recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony projektor til Androidphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony projektor til Androidphone

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony projektor til Androidphone
    Sendt: 18-Marts-2021 kl. 07:41

Hej.

Jeg har en ældre Sony projektor, der ikke har HDMI, men kun en VGA-indgang.

Jeg har flere Android telefoner, som jeg ønsker at tilslutte.


Jeg købte en ledning med hanstik VGA og USB-C, men det lykkedes ikke at skabe forbindelse. Jeg afleverede det igen.


Jeg ved, at en iPhone kan skabe forbindelsen, men det hjælper mig jo ikke, når det er Android.


Jeg har tænkt om en androidapp måske kunne formidle forbindelsen, eller hvad foreslår I.


Måske har en af jer ligefrem en erfaring. Tak



Redigeret af bentpetersson - 18-Marts-2021 kl. 07:42
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

  Jeg har flere Android telefoner, som jeg ønsker at tilslutte.


Hej.


jeg vil forelå dig at købe en billig Android Boks, med et styre system lige som en mobil eller tablet.

Gerne med Android 10.


De har alle en HDMI udgang. Og jeg ser tit TV fra min H96 Max Android Boks til 20 USD, på en Medion VGA monitor via en HDMI til VGA adapter som denne:


https://www.ebay.com/itm/VGA1-3-To-HDMI-Adapter-Full-HD-1080P-Audio-Video-Converter-HDTV-Laptop/383811343474?hash=item595cf05472:g:dg0AAOSwCWRgHgrO


Hilsen Carsten.


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 10:06
Tak Carsten. Det lyder godt.
Vil du hjælpe mig med at finde denne styreboks i Danmark?
Med den vil jeg kunne tilslutte min VGA fra projektoren, og kan jeg så skabe trådløst forbindelse fra min Android telefoner?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

  Vil du hjælpe mig med at finde denne styreboks i Danmark?


Hej.

Mange pakker fra udlandet til Danmark bliver stoppet af Postnord som opkræver moms plus et gebyr på 160 kr hvis værdien er over 80 Dkr. For at undgå dette vil jeg foreslå, at man importerer fra et andet EU Land. På:


Kan man sætte Danmark op og søge efter 'Android Box' samt vælge forskellige lande hvor firmaerne sender fra, også EU lande.

Jeg købte min h96 Max rk3318 på tilbud i 2019 til 20 USD, men lad os tage den som eksempel. Den første jeg fandt er:


Til DKK 165.04 + DKK 49.21 i forsendelse fra Spanien til Danmark. Så uden PostNord gebyr.


En dansk pris er 540,31 kr.:



Jeg plejer selv at kopiere via min Windows PC. 

'Her er en kopi af hvad jeg har skrevet i en anden tråd:
Citat: 'På Android boksen har jeg installeret 'Cx File Explorer' fra dette link:


Gå ind i Menu punktet 'NETWORK'
og vælg så 'Access from PC'
Fjern HAK i 'Random port number'
og click så på 'START SERVICE'
Og husk så slutningen af IP adressen fra beskeden på skærmen.


Og følg derefter dette link:

'How to Turn Windows File Explorer Into an FTP Client'


Her er en forkortelse af ovenstående link:

Begynd med at klikke på 'Add a network location'.

Og indtast senere ftp://192.168.1.??:4791 det rigtige sted.
?? tages fra Android boksens skærmbillede.

osv.

Så oprettes der et icon som giver mulighed for, at man kan tilgå Android boksens eMMC hukommelse  eller micro SD Kort fra File Explorers venstre kolonne, på din Windows PC.
Nu kan man bladre i kataloger, og Klippe (Copy) eller Klistre (Paste) fra Windows PC'en til Android boksens eMMC hukommelse eller micro SD kort,  eller den anden vej.

Man kan dog IKKE tilgå Android Boksens USB enheder.

Og man skal  huske, først at starte servicen i Cx File Explorer på Android boksen, hver gang man ønsker at bruge ftp.'



Men jeg kan ikke se nogen grund til ikke at kunne kopiere fra Android til Android, jeg har bare ikke prøvet det.

Hvis du oplyser hvilket land du ønsker at købe fra, kan jeg sagtens være behjælpelig med af vælge hvilken Android Boks?

Ellers findes der en god Internet site her:


Og husk at du også skal bruge en HDMI til VGA adapter, som jeg linkede til i min første indlæg.

Hilsen Carsten.

Rettet aliexpress linket til et, der er rigtigt.




Redigeret af csell - 18-Marts-2021 kl. 12:49
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 16:39
Mange tak Carsten for dit store forsøg på at hjælpe mig. 
Jeg tror, at det bliver for kompliceret en fremgangsmåde. For mig..



Redigeret af bentpetersson - 18-Marts-2021 kl. 16:39
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 18:04
Synes også det lyder unødigt kompliceret - der er ingen grund til at kopiere noget som helst via Windows, hvis du bare skal se indhold lagret på dine telefoner (fx film og billeder) eller som streames via mobilen (fx.YouTube, DRTV, div. streamingtjenester). 

Begge dele kan købes i DK, omend det måske er anelse dyrere.

Adapter fundet via Pricerunner (63 kr. + porto)

Android Tv fundet via Pricerunner: (266 kr. + porto
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Synes også det lyder unødigt kompliceret - der er ingen grund til at kopiere noget som helst via Windows, hvis du bare skal se indhold lagret på dine telefoner (fx film og billeder) eller som streames via mobilen (fx.YouTube, DRTV, div. streamingtjenester). 

Begge dele kan købes i DK, omend det måske er anelse dyrere.

Adapter fundet via Pricerunner (63 kr. + porto)

Android Tv fundet via Pricerunner: (266 kr. + porto
Husk der også skal bruges en HDMI hun til hun, for at få det sat sammen



Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 19:37
Tak for jeres interessante forslag.

Projektoren har som nævnt ingen HDMI, men kun en VGA hun udgang.

Hertil skal jeres forslag forbindes, og ende ud i et USB-C han, der forbindes med enten en androidtablet eller androidphone.. Altså direkte fra mobil til projektor.

Jeg vil være glad for, hvis I vil forklare forbindelserne.

 Jeg har ikke Android TV, og det skal kun bruges til at skabe forbindelse mellem en Android smartphone og Sony projektoren for at se billeder eller muligvis streaming.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 20:53
Projektor forbindes til adapter med et VGA-kabel.

Adapter forbindes til Android-enhed via et HDMI hun-hun stik (som nævnt af Cyberguruen). 
 
Mobil forbindes til Android-enhed via wifi.

Du kan ikke forbinde mobil og projektor direkte via kabel - derfor skal du bruge Android-enheden til at gøre din projektor trådløs. 
 



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 20:58
Du kan købe dig fattig i konvertere , mit bedste forslag er at sælge projektoren og købe en anden (brugt) med hdmi.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 05:17
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

  Android Tv fundet via Pricerunner: (266 kr. + porto

Hej.

Jeg har fundet et review af den Xiaomi Mi TV Stick, der bliver linket til:


Citat:  'Storage: Total 8GB  – Free 4.8GB / NOT expandable with a USB or SD external memory.'

Det må jeg desværre skrive, at jeg syntes er meget lavt. Hvor vil I gemme bare nogle få videoer?

Og nu har Android TV betydeligt færre Apps end Android OS for tablets. Hvilke Android TV App vil man bruge til at overføre video filer fra trådstarters android mobiler og til en Android TV stick?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 19-Marts-2021 kl. 05:19
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 05:24
Carsten et lille hint. Op snakker om at streame bl.a. Drtv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu