recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt, men til at betale...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGodt, men til at betale...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
groenbech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Godt, men til at betale...
    Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 22:08

Hej!

Jeg har i øjeblikket en iPAQ med TomTom Navigator installeret. Den fungerer for så vidt fint og jeg har brugt den i flere år.

Jeg har dog et kæmpe problem med den. Hvis jeg ikke bruger den i en længere periode, 'glemmer' iPAQ'en alt hvad den har lært og TomTom (og alt andet) skal installeres igen før den kan bruges. Det er ikke specielt fedt hvis man sidder i bilen og skal bruge den.

Derfor overvejer jeg at anskaffe mig en 'rigtig' GPS og har i den sammenhæng kig på TomTom GO og Garmin 350 - hvad er folks erfaringer med disse? Hvad er godt, hvad er skidt?

Jeg er som udgangspunkt ligeglad med om den kan vise billeder, spille musik osv. - den skal KUN fungere som GPS... Men det skal den til gengæld også kunne gøre ordentligt!

På forhånd tak!

/Michael



Redigeret af groenbech - 16-Oktober-2006 kl. 22:08
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 22:43

Hej,

Har selv samme erfaring med navigation på PDA (med TomTom 3 og 5). Det bliver man træt af i længden

Derfor har jeg også anskaffet mig en Garmin 360. Navigere kan de begge, men de bruger forskellige beregningsmetoder. TT foretrækker altid de store omfartsveje, mens Garmin ikke er bleg for at guide igennem city. Jeg kan ikke umiddelbart sige at det ene er bedre end det andet rent tidsmæssigt. 

Jeg kender ikke de nye Go (TT6) modeller men i de tidligere versioner har man flere muligheder for individuel opsætning af displayet end i Garmin.

Jeg overvejede alvorligt GO 910 som var billigere og bød på flere features end Garmin 360, men jeg endte med at vælge Garmin pga størrelsen.

Nuvi er lynhurtig både til at finde satelitter og til at genberegne ruter. Og manualen har man ikke noget at bruge til for alt er så let og ligetil. Garmin er dyre men skulle efter sigende havde bedre kortmateriale end de fleste konkurrenter.

Desuden har jeg ikke oplevet nogen bugs i softwaren så jeg synes den spiller maks!

Eneste jeg savner er at kunne sync'e med Outlook adressebogen og navigere til kontakter.

 

Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af groenbech groenbech skrev:

Hej!

Jeg har i øjeblikket en iPAQ med TomTom Navigator installeret. Den fungerer for så vidt fint og jeg har brugt den i flere år.

Jeg har dog et kæmpe problem med den. Hvis jeg ikke bruger den i en længere periode, 'glemmer' iPAQ'en alt hvad den har lært og TomTom (og alt andet) skal installeres igen før den kan bruges. Det er ikke specielt fedt hvis man sidder i bilen og skal bruge den.

Jeg havde samme problem som dig, og skiftede til en TomTom Go 500. Det har jeg ikke fortrudt et eneste sekund, samme software som på IPAQ'en, men uden alle de problemer der er forbundet med en PocketPC.

Garmin'en har jeg ikke set, så jeg kan ikke anbefale dig hvilken en du skal vælge, men jeg kan på det varmeste anbefale TomTom GO modellerne, de virker bare.

Michael



Redigeret af mjohansen - 16-Oktober-2006 kl. 22:49
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af groenbech groenbech skrev:

Hej!

Jeg har i øjeblikket en iPAQ med TomTom Navigator installeret. Den fungerer for så vidt fint og jeg har brugt den i flere år.

Jeg har dog et kæmpe problem med den. Hvis jeg ikke bruger den i en længere periode, 'glemmer' iPAQ'en alt hvad den har lært og TomTom (og alt andet) skal installeres igen før den kan bruges. Det er ikke specielt fedt hvis man sidder i bilen og skal bruge den.

/Michael

 

Hvorfor ikke bare anskaffe softwaren der hedder "Sprite Backup".

nogle ganske få tryk, og du har retableret de tabte data

Til top
Anjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af groenbech groenbech skrev:

Hej!

Jeg har i øjeblikket en iPAQ med TomTom Navigator installeret. Den fungerer for så vidt fint og jeg har brugt den i flere år.

Jeg har dog et kæmpe problem med den. Hvis jeg ikke bruger den i en længere periode, 'glemmer' iPAQ'en alt hvad den har lært og TomTom (og alt andet) skal installeres igen før den kan bruges. Det er ikke specielt fedt hvis man sidder i bilen og skal bruge den.

Derfor overvejer jeg at anskaffe mig en 'rigtig' GPS og har i den sammenhæng kig på TomTom GO og Garmin 350 - hvad er folks erfaringer med disse? Hvad er godt, hvad er skidt?

Jeg er som udgangspunkt ligeglad med om den kan vise billeder, spille musik osv. - den skal KUN fungere som GPS... Men det skal den til gengæld også kunne gøre ordentligt!

På forhånd tak!

/Michael

 

Hej Michael

 

Du kan også vælge MioMap V3.2 eller I-Go 2006 til PDA. Der ligger alle installationsfiler på dit SD-kort. Så selv hvis den løber tør for strøm, skal der ikke sætte en PC til for at komme igang igen..

Hilsen Anders



Redigeret af Anjens - 22-November-2006 kl. 10:29
Til top
groenbech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 11:17

Hej!

Tak for jeres svar - jeg er endt med at købe en TomTom One New Edition. Den er lille, smart og den virker. Desuden kostede den kun 2100,-

/Michael

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu