recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV med Apple Music
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV med Apple Music

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Jov det er en løsning - men syntes ikke længere at Apple TV følger med.

Netflix ligner l..rt på Apple TV. Blockbuster kræver en telefon eller Tablet ved siden af for at kunne leje film osv. Udvalget af App's tja.... fjernbetjeninger her og der og alle vejene. Wink




Apple TV 4K er, selvom den har nogle år bag sig, stadig markanr bedre og kraftigere end Smart TV. Det tror jeg også bliver din konklusion, når du får dit nye TV.

Jeg vil anbefale at du lejer film på iTunes (i Apple TV app’en) i stedet for Blockbuster, som har lav streamingkvalitet og speeder alle deres film op 4%. Jeg genkender ikke problemet med Netflix?
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Hej

Jeg har i tankerne og købe et SONY smart TV. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det Android baseret med Google App Store.

Da jeg går fra Apple TV hvor jeg har iTunes og iMusic vil jeg gerne kunne forsætte med at benytte Apple tjenesterne på mit nye Smart TV, da jeg har købt en del film og musik.
Jeg har i forvejen et SONY Soundbar med fantastisk lyd, så derfor vil jeg gerne kunne afspille musik igennem mit TV, som jeg kan på Apple TV nu.

Er det muligt og få Apple tjenester via Google App store og afvikle tjenesterne som på Apple TV?


Istedet for at købe et smart tv, så køb et tv med godt billede og behold dit Apple TV.

Du kan bruge tv'ets fjernbetjening til Apple TV
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 09:41
Ja det kan være det bliver løsning, men jeg holder mig til SONY Wink

Tak for deltagelsen til alle i tråden - forsat god påske Thumbs Up
Morten
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 12:50
På nyere Sony tv er Apple TV app (heri iTunes film/Apple TV+) enten præinstalleret eller kan hentes fra Google Play Store. Kompatible Sony tv ses her:


Omvendt er der ikke en dedikeret Apple Music app til Sony tv/Android TV. Apple Music understøtter dog Chromecast, hvorfor du kan caste musikken til dit nye Sony tv og få lyden ud gennem din soundbar. Lidt om Apple Music og Chromecast:
 

Så hvis du vil undgå at benytte dig af din Apple TV boks, ja så kan du faktisk det.
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 07:49
Tak jeg prøver når jeg finder mit nye SONY TV.

Om ikke andet kan jeg jo beholde min Apple TV boks Thumbs Up
Morten
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Jov det er en løsning - men syntes ikke længere at Apple TV følger med. 

Netflix ligner l..rt på Apple TV. Blockbuster kræver en telefon eller Tablet ved siden af for at kunne leje film osv. Udvalget af App's tja.... fjernbetjeninger her og der og alle vejene. Wink

Øhh, med mindre der er sket ændringer i Blockbuster (det er længe siden jeg har brugt dem), så behøver du ikke en telefon. Det er jo netop fordelen (som regel) ved ATV. Fjernbetjening er det eneste du behøver, og den klare også tænd og sluk af TV, som volume på TV. Så du behøver heller ikke fjernbetjening til TV.... Så i min verden er det mere simpelt med ATV. ATV kan man kalde et "stand alone" produkt. Eller husker jeg helt forkert ifht. Blockbuster? Måske jeg lige skal prøve dem igen :)


Redigeret af HenrikN - 04-April-2021 kl. 10:18
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu