recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify test - Kan du høre forskel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify test - Kan du høre forskel?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 22>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Nogen benytter tilsyneladende bluetooth hovedtelefoner, eller benytter den DAC der er i PC'en, så er det klart at man ikke kan høre forskel. Jeg nævner at jeg mener at kunne høre (lidt) forskel på Tidal lossy og Tidal lossless, streamet fra min Denon  netværksafspiller via coax til min Lyngdorf.

Ville være fint hvis folk beskrev det setup, der bliver benyttet.

Forskellen er ikke giga, men den er der!

Jeg har forsøgt at lytte til testen på følgende måde:
  • Macbook Pro 
  • forbundet med HDMI til Sony DN1080 AV receiver. 
  • Højttaler: Boston Acoustic Soundware XS 5.1. 
  • Lydprofil var sat til PURE DIRECT. 
Måske jeg også bare har dårlige ører. Men jeg høre ingen forskel. Absolut ingen. 
Det er nok bare mig. Men jeg syntes det ville være endnu mere fint hvis dem der hævder at kunne høre forskel nævnte deres setup samt dokumenteret at de kunne høre forskel. 
Fordi det virker på mig mest af alt som om at dem der gerne vil høre omkring andres setup alene vil høre dette for at kunne pege fingre af det og sige det er jo derfor du ikke høre forskellen. 

Men nej giga kan forskellen næppe være 
når det er så svært at dokumentere at man kan høre forskellen. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Nogen benytter tilsyneladende bluetooth hovedtelefoner, eller benytter den DAC der er i PC'en, så er det klart at man ikke kan høre forskel. Jeg nævner at jeg mener at kunne høre (lidt) forskel på Tidal lossy og Tidal lossless, streamet fra min Denon  netværksafspiller via coax til min Lyngdorf.

Ville være fint hvis folk beskrev det setup, der bliver benyttet.

Forskellen er ikke giga, men den er der!


<span style="font-size: small;">Jeg har forsøgt at lytte til testen på følgende måde:</span>
  • Macbook Pro 
  • forbundet med HDMI til Sony DN1080 AV receiver. 
  • Højttaler: <span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: DBA, "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif;">Boston Acoustic Soundware XS 5.1. </span>
  • <span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: DBA, "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif;">Lydprofil var sat til PURE DIRECT. </span>
Måske jeg også bare har dårlige ører. Men jeg høre ingen forskel. Absolut ingen. 
Det er nok bare mig. Men jeg syntes det ville være endnu mere fint hvis dem der hævder at kunne høre forskel nævnte deres setup samt dokumenteret at de kunne høre forskel. 
Fordi det virker på mig mest af alt som om at dem der gerne vil høre omkring andres setup alene vil høre dette for at kunne pege fingre af det og sige det er jo derfor du ikke høre forskellen. 

Men nej giga kan forskellen næppe være 
når det er så svært at dokumentere at man kan høre forskellen. 
de højtalere kan jeg godt huske. Ikke lige de mest dynamiske.
Hvad bruger du af afspiller? da Windows, macOs, iOS og Android er som standard sat til 48/16 hvor alt lossless redbook er 44,1/16 så der opstår jitter der ødelægger lydkvaliteten. Og DAC'en i av receiver ikke altid lige så god til stereo musik som de er til multichannel lyd

Redigeret af T-Duck - 31-Marts-2021 kl. 16:28
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Nogen benytter tilsyneladende bluetooth hovedtelefoner, eller benytter den DAC der er i PC'en, så er det klart at man ikke kan høre forskel. Jeg nævner at jeg mener at kunne høre (lidt) forskel på Tidal lossy og Tidal lossless, streamet fra min Denon  netværksafspiller via coax til min Lyngdorf.

Ville være fint hvis folk beskrev det setup, der bliver benyttet.

Forskellen er ikke giga, men den er der!

Jeg har forsøgt at lytte til testen på følgende måde:
  • Macbook Pro 
  • forbundet med HDMI til Sony DN1080 AV receiver. 
  • Højttaler: Boston Acoustic Soundware XS 5.1. 
  • Lydprofil var sat til PURE DIRECT. 
Måske jeg også bare har dårlige ører. Men jeg høre ingen forskel. Absolut ingen. 
Det er nok bare mig. Men jeg syntes det ville være endnu mere fint hvis dem der hævder at kunne høre forskel nævnte deres setup samt dokumenteret at de kunne høre forskel. 
Fordi det virker på mig mest af alt som om at dem der gerne vil høre omkring andres setup alene vil høre dette for at kunne pege fingre af det og sige det er jo derfor du ikke høre forskellen. 

Men nej giga kan forskellen næppe være 
når det er så svært at dokumentere at man kan høre forskellen. 

Du kan lige så godt give op... De vil aldrig indrømme at de ikke kan høre forskel.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 16:05
Altså jeg har ikke brug for lossy musikstreaming, jeg har midlerne til at betale for et HIFI abonnement og jeg oplever et kvalitetsløft i f.t lossy. Hvorfor i alverden har du behov for at jeg dokumenterer det. 

Jeg medgiver netop at forskellen ikke er stor, men den er der. 

Hvis du mener at jeg peger fingre af andre er du helt galt på den. Forsøger bare at få en reel debat.
Jo bedre elektronik, jo bedre skal kilden være.

Har selv tidligere haft en DN1080, det er bestemt en OK AVR, men til stereo lader den meget tilbage at ønske. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:07
Fnis.

i det ene hjørne har vi Kenneth (med virkelig ringe audiokomponenter, så det ikke er muligt at høre forskel) og Deschain.

I det andet hjørne har vi såkaldte audiofile der sværger til EntreQ og andet Hi-Fi gøgl, som kabler med dimensioner som haveslanger der ikke må røre jorden.

Er pt indehaver af Primare, Rega, System Audio og en Nvidia Shield på en B9


Redigeret af Jespus - 31-Marts-2021 kl. 17:15
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Fnis.

i det ene hjørne har vi Kenneth (med virkelig ringe audiokomponenter, så det ikke er muligt at høre forskel) og Deschain.

I det andet hjørne har vi såkaldte audiofile der sværger til EntreQ og andet Hi-Fi gøgl, som kabler med dimensioner som haveslanger der ikke må røre jorden.

Er pt indehaver af Primare, Rega, System Audio og en Nvidia Shield på en B9

jeg bruger kun 2.5 kvadrant kabler større er snake oil
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Fnis.

i det ene hjørne har vi Kenneth (med virkelig ringe audiokomponenter, så det ikke er muligt at høre forskel) og Deschain.

I det andet hjørne har vi såkaldte audiofile der sværger til EntreQ og andet Hi-Fi gøgl, som kabler med dimensioner som haveslanger der ikke må røre jorden.

Er pt indehaver af Primare, Rega, System Audio og en Nvidia Shield på en B9

Primare, er jo lækkerier. Bliver den forkælet med nogen gode mp3 eller giver du den gas med hi-fi ?
Kan du høre den øgede kvalitet når du streamer? 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Jespus]
jeg bruger kun 2.5 kvadrant kabler større er snake oil

4mm2 kabler (eller tykkere) kan godt være relevant, afhængigt af længde på kabler, samt impedans og fasedrej på højttalere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:35
Jeg ville virkelig ønske jeg kunne nøjes med 320 kbps, men det er trættende fladt at høre på, selv i bilen og DR's koncerter live bliver en anstrengt fornøjelse når man er vant til dejlig klar og fyldig musik, hvor alle instrumenter kan høres.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Jeg ville virkelig ønske jeg kunne nøjes med 320 kbps, men det er trættende fladt at høre på, selv i bilen og DR's koncerter live bliver en anstrengt fornøjelse når man er vant til dejlig klar og fyldig musik, hvor alle instrumenter kan høres.

Er det noget du kan dokumentere?  Smile Hvor tykke er dine kabler? LOL
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:45
Dokumentere, næh, men jeg kan føøøle det.

Afmonterede engang sokken på en af kablerne ved et uheld og ledningen var så tynd, at jeg næsten følte mig snydt.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Jespus]
jeg bruger kun 2.5 kvadrant kabler større er snake oil

4mm2 kabler (eller tykkere) kan godt være relevant, afhængigt af længde på kabler, samt impedans og fasedrej på højttalere.


Klaus
bestemt. Men så er det også noget af et kabeltræk
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu