recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth-knap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth-knap

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth-knap
    Sendt: 02-April-2021 kl. 18:25
Jeg har en VW Up!, der har Bluetooth og mulighed for opkald via dette. Jeg vil vildt gerne finde mig en simpel måde hvorpå jeg kan få mulighed for at bruge iOS Siri til styring af min iPhone, så min iPhone kan bruges til håndfri navigation samt hvad Siri i øvrigt giver mulighed for.
Min strategi er at finde en knap, der kan forbinde til min iPhone i bilen, som kan igangsætte Siri (og eventuelt også stå for basal håndtering af opkald, play/pause, osv.). Jeg ved, man kan bruge ‘Hej Siri’-funktionaliteten, men jeg tænker, det godt kan svigte lidt.

Mit bedste bud har indtil videre været Chubby Buttons (https://www.chubbybuttons.io/), som dog er lidt stor og dyr, og måske også kan mere end jeg egentlig behøver. Kender nogen til en anden tilsvarende løsning? Min tanke er, at jeg simplere dette holdes, jo lettere har det også ved at blive brugt.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 19:13
vælg i indstillinger under Siri og søgning: Tryk på sideknappen for Siri, eller vælg: Lyt efter “hej Siri”.
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 19:24
Hej Munch,

Jeg skrev, jeg ikke ville bruge ‘hej Siri’, og at jeg ønsker at bruge en Bluetooth-knap. :-)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 20:04
Ah sådan forstod jeg det. Du forbinder anlægget i bilen med bluetooth samtidig med at du sætter bluetooth til at søge på tlf, det står sikkert i manualen hvor du aktiverer bluetooth i bilen. Herefter fungerer håndfri med knapperne på rattet, og lyden kommer ud gennem bilens højttalere, og din tale blir opsnappet af en indbygget mic der sikkert sidder oppe ved kabinelyset i loftet.

Redigeret af Munch - 02-April-2021 kl. 20:06
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 20:06
Hej Munch,

Mit rat har ikke den slags knapper. Det er netop derfor jeg gerne vil have den Bluetooth-knap, jeg taler om.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 20:14
Har den slet ingen knapper, så skal du da netop bruge Siri.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 20:39
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 22:14
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 22:34
Hej Klaus,

Har du prøvet den? Kan du anbefale den? :-)
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 22:35
Hej Longjohn,

Kan du anbefale den? :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af mstaal mstaal skrev:

Har du prøvet den? Kan du anbefale den? :-)

Nej, jeg trykker bare på Home knappen på mit telefon, hvis jeg vil bruge Siri.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 10:48
sæt en holder i bilen og tryk på Home knappen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu