recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB lukkes i Irland - FM fortsætter.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB lukkes i Irland - FM fortsætter.

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Synes godt nok det er en sær debat. For mig at se er DAB ved at ende som et "bil-stereo" format der kun (over)lever fordi politikerne fortsat insisterer på at holde liv i det. Fra i år SKAL der være DAB i nye biler, men der er ikke DAB i nogen telefoner og i hjemmet har man så godt som intet at bruge det til, - og det meste HIFI har det heller ikke indbygget. Det er som radioens svar på IC4 :-)

Det er lige netop sådan det er... Dead
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Trafiksikkerheden gik på betjeningen. Men Clap for at fordreje tingene.

Gi'r sgu da ikke 99,- ekstra - der er mit normale mobilabo, som jeg har under alle omstændigheder. Men du misssede selvfølgelig at det var internetdeling jeg brugte... LOL


Så du render altså rundt med internetdeling tændt hele tiden på din telefon? Suger det ikke helt vildt på dit batteri?
Eller tænder du for internetdeling hver gang du sætter dig ind i bilen?
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Synes godt nok det er en sær debat. For mig at se er DAB ved at ende som et "bil-stereo" format der kun (over)lever fordi politikerne fortsat insisterer på at holde liv i det. Fra i år SKAL der være DAB i nye biler, men der er ikke DAB i nogen telefoner og i hjemmet har man så godt som intet at bruge det til, - og det meste HIFI har det heller ikke indbygget. Det er som radioens svar på IC4 :-)


Hvorfor er det en sær debat?

Der er langt, langt flere europæere der lytter til radio via DAB+, end der er europæere, der streamer radio.

Radiolytning i biler udgør kun omkring 10-15% af den samlede radiolytning. Hvordan får du det til at passer ind i fortællingen om, at DAB ender som et "bil-stereo" format?

Denne tråd startede med, at Irland lukker for DAB (og det er DAB uden +). Når Irland lukker for DAB den 31. marts, så vil man kunne se et faldet i antal lyttere, der på europæisk plan lytter til DAB. DAB i Irland dækkede forøvrigt kun halvdele af befolkningen.

Faldet vil kunne ses i omkring én uge, hvorefter det stigende antal DAB+ lyttere i alle de andre europæiske lande vil udligne "tabet" af de irske lyttere.



Redigeret af Branchekender - 11-Marts-2021 kl. 12:09
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 15:37
AM er det bedste. meget bedre end FM og DAB og streaming. Jeres er lort
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

AM er det bedste. meget bedre end FM og DAB og streaming. Jeres er lort

Konge kommentar 
Tongue

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

AM er det bedste. meget bedre end FM og DAB og streaming. Jeres er lort
Det er du helt forkert på. Kortbølger er meget bedre, de rækker over det meste af kloden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

AM er det bedste. meget bedre end FM og DAB og streaming. Jeres er lort
Det er du helt forkert på. Kortbølger er meget bedre, de rækker over det meste af kloden.

Hø-HØ!!LOL Hvor megen musik sendes der lige over kortbølge? Da jeg i "gamle dage" havde radio, som kunne tage kortbølge, var der ikke megen musik at hente......


Redigeret af mnielsen - 11-Marts-2021 kl. 16:41
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

AM er det bedste. meget bedre end FM og DAB og streaming. Jeres er lort
Det er du helt forkert på. Kortbølger er meget bedre, de rækker over det meste af kloden.

Hø-HØ!!LOL Hvor megen musik sendes der lige over kortbølge? Da jeg i "gamle dage" havde radio, som kunne tage kortbølge, var der ikke megen musik at hente......
Nej måske ikke, men frihedsbudskabet i 1945 blev sendt fra UK til DK på kortbølger, så noget kan de.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

AM er det bedste. meget bedre end FM og DAB og streaming. Jeres er lort
Det er du helt forkert på. Kortbølger er meget bedre, de rækker over det meste af kloden.

Hø-HØ!!LOL Hvor megen musik sendes der lige over kortbølge? Da jeg i "gamle dage" havde radio, som kunne tage kortbølge, var der ikke megen musik at hente......
Nej måske ikke, men frihedsbudskabet i 1945 blev sendt fra UK til DK på kortbølger, så noget kan de.

DÉT er dælmæ' også læng' sin'!!! 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 17:43
Ang musik på kortbølge...

Så lyt på 1440KHz     Nogle husker frekvensen.

Her på sjælland strømmer den gode gamle am lyd ud Wink


Redigeret af hansie - 11-Marts-2021 kl. 17:43
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

AM er det bedste. meget bedre end FM og DAB og streaming. Jeres er lort
Det er du helt forkert på. Kortbølger er meget bedre, de rækker over det meste af kloden.

Hø-HØ!!LOL Hvor megen musik sendes der lige over kortbølge? Da jeg i "gamle dage" havde radio, som kunne tage kortbølge, var der ikke megen musik at hente......
Nej måske ikke, men frihedsbudskabet i 1945 blev sendt fra UK til DK på kortbølger, så noget kan de.

DÉT er dælmæ' også læng' sin'!!! 
Ja det er før ruder konge... LOL
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 00:29
bruger DAB i bilen og virker helt fint.
Har aldrig oplevet problemer med DAB+ i bilen,
helt fra Aalborg og ned til den Dansk/Tyske grænse.

Hjemme streames ( Sonos )
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu