recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia-TV gigant prisstigning (50%)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia-TV gigant prisstigning (50%)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 16:20
Nogen der har erfaring med MoreTv på ATV?
Overvejer kraftigt at skifte fra Telia til MoreTv efter deres varslet prisstigning.
Mvh Jesper
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 16:24
Det er vel egentlig ikke så mærkeligt, at der er kunder til produktet, når man gang på gang hører fra streamingmissionærer, hvor fantastisk det er med streaming. Det, som sker nu, er bare, at der er nogen, der er blevet ramt af noget så ubehageligt som virkeligheden.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hvorfor synes du ikke det er uartigt, at komme med en prisstigning på 50%??


Sælger sætter prisen, så kan køber bestemme sig for om man vil købe.
Det finder jeg ikke uartigt, Telia bestemmer selv over, hvor mange kunder de vil af med.....


Klaus

Selvfølgelig... Men, alligevel en underlig holdning at synes så høje prisstigninger er OK...Confused
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 16:46
Grunden til at vi har TeliaTV her hjemme, var at YouSee satte prisen op til 300kr for grundpakken, og da vi stort set kun ser DR og TV2 flowTV, så var det simpelthen for mange penge at give.

Så kunne vi selvfølgelig bruge DR-appen samt TV-play, men fordelen ved TeliaTV, er at alle kanalerene er samlet ET sted med en samlet programguide, og så stinker DR-appen på ATV bare. Ved ikke om TV2-play er bedre, da vi ikke har brugt den særlig meget.

Billede kvaliteten syntes jeg er fin nok til vores påhov, men vi har heller ikke en super OLED med HDR atmos super pro plus turbo fladskærm, men bare en old gammel 720p Pana plasma skærm.

Mvh Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Selvfølgelig... Men, alligevel en underlig holdning at synes så høje prisstigninger er OK...Confused

Problemet er nok at jeg for snart 20 år siden opsagde mit kabel-tv og i dag kun betaler “licens”.

Jeg har set en del af de streaming tjenester der udbydes og er ikke fristet af nogen af dem. 




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 16:56
Med det udstyr vil det være rigtigt godt med en antenne på taget og fange DR’s kanaler til 0kr, supleret med chromecast til TV2 play.

Redigeret af Munch - 23-Marts-2021 kl. 16:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

og da vi stort set kun ser DR og TV2 flowTV, så var det simpelthen for mange penge at give.

Nu kommer 1000 kroners spørgsmålet: hvorfor ikke bare have en antenne?
Det er i bedre kvalitet end via DRs app og i den grad bedre end Telia TV

Kan du ikke undvære TV2, udbydes det vel stadigt via boxer til 99 kr/måned?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 17:13
Der var tidligere i tråden et et spørgsmål til MoreTv. 
Jeg har prøvet MoreTv i en periode, og for at det skulle blive så godt som muligt, investerede jeg tilmed i deres box til ca. 700 kr. 
Det lykkedes aldrig at få tingene til at fungere. Der kom flere opdateringer, men nej, så efter nogle måneder måtte jeg opgive at få noget brugbart ud af abonnementet. 
Hvad der var galt? Ganske enkelt ALT. Hvordan situationen er i dag ved jeg ikke. Mit abonnement er stoppet for længe siden.
Trådstarter og jeg har altså én ting til fælles: Vi har begge investeret i en streamingbox til ca. 700 kr.(2 forskellige) og investeringerne har været spildt. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Med det udstyr vil det være rigtigt godt med en antenne på taget og fange DR’s kanaler til 0kr, supleret med chromecast til TV2 play.


Med hvilket udstyr mener du?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

og da vi stort set kun ser DR og TV2 flowTV, så var det simpelthen for mange penge at give.
Nu kommer 1000 kroners spørgsmålet: hvorfor ikke bare have en antenne?
Det er i bedre kvalitet end via DRs app og i den grad bedre end Telia TV
Kan du ikke undvære TV2, udbydes det vel stadigt via boxer til 99 kr/måned?
Klaus
Det vil kræve en DVB-T2 boks (TV har ikke DVB-T2) som jeg ikke ønsker at have stående, da vi godt vil have det hele samlet i ATV'et.

Med hensyn til MoreTV, så kan jeg også se at de ikke har TV2, så det kan også være ligemeget.

Det ender nok med TV2 play Favorit til 109kr.
Så får fruen også Charlie som hun længe har ønsket sig.


Redigeret af Axlon - 23-Marts-2021 kl. 17:39
Mvh Jesper
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Selvfølgelig... Men, alligevel en underlig holdning at synes så høje prisstigninger er OK...Confused

Problemet er nok at jeg for snart 20 år siden opsagde mit kabel-tv og i dag kun betaler “licens”.

Jeg har set en del af de streaming tjenester der udbydes og er ikke fristet af nogen af dem. 


Klaus

Ehhh, hvad har det at gøre med holdningen til at voldsomme prisstigninger er ok??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:


Ehhh, hvad har det at gøre med holdningen til at voldsomme prisstigninger er ok??

At operatørerne må sætte prisen som de lyster. Det er dem der er udbydere og de bestemmer hvad folk skal betale for deres vare.
Det er trods alt et frit marked.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu