recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal et billigt videokamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal et billigt videokamera

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 08:59
Start med en Gimball


Læs lidt på hvordan man bruger den, og hvad du kan opnår af resultaterBig smile

Omkring mikrofoner så er der flere gode løsninger, nogle bedre end andre, kommer jo også lidt an på opgaven, men måske du kan klare dig med den indbygget mic.?


Redigeret af Potter - 16-Marts-2021 kl. 09:04
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men der er også den ulempe ved at bruge telefon, at så bliver videoerne på højkant.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 11:18
 Helt utroligt at noget så simpelt er så svært. Til billeder er der Potræt og Landskab mode, til video er der kun en måde det er Landskab (16:9).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 17:06
der er en osmo mobile 2 til 300kr - ville det ikke være en ok start ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Helt utroligt at noget så simpelt er så svært. Til billeder er der Potræt og Landskab mode, til video er der kun en måde det er Landskab (16:9).

En hver kan trykke "optag" på et kamera eller en telefon. Skal det være godt så kræver det lidt mere. 

Skal det virke tilnærmelsesvis professionelt så er en gimbal eller som minimum et stativ et must, ligeledes en ekstern mikrofon, og gerne mikrofon på personer der interviewes.

Skal det bare være billeder der bevæger, med lyd på så snup en hvilken som helst telefon der er lavet indenfor de sidste 3-4 år og tryk på den røde knap - resultatet bliver derefter.


Redigeret af Kasper_J - 16-Marts-2021 kl. 21:20
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Synes da ellers, jeg har set, at man kan sætte telefonen på et stativ? Men der er også den ulempe ved at bruge telefon, at så bliver videoerne på højkant.


Hvis du ganske langsomt drejer telefonen til den ene eller anden side, sådan at den ligger ned - så vil du opdage noget interessant.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Synes da ellers, jeg har set, at man kan sætte telefonen på et stativ? Men der er også den ulempe ved at bruge telefon, at så bliver videoerne på højkant.


Hvis du ganske langsomt drejer telefonen til den ene eller anden side, sådan at den ligger ned - så vil du opdage noget interessant.

Hø-HØ!!LOL Tror, man har misforstået mig... Jeg HADER højkantsvideoer. Det var det, jeg ville skrive, sådan lidt forsigtigt!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men der er også den ulempe ved at bruge telefon, at så bliver videoerne på højkant.




Klaus
LOLLOLLOL Yes!!! Den kendte jeg godt!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 17:06
hvad med den i anbefaler bare en version 2 - ville det være en god start.   Altså en gimball osmo mobile v2
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Synes da ellers, jeg har set, at man kan sætte telefonen på et stativ? Men der er også den ulempe ved at bruge telefon, at så bliver videoerne på højkant.


Hvis du ganske langsomt drejer telefonen til den ene eller anden side, sådan at den ligger ned - så vil du opdage noget interessant.

Hø-HØ!!LOL Tror, man har misforstået mig... Jeg HADER højkantsvideoer. Det var det, jeg ville skrive, sådan lidt forsigtigt!!LOL

Yes, yes, for sent at prøve at redde den...Wink
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 20:25
Ja, man kan godt sætte en mobiltelefon i en holder, som fastgøres til et stativ. Det giver bare
ikke den funktionalitet, som man får med et rigtigt videokamera, hvor man kan panorere og tilte. Ofte vil man heller ikke kunne sætte kameraet i vater.

Jeg synes, at man skal tænke på det som to forskellige ting - fx som forskellen mellem en varebil og en lastbil. For mange er varebilen helt OK til det, den skal bruges til.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Alle nyere iPhones (og sikkert mange andre mobiltelefoner) laver glimrende kvalitetet i video, hvis man kan undvære de funktioner, der hører til et egenligt videokamera: Zoom, tele, stativ og en bedre mikrofon. Ved uddannelse af tv-journalister er det ikke ualmindeligt, at vi nu bruger iPhones. Det største problem er lyden: Der skal ubetinget en ekstern mikrofon til at skabe en ordentlig video. Afstanden til den indbyggede mikrofon i telefonen er simpelthen for stor.

Synes da ellers, jeg har set, at man kan sætte telefonen på et stativ? Men der er også den ulempe ved at bruge telefon, at så bliver videoerne på højkant.
Ja, man kan godt sætte en mobiltelefon i en holder, som fastgøres til et stativ. Det giver bare
ikke den funktionalitet, som man får med et rigtigt videokamera, hvor man kan panorere og tilte. Ofte vil man heller ikke kunne sætte kameraet i vater.

Jeg synes, at man skal tænke på det som to forskellige ting - fx som forskellen mellem en varebil og en lastbil. For mange er varebilen helt OK til det, den skal bruges til.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu