|
[LØST] Ingen PC lyd / Skærm HDMI |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2021 kl. 13:44 |
Hej
Jeg har et problem med at få lyd til mine PC højtalere. Har i mistanke om at det er fordi min skærm er forbundet via HDMI. Har prøvet diverse guides fundet på nettet. Men intet har virket. Windows 10 Acer T230H (skærm) Creative højtalere Hilsen Jesper
Redigeret af Packer - 13-Marts-2021 kl. 13:56 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. I et værelse i vores sommerhus bruger jeg en HDMI til VGA adapter med audio udgang, som jeg har købt på eBay. De findes også som: De findes både med HDMI Han eller HDMI Hun. Men de kræver at skærmen har VGA ind. Det havde min. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
Hej csell
Men er det virkeligt nødvendigt at have noget andet udstyr tilsluttet sin computer. Kan den ikke finde ud af sende lyd et sted hen og billede et andet. Men tak for input. Kigger på det. Jesper
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
Hej. Jo der er muligt. Det gør f.eks. en Receiver. Her tilslutter du først Computeren til Receiverens HDMI Indgang og derefter tilslutter du Receiverens HDMI udgang til din Skærm. Jeg vil også tro at det kan gøres med en HDMI Extractor. De billigste kan bestilles i Kina til under 80 DKr: Men dem har jeg ingen personlig erfaring med. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hej
Jeg syntes jeg har prøvet det med at fortælle at den skal bruge min PC som er Enhedsnavn HP Processor AMD A8-6500 APU with Radeon(tm) HD Graphics 3.50 GHz Installeret RAM 28,0 GB (27,2 GB kan bruges) Systemtype 64-bit operativsystem, x64-baseret processor Pen og touch Understøttelse af touch med 2 touchpunkter Jesper Redigeret af Packer - 05-Marts-2021 kl. 15:21 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Hvordan ser dit kontrolpanel lydenheder ud?
Som min ser ud med deaktiveret SMP2230H skærm og aktiveret Speakers (onboard lydkort): Redigeret af JørgenT - 05-Marts-2021 kl. 15:47 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Hvis du højreklikker på lydikonet nederst i din taskbar hvad der svarer til "open sound settings" - den 2. øverste linje, så kommer du direkte til en menu hvor du kan vælge hvor du kan vælge dit output device.
Alternativt skal du åbne "indstillinger\system\lyd"
|
|
![]() |
|
Hej
Tak for alle forslag. Fik det aldrig til at virke. Købte et USB lydkort så nu virker det. Jesper
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |