recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp ingen adgang til min ekstern harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp ingen adgang til min ekstern harddisk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp ingen adgang til min ekstern harddisk
    Sendt: 02-April-2021 kl. 16:56
Hej fik lige strømafbrydelse mens jeg var ved at kopiere nogle filer fra mit c drev til en ekstern harddisk. Nu vil den stort set ingen ting. Den kan godt finde drevet som hedder F men det er så det. Den vil ikke give mig adgang til drevet og den skriver der er 0 byte plads og brugt 0 byte. Det er en WD harddisk My Book, fil system exfat. Jeg har gudskelov en anden WD harddisk med præcis det samme indhold på. Så mister intet hvis den ikke kan reddes. Har også prøvet at formater den så jeg evt. bare kunne kopiere tingene over fra den anden harddisk. Men den vil heller ikke give mig adgang til at formatere den. Nogle der kan hjælpe ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:19
Hej.

Du skriver ikke om dine to eksterne Harddiske er lige store. Men hvis de er 
ville jeg prøve at 'clone this disk', f. eks. med det gratis Windows program Macrium Reflect.

Hilsen Carsten.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:22
Hej carsten de er lige store og 100% ens, men jeg kan som sagt ikke få adgang til den ene mere.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:46
Hej.

Jeg ville prøve at 're-partition a hard drive without losing data' med AOMEI Partition Assistant.


Jeg kan ikke helt huske, om det blev et betalings program nogle versioner tilbage. Men jeg har selv en ældre AOMEI Partition Assistant Standard Edition 6.5 installeret på min PC.

Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 18:42
Åben diskhåndtering og post et billede af hvordan diskhåndtering ser disken.

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/hjælp-til-diskhåndtering-ad88ba19-f0d3-0809-7889-830f63e94405

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 23:17
Jeg ville gå ind i Diskhåndtering, slette partitionen og oprette en ny, men da du skriver, du kører med exfat, kunne man forledes til at tro, du kører Mac?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 00:02
Tak alle sammen for jeres hjælp, jeg prøvet at slukke min pc igen og så startede jeg den op igen og så var alt tilbage på den externe harddisk som før, tror jeg. Måske jeg lige skal tjekke den om der er nogle skader på den. Nogen ide om hvordan jeg gør det ? jeg kan nu ikke forstå ved bare at slukke den så er alt tilbage som før hvordan kan det lade sig gøre ? Det er første gang jeg oplever sådan noget. Da jeg købte dem så stod der i manual at de var klar til brug og jeg ikke skulle gøre noget og jeg så godt de var i exfat, men jeg må indrømme jeg aner ikke hvad det er da det var første gang jeg så det og jeg ikke har undersøgt dem nærmere. Nej jeg kører windows. Bør jeg ikke køre exfat ? jeg har kørt sådan med dem i ca. 1 år nu, de er begge på 4 TB og jeg har ca. brugt 1 TB på dem.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 00:10
Exfat er ikke en Windows formattering. Jeg ville snarest få konverteret partitionerne til NTFS.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Exfat er ikke en Windows formattering. Jeg ville snarest få konverteret partitionerne til NTFS.




ExFat er fuldt understøttet på Windows 10 og virker med store filer på tværs af div OS, Win, Mac, Android osv osv, så ingen grund til at formaterer drevet i NTFS
Til top
HIL1963 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HIL1963 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 09:56
Hej
Jeg holder øje med mine diske via dette. Virker også uden at betale.
Hard Disk Sentinel - HDD health and temperature monitoring (hdsentinel.com)


mvh Henrik

Sony A80J oled serie 77"
Denon AVR-X3500H forstærker
BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center
4 x Beolab 3
Beolab 2
Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa
DALI ALTECO C-1 (Atmos)
APPLE TV 4K

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 00:55
Der findes MyBook enheder med flere diske i, så det ved jeg ikke om det er sådan en enhed du har?

Jeg ville prøve at kigge i Device Manager om du kan se egenskaber for drevet og se noget infomation om selve disken som sidder i enheden.

Det virker meget mærkeligt at du mister adgang til indholdet på en harddisk, ved en strømafbrydelse.

Er det en SSD som sidder i drevet eller en form for hybrid, for jeg kender SSD diske som både er mistet eller blevet ikke-kontakt-bare ved strømafbrydelser.

Hvis du er komfortabel med command promt, så vil jeg anbefale at du benytter "diskpart"

Gå ind i diskpart med en administrator command promt og skriv efterfølgende list disk

Så vil den vise en oversigt som eksempelvis ser ud som nedenstående.

DISKPART> list disk

  Disk ###  Status         Size     Free     Dyn  Gpt
  --------  -------------  -------  -------  ---  ---
  Disk 0    Online          465 GB   284 GB        *
  Disk 1    Online         1907 GB  1024 KB        *
* Disk 2    Online           59 GB      0 B
  Disk 3    Online           14 GB  2048 KB

Hvis din disk er synlig, så kan du skrive select disk 2 (erstattet med tallet for din disk)
Den vil så sætte en * stjerne ud for den disk du har valgt og det kan ses med list disk kommandoen.
Jeg har valgt min Disk 2, som det kan ses

Hvis du er sikker på at ville slette indholdet på disken. (dobbeltcheck at den er valgt med * stjerne)
Så kan kan du bruge kommandoen clean som herefter sletter alle partitioner på disken.

Skiv exit for at forlade diskpart programmet

"Disk Management" i Windows kan ikke slette alle partitioner, så derfor er det godt at kunne benytte Diskpart.

Det kan jo også være en hardware fejl i forbindelse med strømafbrydelsen. Så kan du evt. åbne Mybook, hvis der ikke er garanti på den.

Disken kan så flyttes over i anden maskine, hvor man kan få adgang til indholdet og fejlsøge om det er kassen som er i defekt.

DAMN - fik lige nøjagtigt ikke læst det indlæg om at alt var tilbage igen...

Check disk disk fra administreret command promt med kommandoen: chkdsk /f /r /x f:
For at kontrollere og rette fejl på disken.


Redigeret af Cyberguyen - 04-April-2021 kl. 01:05
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg ville gå ind i Diskhåndtering, slette partitionen og oprette en ny, men da du skriver, du kører med exfat, kunne man forledes til at tro, du kører Mac?
Der er ikke noget f-drev på en mac
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu