recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 24" tv ikke smart tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

24" tv ikke smart tv

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 10:57
 ATV er jo en Mediestreamer, og kan Streame det samme som en telefon, og har de samme App´s, så der er ingen grund til at bruge Airplay fra telefonen. App´s hentes som på telefonen i App Store. Der kan dog være en forskel da det ikke er en ATV 4 som jo for lang tid siden har afløst ATV 3.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 11:07

 
Oprindeligt skrevet af asser asser skrev:

hvordan deler jeg internettet

 Telefonen har den funktion, men den kan ikke bruges som Hotspot når den samtidig skal Airplay til ATV. Så skal begge enheder være på samme Wi-Fi forbindelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af asser asser skrev:

har jo haft ATV generation 3 . sat til fjernsynet og den går også på nettet på campingpladsen men den viser ikke andet på skærmen end indstillinger ocomputer. men skal jeg købe abonnement til ATV for at få apps på. (fjernsynet er ikke et smart tv) men det mener du jo ikke er nødvendigt.
eller skal jeg aktivere ATV på tlf.
uha lidt forviret.
For at installere apps skal du have en nyere ATV 4/4K 
Mvh. JørgenT
Til top
asser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér asser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 11:22
det vil sig at det gamle tv jeg har som ikke er smart tv god kan bruges med Google Android tv bruger man så google home appen også.det er der jeg har problemer for begge signaler på tlf vil ikke logge på samtidlig så går det ene ud når jeg har forsøgt med min cromcarst.
men du mener at så skulle jeg kunne striame eller carst fra tlf Dead
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 11:29
 Bruges der en ATV 4 (iOS), Google TV (Android), Shield TV (Android) eller en Mi Box (Android), skal der ikke bruges andet, der er alle de App man har brug for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
asser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér asser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 11:43
tak for hjælpen 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 12:16
Som Radiomanden skriver (selvom han ofte er kryptisk), så vil den bedste løsning være at købe eksempelvis et Apple tv. Hvis du har en App på iphone til at se tv fra, så er der stor sandsynlighed for at den samme App kan tilføjes på Apple tv, så du kan bruge den til at se tv fra.

Jeg ville ikke på nogen måde begynde at bruge AirPlay eller Chromecast med wifi på en campingplads. Det bør kun bruges på private netværk.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 12:31
 Helt korrekt Wi-Fi net på en Campingplads, Hoteller, Burgerbarer og lignende skal bruges med en hvis forsigtighed, eller slet ikke bruges, bruger dem aldrig når man er på Ferie, der bruges kun Data deling.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Bruges der en ATV 4 (iOS), Google TV (Android), Shield TV (Android) eller en Mi Box (Android), skal der ikke bruges andet, der er alle de App man har brug for.
Du misforstår hans problem. Han HAR en Apple-TV. Problemet er, at han ikke kan få den på campingpladsens wifi, da det kræver validering.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 13:20
 Den kan ikke installere App´s, så er heller ikke meget værd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Bruges der en ATV 4 (iOS), Google TV (Android), Shield TV (Android) eller en Mi Box (Android), skal der ikke bruges andet, der er alle de App man har brug for.
Du misforstår hans problem. Han HAR en Apple-TV. Problemet er, at han ikke kan få den på campingpladsens wifi, da det kræver validering.
Nitte, så...

Man kunne evt. sætte et accesspunkt/wifi router op til at være wifi klient. Så kan du sætte en laptop til med kabel og godkende adgangen på campingpladsens netværk. Efterfølgende vil Apple tv også virke med kabel tilsluttet, da det er MAC adressen på accesspunktet som er godkendt på campingpladsens netværk. Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
asser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér asser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 16:11
jo jeg kan godt få ATV gen 3 på campingspladsens wifi men så sker der ikke noget i tv eller tlf. men må nok købe en ATV gen 4 og se om den vil vise noget på tv’et .

Men ellers.  må i havde tak for mange gode råd. Jeg blev ikke sikker på hvad jeg gør. Men tak. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu