recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Watch S6 - bevægelsesfunktion virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Watch S6 - bevægelsesfunktion virker ikke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Watch S6 - bevægelsesfunktion virker ikke
    Sendt: 06-April-2021 kl. 13:28
Hej folkens

Mit apple watch series 6 driller mht. "bevægelsesfunktionen". 

Jeg har sat den til 30 min. Dvs. den skal detektere når jeg er aktiv og det skal jeg være i minimum 30 min om dagen.

Problemet er at uret ikke detektere/registrere ret meget bevægelse.

Hvis man bevæger armen (som når man går) i et minut i streg, så registrerer den at man er aktiv. 

Da jeg ikke altid svinger armen når jeg er ude at gå, så slår jeg nogle gange manuelt en aktivitet til ("Gang udenfor"). Denne registrerer fint aktiviteten. Den synkroniserer endda fint til min addidas app så aktiviteten også bliver registreret her i.
MEN heller ikke her bliver det registereret som en del af de 30 min daglig motion. Nogle gange ryger der 3 minutter på ud af de 30 minutter selvom jeg har været ude at gå i 60 minutter.

Er der nogle der oplever det samme og der er nogen som har en løsning? jeg har genstartet uret osv.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Steen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2021 kl. 13:39
Du går for langsomt, din puls skal op på et vist niveau før det tæller. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 06:42
Ja man skal have pulsen lidt op før det tæller som træning i den grønne ring - med mindre man selv starter et træningsprogram, hvilket den så tolker som træning. Tænk på den grønne ring som egentlig træningsaktivitet i stedet for blot generel aktivitet.

Normal gang vil stadig blive talt med i antallet af forbrændte kalorier i den røde ring uanset hvad.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 08:14
Tak for jeres svar :)

Jeg er i pænt dårlig form og min puls ligger på ca 90 ved gang på 6 kmt. Jeg ved ikke om en puls på 90 er nok til at tælle som træning..

Jeg har netop prøvet at starte et træningsprogram de sidste mange gange jeg har været ude at gå for at være sikker på den tæller det som træning, men her er resultatet det samme. Kun nogle af minutterne tæller med.. 

Igår lod jeg uret blive hjemme og tog min iphone med i stedet. På denne startede jeg en træning session i min Addidas app. (tidligere runtastic som nu er opkøbt af Addidas)
3 timer efter jeg kom hjem registrerede uret pludselig min træning og jeg fik "credit" for det fulde antal minutter jeg var ude at gå. Uret kunne jo ikke måle puls eftersom det lå derhjemme

Jeg er lidt forvirret over måden uret fungerer på :)





Redigeret af furious jt - 07-April-2021 kl. 09:13
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 08:18
Min erfaring er, at man skal op i ca. 110-115 bpm før Apple Watch tæller det med i den grønne cirkel.

Redigeret af Thomas Jensen - 07-April-2021 kl. 08:20
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg har netop prøvet at starte et træningsprogram de sidste mange gange jeg har været ude at gå for at være sikker på den tæller det som træning, men her er resultatet det samme. Kun nogle af minutterne tæller med.. 

Igår lod jeg uret blive hjemme og tog min iphone med i stedet. På denne startede jeg en træning session i min Addidas app. (tidligere runtastic som nu er opkøbt af Addidas)
3 timer efter jeg kom hjem registrerede uret pludselig min træning og jeg fik "credit" for det fulde antal minutter jeg var ude at gå. Uret kunne jo ikke måle puls eftersom det lå derhjemme

Nåh ja, det er vist rigtigt, at ikke engang gå-programmet tæller som træning hele tiden. Her skal man også have pulsen op. Jeg havde før Series 0, som ikke var så præcis på gå/løbe-programmerne (ingen GPS indbygget). Nu har jeg Series 6 og aktiverer ikke længere gå-programmer.

Jeg ved ikke, om der er en specifik puls, som man skal op på. Den måler også hvilepuls, så jeg ved ikke, om det måske tages i betragtning?

Adidas, Nike m.fl. har en del trænings-pas i deres apps. Nogle vil blive talt som løb, andre som 'high-intensity interval' (mit ur er på engelsk, så jeg ved ikke hvad den hedder på dansk). Nogle af disse programmer/apps uden for kategori vil dog blive registreret som hvad der svarer til 'Other' i Apples trænings-app. Det er en generel kategori, som ikke er præcis. Den er nok blot sat til et gennemsnit så vidt jeg forstår. Aktiverer du dette 'Other' træningsprogram, så kan du i princippet sætte dig på en stol og den vil stadig tælle det som træning.

Husk at det er udførslen og ikke rapporteringen i Apple Watch, som i sidste ende tæller. Selvom ringene bestemt er en rigtig god motivation Smile

Kender du andre med uret, så kan I tilføje hinanden og konkurrere. Det er også fin motivation, hvis man er på nogenlunde samme niveau.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 12:12
Tusind tak for svar, Rasmus:)

Jeg må nok bare i gang med at løbe igen i stedet for at gå, hehe.

Kender desværre ikke andre med Apple watch. De anvender Garmin m.fl.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 14:07
Hvis jeg bare går rundt hjemme i huset, så sker der ikke noget særlig med den grønne motion cirkel.
Hvis jeg derimod går en tur udenfor f.eks. 30-40min. så er min motion cirkel lukket når jeg kommer hjem, min plus kommer ikke over 90 ved alm. gang, jeg kan godt ramme 100, men så går jeg også i et rimelig højt tempo. Min hvilepuls ligger fra typisk 42-48, men kan godt ligge under 40

Jeg sover med mit ur og får et antal notifikationer om natten pga. lav puls (sat til under 50) min hvileplus aflæses typisk hver morgen på telefonen.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 14:49
og i følge Apples support side er det præcis sådan det skal være vedr. motionscirklen, men sådan fungerer min desværre ikke.. den registrerer ikke alm gang hverken ved kontinuerlig bevægelse af arm eller manuel igangsætning af aktivitetConfused
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 15:04
"The green Exercise ring shows how many minutes of brisk activity you’ve done."

Altså rask, eller livlig, aktivitet.

Når jeg går en tur i normalt tempo på f.eks. 30 min, så tæller den heller ikke 30 min. som træning. Går jeg i rask tempo, så tælles det med. Sådan var det med både mit Series 0 og nu med Series 6. Jeg har haft uret på hver dag siden foråret 2015, så det er da blevet til en del gåture Smile
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 15:25
jeg overgiver mig.. jeg for langsomtLOL

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2021 kl. 06:22
God træning! Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu