pakkeshoppen, da nærhed bestemt også er et væsentligt parameter. 

....Andet vi kan spilde tiden på at debattere LOL

Redigeret af TBC1 - 03-Marts-2021 kl. 15:32
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 16:21
Jeg var så heldig ikke at være hjemme da post nord skulle levere en +20kg pakke til mig. Der er det så heldigt, at de tog pakken med og informerede mig om at jeg kunne hente den på deres udlevering som ligger 28km fra min bopæl, har ikke bil og en hurtig søgning med "find rejsen" viste at turen med det offentlige ville tage en time og syv minutter og at de sidste 1.8km skulle man gå...skal lige sige at de så giver en muligheden for endnu en gang, at betale porto (160kr) så vil de sende pakken igen.så vil den samlede porto være 320kr og kræve at jeg bruge en feriedag (eller flere) og sidde klar ved hoveddøren, for det er aldrig sikkert hvilken dag pakkerne lander her, har før oplevet at det lovede ikke holder...
Hvis jeg kan undgå post nord i fremtiden,  så gør jeg det 😉

Frank
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hvis jeg kan undgå post nord i fremtiden,  så gør jeg det


Du tror at det er anderledes med andre virksomheder der ikke har en pakkeboks i nærheden af dig?


Hos os kommer postnord-pakkemanden på forskellige tider på dagen. MEN han er satme grundig.
Først bakker han sin "færge" op i vores indkørsel.
Så hopper han ud, går hen til døren, ringer på en to-tre gange hurtigt og banker derefter på, så ingen er i tvivl om at der bliver banket på.
Så går han over og tager pakken ud af bilen og tilbage til døren.
Er der ingen der åbner, skriver han sedlen og smider den i postkassen, efter pakken er lagt bag i bilen.

På sedlen står der at man kan hente pakken dagen efter i "postkiosken", men den kan som regel afhentes samme dag.
Det sidste års tid har det dog ikke været noget problem, idet konen arbejder hjemmefra de fleste dage......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 17:31
Men der er skam også en happy ending
Da jeg var inde i byen senere, så den rare Postnord-mand mig og hilste
Han har leveret mange pakker til mig i årenes løb
Han tilbød at komme forbi med pakken i løbet af fem minutter
Tak for det, Postnord-mand Smile


Redigeret af jake51 - 03-Marts-2021 kl. 17:32
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Men der er skam også en happy ending
Da jeg var inde i byen senere, så den rare Postnord-mand mig og hilste
Han har leveret mange pakker til mig i årenes løb
Han tilbød at komme forbi med pakken i løbet af fem minutter
Tak for det, Postnord-mand Smile
Der er faktisk nogle af de ansatte der er serviceminded Thumbs Up
Men der er desværre også nogle klovner imellem. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Men der er skam også en happy ending
Da jeg var inde i byen senere, så den rare Postnord-mand mig og hilste
Han har leveret mange pakker til mig i årenes løb
Han tilbød at komme forbi med pakken i løbet af fem minutter
Tak for det, Postnord-mand Smile


Måske du kan bestille rundstykker med næste gang.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hvis jeg kan undgå post nord i fremtiden,  så gør jeg det


Du tror at det er anderledes med andre virksomheder der ikke har en pakkeboks i nærheden af dig?


Hos os kommer postnord-pakkemanden på forskellige tider på dagen. MEN han er satme grundig.
Først bakker han sin "færge" op i vores indkørsel.
Så hopper han ud, går hen til døren, ringer på en to-tre gange hurtigt og banker derefter på, så ingen er i tvivl om at der bliver banket på.
Så går han over og tager pakken ud af bilen og tilbage til døren.
Er der ingen der åbner, skriver han sedlen og smider den i postkassen, efter pakken er lagt bag i bilen.

På sedlen står der at man kan hente pakken dagen efter i "postkiosken", men den kan som regel afhentes samme dag.
Det sidste års tid har det dog ikke været noget problem, idet konen arbejder hjemmefra de fleste dage......


Klaus
Jeg bor ca 800 meter fra vores post kiosk, men post nord har besluttet at de ikke må modtage +20kg pakker og det er for en kommune med over 62.000 indbyggere. Så skal vi til Hillerød som ligger 28km væk? Det syntes jeg er en dårlig service... derfor vil jeg hellere vælge en anden udbyder hvis det er muligt..GLS skriver på deres hjemmeside, at de sætter pakken på et af deres stedet, maks 5km fra din hjemme adresse,  hvis du ikke er hjemme. Det er da i mit tilfælde 46 km mindre at skulle på tur...

Frank


Redigeret af Frank13 - 03-Marts-2021 kl. 18:47
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 18:50
Hej - det er pga arbejdsmiljø lovgivningen så det kan PostNord ikke gøre så meget ved. Ansatte i kiosk/butik må som udgangspunkt ikke løfte 20+ kg

Redigeret af PeterDKM - 03-Marts-2021 kl. 18:51
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af PeterDKM PeterDKM skrev:

Hej - det er pga arbejdsmiljø lovgivningen så det kan PostNord ikke gøre så meget ved. Ansatte i kiosk/butik må som udgangspunkt ikke løfte 20+ kg

Og det har jeg fuld forståelse for, har bare svært ved at forstå at vores kommune ikke har et postdepot...

Frank
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 19:22
Mht. GLS og de max 5km tillader jeg mig at være tvivlende - dereres "pakkeshops" modtager også højest 20kg, jeg ved ikke hvor mange GLS depoter der er i landet, men 5km uanset hvor du bor lyder urealistisk.

De leverer op til 30kg til erhverv eller privat, men en pakke på +20kg ryger ikke til nærmeste pakkeshop hvis du ikke er hjemme til at modtage den. Da jeg modtog en tungere, ringede en medarbejder, og spurgte om jeg ville aftale et leveringstidspunkt, eller afhente fra depot, jeg valgte at modtage den hjemme da jeg gik på ferie alligevel.

Redigeret af Kasper_J - 03-Marts-2021 kl. 20:17
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 19:39
PostNord ordnede vel også konen
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu