recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV med Apple Music
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV med Apple Music

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smart TV med Apple Music
    Sendt: 02-April-2021 kl. 10:16
Hej

Jeg har i tankerne og købe et SONY smart TV. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det Android baseret med Google App Store.

Da jeg går fra Apple TV hvor jeg har iTunes og iMusic vil jeg gerne kunne forsætte med at benytte Apple tjenesterne på mit nye Smart TV, da jeg har købt en del film og musik.
Jeg har i forvejen et SONY Soundbar med fantastisk lyd, så derfor vil jeg gerne kunne afspille musik igennem mit TV, som jeg kan på Apple TV nu.

Er det muligt og få Apple tjenester via Google App store og afvikle tjenesterne som på Apple TV?


Redigeret af arnely - 02-April-2021 kl. 10:18
Morten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 10:22
Apple og Android ligner hinanden, men de er ikke kompatible, der er ens App´s men de er udviklet til hvert deres OS.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 10:31
Sony Android tv understøtter nogle apple services.
Prøv at download appletv+


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Da jeg går fra Apple TV hvor jeg har iTunes og iMusic vil jeg gerne kunne forsætte med at benytte Apple tjenesterne på mit nye Smart TV, da jeg har købt en del film og musik.


Er det ikke bare at koble din nuværende AppleTV til dit nye tv?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 15:21
Jov det er en løsning - men syntes ikke længere at Apple TV følger med.

Netflix ligner l..rt på Apple TV. Blockbuster kræver en telefon eller Tablet ved siden af for at kunne leje film osv. Udvalget af App's tja.... fjernbetjeninger her og der og alle vejene. Wink



Morten
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 15:59
Hvilken AppleTV har du?

Jeg bruger kun en fjernbetjening.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

  Jeg har i tankerne og købe et SONY smart TV. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det Android baseret med Google App Store.

Hej.

Jeg har tidligere skrevet her på Recordere hvilke Sony TV, som har Apple TV App. Her er et link:


Jeg ved dog ikke om alle de nævnte enheder har alle funktioner, eller om visse skulle have begrænsninger.

Hilsen Carsten.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 16:11
Jeg kan heller ikke lige genkende problemet.Har selv OLED Sony TV m android - bruger dybest set aldrig TV’ets egen android smartfunktioner. Kører alt gennem AppleTV4k  og buger kun en (programerbar) remote. Nu lejer/køber jeg så kun film via Itunes, og det fungerer selvfølgeigt topdollar. Et stykke tid siden jeg skippede Netflix, men dengang fungerede det også helt fint.
Det jeg event kan være bekymret for mht at køre Apple tjenester på andre platforme, er om man nu også får den fulde funktionalitet . . 


Redigeret af Lennon - 02-April-2021 kl. 16:13
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:25
Tak så det er en løsning Tongue
Morten
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:28
Bruger også kun en fjernbetjening nu ;)

Men med et nyt smart TV med installeret Chromkast og Google tjenester bliver det to, hvis man skal have Apple TV kørende ved siden af Wink
Morten
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Bruger også kun en fjernbetjening nu ;)

Men med et nyt smart TV med installeret Chromkast og Google tjenester bliver det to, hvis man skal have Apple TV kørende ved siden af Wink
hvorfor ?
Bruger da kun min Sony fjernbetjening til tv og appletv
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Bruger også kun en fjernbetjening nu ;)

Men med et nyt smart TV med installeret Chromkast og Google tjenester bliver det to, hvis man skal have Apple TV kørende ved siden af Wink

Hvorfor?

Okay, jeg ved at det er snyd, for jeg har en fjernbetjening til ALT.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu