recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia-TV gigant prisstigning (50%)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia-TV gigant prisstigning (50%)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Per_Knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2021
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per_Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telia-TV gigant prisstigning (50%)
    Sendt: 23-Marts-2021 kl. 10:41
Fik lige en mail fra Telia, at Telia-TV (lille pakke) stiger fra 99 kr/måned til 149 kr/måned.
En stigning på 50% - det er fandme uartigt!

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 11:20
Uartigt?
Næh, det er vel bare at trykke på “opsig” knappen.........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Per_Knudsen Per_Knudsen skrev:

Fik lige en mail fra Telia, at Telia-TV (lille pakke) stiger fra 99 kr/måned til 149 kr/måned.
En stigning på 50% - det er fandme uartigt!


 Yder mere når man ser på den dårlige kvalitet det leveres i, 2,2 Mbits på langt de fleste kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Uartigt?
Næh, det er vel bare at trykke på “opsig” knappen.........


Klaus

Hvorfor synes du ikke det er uartigt, at komme med en prisstigning på 50%??
Til top
Per_Knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2021
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per_Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Uartigt?
Næh, det er vel bare at trykke på “opsig” knappen.........


Klaus


Så simpelt er det ikke.
Jeg har investeret 700 kr i deres boks, som ikke kan bruges til andet end Telia-TV - den investering er så gået tabt.
Ydermere på trods af at prisen stiger om kort tid, reklamerer de stadig på deres hjemmeside med at det koster 99 kr.
Hvis de havde ladet det stige til 120 kr havde der været mere rimelighed i det.
Procentvis må dette være rekord blandt udbyderne mht stigninger.

/Per

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 13:33
 Viaplay er også komme med hæftige stigninger, især på de store pakker. deres mindste er steget med 20%, og så er det ellers deropad.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Per_Knudsen Per_Knudsen skrev:

Så simpelt er det ikke.
Jeg har investeret 700 kr i deres boks, som ikke kan bruges til andet end Telia-TV - den investering er så gået tabt.
Ydermere på trods af at prisen stiger om kort tid, reklamerer de stadig på deres hjemmeside med at det koster 99 kr.
Hvis de havde ladet det stige til 120 kr havde der været mere rimelighed i det.
Procentvis må dette være rekord blandt udbyderne mht stigninger.

/Per



At du har handlet dårligt ind kan man vel ikke klandre Telia for, især ikke når deres boks er en frivilig anskaffelse og intet tvang, du kunne have købt en chromecast eller et apple tv, så var du ikke bundet.

49kr ekstra i mdr er halvanden kr ekstra om dagen, det overlever de fleste nok. Alternativt må du jo opsige, og så har du købt en boks til 700kr der kan bruges til youtube Clap
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 13:34
Hej Per. Har du mulighed for at videresende emailen? rasmus snabel-a flatpanels.dk
Til top
Per_Knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2021
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Per_Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hej Per. Har du mulighed for at videresende emailen? rasmus snabel-a flatpanels.dk


På vej.

Til top
Per_Knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2021
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per_Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af Per_Knudsen Per_Knudsen skrev:

Så simpelt er det ikke.
Jeg har investeret 700 kr i deres boks, som ikke kan bruges til andet end Telia-TV - den investering er så gået tabt.
Ydermere på trods af at prisen stiger om kort tid, reklamerer de stadig på deres hjemmeside med at det koster 99 kr.
Hvis de havde ladet det stige til 120 kr havde der været mere rimelighed i det.
Procentvis må dette være rekord blandt udbyderne mht stigninger.

/Per



At du har handlet dårligt ind kan man vel ikke klandre Telia for, især ikke når deres boks er en frivilig anskaffelse og intet tvang, du kunne have købt en chromecast eller et apple tv, så var du ikke bundet.

49kr ekstra i mdr er halvanden kr ekstra om dagen, det overlever de fleste nok. Alternativt må du jo opsige, og så har du købt en boks til 700kr der kan bruges til youtube Clap


"Handlet dårligt ind". Det er da en underlig måde at se tingene på. For det første giver Chromecast ikke den samme funktionalitet - der er ingen fjernbetjening, og det er heller ikke lige så stabilt - har prøvet det. Et Apple-TV er dyrere end deres egen boks.

Men det er slet ikke pointen. Man regner da ikke med at et selskab pludselig skruer så voldsomt op for priserne, uden at tilbyde noget som helst ekstra.

Men det er åbenbart trenden at forbrugerne skal k...... i r.... af udbydere/rettighedshavere for tiden.

/Per


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hvorfor synes du ikke det er uartigt, at komme med en prisstigning på 50%??


Sælger sætter prisen, så kan køber bestemme sig for om man vil købe.
Det finder jeg ikke uartigt, Telia bestemmer selv over, hvor mange kunder de vil af med.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Per_Knudsen Per_Knudsen skrev:

Så simpelt er det ikke.
Jeg har investeret 700 kr i deres boks, som ikke kan bruges til andet end Telia-TV - den investering er så gået tabt.

Trist, men til at komme over. Det er 7 måneder til nuværende pris og 4,5 til ny pris.
Opsiger du Telia TV, har du sparet penge allerede om 8 måneder og kan sælge boksen videre til andre der bliver hos Telia.



Oprindeligt skrevet af Per_Knudsen Per_Knudsen skrev:

Procentvis må dette være rekord blandt udbyderne mht stigninger.


Det er imponerende at så ringe et produkt kan være så dyrt og at der stadig er kunder til det!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu