recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning TV - Humax boks - receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning TV - Humax boks - receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
palleti Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palleti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning TV - Humax boks - receiver
    Sendt: 27-Marts-2021 kl. 21:09
Yousee har netop sendt mig en Humax YS-4000 tv-boks, der skal arbejde sammen med et LG OLED tv og en Yamaha RX-A860 receiver. Spørgsmålet er hvordan og i hvilken rækkefølge de tilsluttes?

Netværkskablet går ind i boksen, - og jeg tænkte at derfra går der 4K HDMI ARC til receiveren, og et tilsvarende videre fra receiveren til TV. Men på boksen er der er jo også et Toslink stik. Ville det være bedre at lade HDMI gå fra boks direkte til tv, og Toslink til receiver? Måske HDMI mellem alle apparater? Eller hvordan? Erfaringer efterlyses Smile

Hilsen
Palle
LG B6 55" + Humax YS-4000 tvboks, 7.2 Yamaha RX-A860, Yamaha Blu-Ray, B&W LCR6 2S center, B&W 683 S1 gulvhøjttalere, B&W DM601 S3 baghøjttalere, Yamaha YST-SW300 12" sub.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 22:12
Hvis det er tiltænkt at udnytte Reciveren fuldt ud i forbindelse med Streaming og de billed/lydformater der kan fås på f.eks Netflix så skal der bruges HDMI mellem enhederne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
palleti Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palleti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 00:38
Ja ok. Men koblet sammen hvordan?
LG B6 55" + Humax YS-4000 tvboks, 7.2 Yamaha RX-A860, Yamaha Blu-Ray, B&W LCR6 2S center, B&W 683 S1 gulvhøjttalere, B&W DM601 S3 baghøjttalere, Yamaha YST-SW300 12" sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 01:21
hdmi fra boks til receiver og hdmi videre til tv

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
palleti Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palleti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 09:25
Vi har haft store vanskeligheder med signalet til den nye Humax 4000 boks, og skiftede til Stofa for overhovedet at have stabilt billede. Fandt ud af at yousees produkt generelt er bedre, og gav det et skud mere, og tjekkede alt. Det lykkedes - et dårligt kabel fra router til tv boks var problemet.Dead

Nu virker det, og er pt tilsluttet som jeg forventede det skulle være: STP kabel fra router til tv boks, HDMI til receiver, HDMI fra receiver til tv. Men det giver desværre dårligere billede end hvis HDMI går direkte fra boks til tv. Det kan nærmest beskrives med at det ligner et almindeligt tv billede med mindre gode gråtoner og kontrast, ikke det højkvalitets OLED billede jeg har været vant til :)  Den måde at forbinde enhederne er dermed dømt ude.

Hvad så? Boksen har et optisk stik som er beregnet til at give lyd til et surround anlæg, men der kommer ingen lyd ud af det. Skal den optiske udgang måske aktiveres i HUMAX boksen?

Næste punkt bliver at undersøge om indstillinger på boksen kan gøre en forskel, eller om måske det optiske stik i tv'et kan give lyd til receiveren...

Nogen der har erfaringer eller forslag?


LG B6 55" + Humax YS-4000 tvboks, 7.2 Yamaha RX-A860, Yamaha Blu-Ray, B&W LCR6 2S center, B&W 683 S1 gulvhøjttalere, B&W DM601 S3 baghøjttalere, Yamaha YST-SW300 12" sub.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu