recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp ingen adgang til min ekstern harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp ingen adgang til min ekstern harddisk

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Tak alle sammen for jeres hjælp, jeg prøvet at slukke min pc igen og så startede jeg den op igen og så var alt tilbage på den externe harddisk som før, tror jeg. Måske jeg lige skal tjekke den om der er nogle skader på den. Nogen ide om hvordan jeg gør det ? jeg kan nu ikke forstå ved bare at slukke den så er alt tilbage som før hvordan kan det lade sig gøre ? Det er første gang jeg oplever sådan noget. Da jeg købte dem så stod der i manual at de var klar til brug og jeg ikke skulle gøre noget og jeg så godt de var i exfat, men jeg må indrømme jeg aner ikke hvad det er da det var første gang jeg så det og jeg ikke har undersøgt dem nærmere. Nej jeg kører windows. Bør jeg ikke køre exfat ? jeg har kørt sådan med dem i ca. 1 år nu, de er begge på 4 TB og jeg har ca. brugt 1 TB på dem.
exFAT er fint nok at køre. Der mangler dog nogle småting i forhold til NTFS, men til gengæld er det mere kompatibelt på tværs af platforme.

NTFS er mere rubust, fordi det benytter "journaling" og kan repareres imens det kører.

Compression er også understøttet på NTFS, men det er kun rigtigt effektivt ved bestemte data typer.

Alternate data streams kan skrives sammen med filerne på NTFS. Det kan evt. benyttes ved filer fra MacOS, så der er ekstra data til brug for filhåndtering.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 07:14
Jeg har indimellem repareret en ekstern harddisk, der enten havde fejl eller kørte for langsomt med viste metode . Se senere.



Redigeret af bentpetersson - 05-April-2021 kl. 13:08
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 08:37

Elendig maskinoversættelseOuch

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 09:34
Slettet. Metoden beskrives i mit næste oplæg.



Redigeret af bentpetersson - 05-April-2021 kl. 13:11
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 09:46
Ok. 

Efter at usb med harddisk er sat i den opstartede PC, skriv  bogstaverne PC i luppen nederst TV på PC skærm.
Find ikonet med den eksterne harddisk.
Højre museklik på denne ikon.
 Inde  i menuen der åbnes, tryk på egenskaber (ses) nederst, 
tryk på funktioner, 
tryk på undersøg, 
tryk på reparer drevet. 
Lad den også reparere, selv om der står, at drevet ikke har fejl.

Det er nemt og effektivt og medfører inden skader.


Redigeret af bentpetersson - 04-April-2021 kl. 09:50
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har indimellem repareret en ekstern harddisk, der enten havde fejl eller kørte for langsomt med viste metode på viste link.

Hvis computeren viser at der ikke er fejl, så kør alligevel reparation et par gange.

"Det 5. råd vil jeg ikke betegne som på nogen måde at være nemt. Det kræver loddegrej som kun findes på professionelle elektronikværksteder. LOL

Bestil et nyt print fra producenten og lod chippen af den gamle og over i det nye print på harddisken.
Jeg har aldrig hørt om nogen privat personer som har forsøgt sig med dette. Shocked
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har indimellem repareret en ekstern harddisk, der enten havde fejl eller kørte for langsomt med viste metode på viste link.

Hvis computeren viser at der ikke er fejl, så kør alligevel reparation et par gange.

"Det 5. råd vil jeg ikke betegne som på nogen måde at være nemt. Det kræver loddegrej som kun findes på professionelle elektronikværksteder. LOL

Bestil et nyt print fra producenten og lod chippen af den gamle og over i det nye print på harddisken.
Jeg har aldrig hørt om nogen privat personer som har forsøgt sig med dette. Shocked

Beklager at du har misforstået mit oplæg. Jeg har derfor slettet det misforståede link.

Jeg har skrevet en mange afprøvet og simpel metode i oplægget kl 9.46 i går. 

Så det kommer igen:
Efter at usb med harddisk er sat i den opstartede PC, skriv  bogstaverne PC i luppen nederst TV på PC skærm.
Find ikonet med den eksterne harddisk.
Højre museklik på denne ikon.
 Inde  i menuen der åbnes, tryk på egenskaber (ses) nederst, 
tryk på funktioner, 
tryk på undersøg, 
tryk på reparer drevet. 
Lad den også reparere, selv om der står, at drevet ikke har fejl.

Det er nemt og effektivt og medfører inden skader.



Redigeret af bentpetersson - 05-April-2021 kl. 13:13
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 20:28
Tak, tror kun der er en disk i hver enhed. Men som skrevet det hele kom tilbage efter jeg slukket computeren igen, hvorfor ved jeg ikke. Men alt er godt nu Smile og håber aldrig det sker igen. Det skete kun fordi jeg var i gang med at kopiere til harddisken og den ikke blev færdig da strømmen gik. Jeg har oplevet før bare at ha den tændt hvor strømmen gik uden den havde nogen betydning for min harddisk. Måske er min pc eller harddisk bare blevet forvirret af strømmen gik så ikke alt fungeret da jeg startede den op igen. Men efter jeg slukket den og startede den op igen så var alt normalt. PC'ere er nogle gange noget underligt noget især for folk som mig som ikke er pc ekspert.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 20:30
Ok så det er helt fint at jeg jeg fortsætter med at køre i exfat og når jeg engang skal ha en anden pc så burde den være lige til at sætte til ? jeg bruger dem kun til at opbevare foto og video filer.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 20:32
tak Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu