recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal et billigt videokamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal et billigt videokamera

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Ja, man kan godt sætte en mobiltelefon i en holder, som fastgøres til et stativ. Det giver bare
ikke den funktionalitet, som man får med et rigtigt videokamera, hvor man kan panorere og tilte. Ofte vil man heller ikke kunne sætte kameraet i vater.

Jeg synes, at man skal tænke på det som to forskellige ting - fx som forskellen mellem en varebil og en lastbil. For mange er varebilen helt OK til det, den skal bruges til.

Hvorfor mister man panorering og tilt? Benyt en "clamp" med gevind i bunden sammen med en qucik-releaseplade og et hvilken som helst godt kamerastativ og du vil opnå alle de samme funktioner som hvis der var monteret et kamera på toppen af stativet. Eller har jeg misforstået noget fuldstændigt?
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Ja, man kan godt sætte en mobiltelefon i en holder, som fastgøres til et stativ. Det giver bare
ikke den funktionalitet, som man får med et rigtigt videokamera, hvor man kan panorere og tilte. Ofte vil man heller ikke kunne sætte kameraet i vater.

Jeg synes, at man skal tænke på det som to forskellige ting - fx som forskellen mellem en varebil og en lastbil. For mange er varebilen helt OK til det, den skal bruges til.

Hvorfor mister man panorering og tilt? Benyt en "clamp" med gevind i bunden sammen med en qucik-releaseplade og et hvilken som helst godt kamerastativ og du vil opnå alle de samme funktioner som hvis der var monteret et kamera på toppen af stativet. Eller har jeg misforstået noget fuldstændigt?
Det er egentlig ikke, fordi jeg gider at diskutere det. Men ja, hvis en tilt eller en panorering skal fungere i praksis, skal kameraet have er minimum af vægt, så bevægelsen bliver jævn. 

Man kan alt med en mobiltelefon - også røre i suppen eller bruge den som bogmærke. Til nogle ting findes bare mere egnede devices.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu