recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDFury til Dolby Vision ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDFury til Dolby Vision ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDFury til Dolby Vision ?
    Sendt: 03-Marts-2021 kl. 13:24
Hejsa

Jeg har en HDFury Diva som i øjeblikket kun bliver brugt til 18 Gbps HDMI switch.

Jeg vil gerne have den sat op til at "snyde" Dolby Vision fra Apple TV videre til en JVC DLA-N7B.

Er der en der har erfaring med det?

Mvh Claus
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 14:25
HD fury har gode tråde på avsforum.com

Prøv evt der
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 14:30
Jeg har set det, men det ligner mere et support forum efterhånden. Mit spørgsmål er mere "getting started". 
Og så er de 119 sider meget at skulle igennem Smile
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 21:09
Har forsøgt at følge det en smule, men syntes det er noget tvivlsomt at det tjener noget formål.
Ingen projektor har nogle HDR egenskaber af nogen art, alt afhænger af intern eller extern konvertering til SDR.

JVC N7 er en fremragende projektor til HD SDR, 4K HDR er ok, hvordan havde du tænkt dig at kalibrere den til DV?


Redigeret af stridsvognen - 04-Marts-2021 kl. 11:37
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 05:48
Som stridsvognen nævner, så får du ikke HDR på et projektionssystem. Om man så køber dyreste professionelle udstyr eller ej, så vil man ikke komme op i de dynamikspænd, som kræves. Dem som kommer nærmest er Dolby Cinema med laserprojektion og skrappe krav til mørkelægning og reflektionsflader i biografen. Det er det, som branchen kalder EDR (enhanced dynamic range).

Det er mere formålstjenligt at kigge på en løsning til at få konverteret HDR10 eller Dolby Vision kilden til SDR-format på mest optimal vis. Det er muligt at bibeholde Rec.2020 farverummet sammen med SDR, såfremt projektoren kan håndtere det.
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

JVC N7 er en fremragende projektot til HD SDR, 4K HDR er lidt mere ok, hvordan havde du tænkt dig at kalibrere den til DV?

Jeg har godt nok købt en Spyder X, men har ikke prøvet den endnu. N7 er en kæmpe opgradering fra den X7 jeg havde før. Jeg har ikke følt behov for kalibrering, men det er nok først når man har fået det gjort at man ser det.
Jeg ved godt Spyder X, ikke kan forventes at lave farve kalibrering.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 11:19
Kan kun anbefale ikke at bruge Spyder X proben, den kan under ingen omstændigheder kalibrere de lave levels, og så er JVC autocalibrate ikke en kalibrering, men et værktøj til at hjælpe med at kalibrere, spyder proberne har så store tolerancer at det er meget sansynligt at farver balance vil blive værre efter en autocal, og ca 50% af alle autocal går galt, så man skal starte forfra, men for at fange det skal du bruge en anden software og reference probe.

Hvis du gerne selv vil kalibrere vil jeg anbefale du istedet downloader HCFR, og køber en Xrite i1Display pro, og holder dig til de manuelle justerings muligheder i projektoren, og JVCs software.

Hvis du har et problem med 2-3-4% ire gamma er meget "off" kan det være nødvendigt at bruge autocalibrate, da det er eneste måde at korigere 3% ire gamma.

Så det første man gør før man risikere at ødelægge en N7 fuldstændig er at undersøge om det er risikoen værd.


Redigeret af stridsvognen - 04-Marts-2021 kl. 11:27
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 11:53
Jeg går ud fra at man kan gemme fabrikskalibreringen inden man "ødelægger" noget og på den måde kan genskabe det igen. Det synes jeg i det mindste jeg har læst er en god ide.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 12:18
Jeg kører med HDFury2 sammen med en Epson TW9400 med DolbyVision hacket og det fungerer rigtig godt.
Der er noget at starte med her:
On newer generation hardware (Vertex2/Diva/Maestro):
1. Select A1 custom EDID or use AUTOMIX with DV CUSTOM STRING checked.
2. Enable "Use Custom HDR when input is LLDV" and that will turn ON injection automatically when LLDV is played and turn it off when LLDV playback is stopped.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 12:20
Ja den skulle gerne selv generere en Init fil.

Men vil anbefale du kontrolere hvordan den tracker med en reference probe inden du overvejer at bruge en spyder probe, ligemeget hvad skal du bruge en reference probe til at manuelt korigere farver efter en autokalibrering.
Som sagt vil en Xrite i1display pro profileret til en reference spectro kunne bruges, mener den koster ca 1700 kr.

Og downloade HCFR.


Få fat i en kalibrator der har en reference spectro, og betal ham for at lave en profilering af Xrite som passer til din JVC, og du er kørende med hardware der kan klare opgaven.

Det kræver at man studere og træner en del, men det kan ikke afløses af en autokalibrate, da du skal have styr på de omkringliggende parametre før og efter en autokalibrate, og være i stand til at gennemskue hvad der duer og ikke duer.

Har ikke set gamma drop på en N serie endnu, og har ikke set en N serie maskine der ikke blev ringere efter en auto calibrate endnu.





Redigeret af stridsvognen - 04-Marts-2021 kl. 12:35
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg kører med HDFury2 sammen med en Epson TW9400 med DolbyVision hacket og det fungerer rigtig godt.
Der er noget at starte med her:
On newer generation hardware (Vertex2/Diva/Maestro):
1. Select A1 custom EDID or use AUTOMIX with DV CUSTOM STRING checked.
2. Enable "Use Custom HDR when input is LLDV" and that will turn ON injection automatically when LLDV is played and turn it off when LLDV playback is stopped.

Hvordan har du kalibreret din Epson til DV, nogen speciel gamma respons, hvor klipper du? og ikke minds hvad er kontrast/ dynamikspænd på en TW9400 der køre DV?


Redigeret af stridsvognen - 04-Marts-2021 kl. 12:29
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg kører med HDFury2 sammen med en Epson TW9400 med DolbyVision hacket og det fungerer rigtig godt.
Der er noget at starte med her:
On newer generation hardware (Vertex2/Diva/Maestro):
1. Select A1 custom EDID or use AUTOMIX with DV CUSTOM STRING checked.
2. Enable "Use Custom HDR when input is LLDV" and that will turn ON injection automatically when LLDV is played and turn it off when LLDV playback is stopped.

Tak Bjur

Det må jeg prøve. Men jeg blev lidt klogere i går aftes. Mike Garrett fra AVSForum skrev "Why would you not just use the HDR dynamic tone mapping in the projector. Especially now that it has Theater optimizer?"

Det har han nok ret i. JVC har frame by frame auto tone mapping. Jeg havde ikke kædet sammen med at det virker uafhængigt at HDR/LLDV.
Så jeg kan nok ikke gøre begge dele, men det skal da prøves. Jeg må se om jeg kan finde nogle gode klips hvor det er til at se.

Mvh Claus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu