recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For- og effektforstærker vs. integreret forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For- og effektforstærker vs. integreret forstærker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: For- og effektforstærker vs. integreret forstærker
    Sendt: 30-Juli-2021 kl. 14:07
nå, så blev beslutningen taget. I og med at jeg ikke vandt mit væddemål med fruen så har jeg droppet at købe M33’eren. Den var nok også lidt overkill ift. resten af mit setup. Det blev i stedet til endnu et MDC modul til min C368. Jeg købte BluOS modulet så jeg nu kan streame High res via mit Qobuz. Det spiller max. Næste opgradering bliver en ny pladespiller og hvem ved om jeg med tiden alligevel ender med en M33. Wink

Overvejer også en NAD C268 sammen med min C368’er. Den er alt andet lige noget billigere end M33’eren. 


Redigeret af DanishCanadian - 30-Juli-2021 kl. 14:50
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=SjsSFAa16Xo

Tak. Smile

Jeps den har fået mange gode reviews efterhånden. Gud ved om den måske kommer på tilbud senere på året. Sandsynligvis ikke men man har jo lov at håbe. Wink
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 19:01
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 12:55
Hvad så med en riaa ?

Never mind kan se der er en, gnd er bare gemt nede i højre hørne


Redigeret af gasolin - 05-Juli-2021 kl. 13:13
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvorfor mener du at opticon 6 er i underkanten ? 

Rent kvalitetsmæssigt bør man nok gå et step eller to op ift højtalerne når man køber en M33 men det bliver ikke det første. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 12:12
Hvorfor mener du at opticon 6 er i underkanten ? 

Redigeret af gasolin - 05-Juli-2021 kl. 12:19
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Morten HL Morten HL skrev:

Må jeg spørge hvad dine planer er mht. højttalere? Umiddelbart synes jeg at M33 er noget overmatchet i i forhold til dine højttalere.

Du kunne måske "nøjes" med M10 og så bruge de "sparede" penge på at opgradere dine Opticon 6 til Rubicon 6 i stedet for. Evt. suppleret med en sub til lige at give stortromme sparket. 

Jeg har selv en NAD T778 (Surround Amplifier) med et par Rubicon 6 Jubilee Editon højttalere og suppleret med en Dali Sub E-12 F. Og jeg bliver blæst bag over hver gang over godt musikken lyder.

Med mindre du har planer om at opgradere dine højttalere til Epicon 6 eller noget i den klasse. Så forstår jeg ikke helt dit valg :). M10 har den samme lækre touch skærm (Det har T778 også) Og jeg er selv vild med den. 


Jeg går også og overvejer opgradering af højtalerne men ikke samtidig med forstærkeren. Og ja Opticon 6 er i underkanten ift forstærkeren. Helt enig. Men en ting ad gangen 😊
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 10:58
Må jeg spørge hvad dine planer er mht. højttalere? Umiddelbart synes jeg at M33 er noget overmatchet i i forhold til dine højttalere.

Du kunne måske "nøjes" med M10 og så bruge de "sparede" penge på at opgradere dine Opticon 6 til Rubicon 6 i stedet for. Evt. suppleret med en sub til lige at give stortromme sparket. 

Jeg har selv en NAD T778 (Surround Amplifier) med et par Rubicon 6 Jubilee Editon højttalere og suppleret med en Dali Sub E-12 F. Og jeg bliver blæst bag over hver gang over godt musikken lyder.

Med mindre du har planer om at opgradere dine højttalere til Epicon 6 eller noget i den klasse. Så forstår jeg ikke helt dit valg :). M10 har den samme lækre touch skærm (Det har T778 også) Og jeg er selv vild med den. 

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvorfor  ikke  en Nad M10 ?

Jeg har simplethen forelsket mig hovedkuls i M33'eren så hvis jeg eller kan komme af med de sidste KG bliver det den. M10'eren er også lækker men der er bare et eller andet med 33'eren der gør at det skal være den når nu jeg har "fået lov" af fruen WinkLOL 

Køb den og sig at du fik den på tilbud. Så får du ros for din økonomiske sans. Job done :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvorfor  ikke  en Nad M10 ?

Jeg har simplethen forelsket mig hovedkuls i M33'eren så hvis jeg eller kan komme af med de sidste KG bliver det den. M10'eren er også lækker men der er bare et eller andet med 33'eren der gør at det skal være den når nu jeg har "fået lov" af fruen WinkLOL 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Er der slet ikke nogen af jer, der føler sig taget ved r*ven af den falske MQA markedsføring.
I ved "Hires" "24/192" "bedre end lossless"
Når virkeligheden er MP3 ver. 2.0 - 17/48 - "12 db ringere signal støjforhold end 16/44"

Slet ikke da jeg ikke bruger TIDAL Wink
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

vil give dem et lyt men umiddelbart ligger de på den forkerte side af de 37.000 som skatteministeren her i hjemmet er gået med til at jeg bruger Wink

Hvordan gik det med M33? Jeg har netop skiftet min C375BEE med en C298 til min C658. Det spiller maks!

Har ikke købt endnu da jeg lige skal smide de sidste kg Wink Fruen har givet mig lov til at købe M33 hvis jeg kommer den på 88 kg. Mangler lige lidt. Har dog lyttet til den i Hifi Klubben med "mine" Opticon 6 og det lød fa'me godt.


Redigeret af DanishCanadian - 04-Juli-2021 kl. 18:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu