recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til chromecast (spotify)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til chromecast (spotify)?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til chromecast (spotify)?
    Sendt: 16-April-2021 kl. 22:08
Jeg har forbundet en chromecast audio til en NAD integreret forstærker i stuen og en Dynaudio Bluetooth/wireless speaker i Køkkenet.

Jeg streamer min musk fra spotify både fra en iPhone 7 men også fra en android telefon/Pixel 4a og det fungerer for det meste. Jeg vil dog mene at det fungere bedre fra min iPhone end fra min Pixel 4a så noget bedre må apple kunne gøre på dette område - selvom jeg ville tror Pixel 4a/google og chomecast ville være et bedre match.

Det er mere reglen end untagelsen at musikken går i står, autoplay ikke fungerer, jeg ikke kan få forbindelse etc. og det er mildest taget meget fustrerende.

Min router (100Mbit op/ned) står i stuen (i en 3. værelses lejlighed på ca. 70 m2) ca. 2 meter fra min NAD forstærker og jeg bevæger mig sjældent mere end et par meter fra chromecasten/anlæget.

Så spørgsmålet er nu om jeg kan løse dette problem ved at købe en dedikeret streamer:


eller om jeg vil havne i nøjagtig sammen situation ved at købe en dedikeret streamer og skal kigge et andet sted for at få løst problemet?

Min tanke er pt at det må være spotify som bare ikke er det mest stabile software og jeg uanset om jeg udskifter mine chromecasts vil havne i samme situation. Jeg har også forsøgt med Tidal - også over mine chromecasts - som giver ca. samme resultat.

Så taget i betragtning af hvor billige/gamle mine chromecast audtio er findes der så nogle bedre alternativer der kan løse dette hvor jeg samtidig kan bruge spotify?

Til top
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 22:33
Jeg kan tilføje at autoplay fungere fint når jeg bare hører musik direkte på fx min Pixel 4a telefon. Problemet opstår kun når jeg streamer til mine chromecasts, bruger spotify connect.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 01:16
Som jeg forstår dig, er det Spotify connect, både med din mad og din trådløse højtaler.

Men når vi snakker om connect, eller Chromecast, så lige så straks du sætter en stream i gang, så overtager henholdsvis din mad og dine højtalere afspilningen, også har dine telefoner intet med det at gøre, andet end det er en fjernbetjening med touchscreen. Så det er et tilfælde med dubhsr oplevet det kører bedre på iPhone, da musikken ikke kommer fra telefonerne.

Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Online
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 01:52
Som T-Duck skriver, sendes musikken ikke fra din telefon til Chromecasten.

Din telefon uanset om det er iPhone eller Android forbindes til dit wifi for at du kan fortælle CC, hvad den skal hente (f.eks. Spotify) fra nettet.
Derefter forbinder CC sig til nettet (Spotify) direkte via din router, så det er afgørende, at der ikke er noget, der forhindrer en god forbindelse mellem CC og router.

Hvis routeren står godt gemt i en reol og/eller din CC ligger i en reol - måske endda bag en forstærker, så kan der måske ikke oprettes en fornuftig forbindelse mellem de to enheder.

Prøv evt. at flytte din router og/eller CC og se om ikke det afhjælper dit problem.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 07:04
Du skriver at du bor i lejlighed.

Måske er der andre wifi der generer dit. Der findes mange apps hvor du kan se hvilke kanaler ejendommens netværk kører på.

Jeg bruger Inssider på laptop.

Så kan du finde en ledig kanal til dit wifi. Dette gør faktisk ofte underværker i forhold til hastighed og performance på wifi.
Til top
kirkholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2008
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kirkholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 07:12
Jeg tror også at problemet ligger mere på wifi-siden.

Hvis ikke du kan løse wifi-problemet, kan du købe en streaming-boks, der kan forbindes til din router med et netværkskabel, eksempelvis 

https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-audio-stream3m-musikstreamer-med-radio/argstream3mbk/
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 08:31
hvilken NAD forstærker har du? 
Til top
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 09:20
Først mange tak for jeres input!

Tror jeg kan indskræke problemet ind til connect og autoplay funktionaliteten.

Nu har jeg genaktiveret mit Tidal abonnement og der oplever jeg præcis det samme problem - men kun for på min android telefon.

Så længe jeg bare spiller på telefonen fungere autoplay fint både på min iPhone og android. Men så snart streamer (Tidal eller spotify connect) fra min android så stopper musikken når den når til slutningen af en playlist eller album.

Så kan kun se at det må have noget at gøre med den version af spotify/tidal der kører på android eller mere sandsynligt det software som tidal/spotify bruger i android til at caste/streame...

Som sagt det den del fungere "fint" fra min iphone i præcis de samme rum, playlists etc.

Eller har jeg overset noget?


@DanishCanadian Det er en NAD C356BEE forstærker.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 09:46
Hej.

Jeg tror lige som flere andre, at det det din WiFi forbindelse der giver problemer og vil derfor forslå at du prøver med en kablet forbindelse til din Chromecast.

Jeg har selv både en Chromecast ver 1 og en Chromecast Audio. Til Chromecast ver 1 købte jeg en gang, en strømforsyning med en indbygget netværkskort. Den virker også på en Chromecast Audio.

I dag kan de kun købes brugte, men jeg har se et specielt kabel for Chromecast på ebay med indbygget netværkskort. Her er et link:


På et af billederne vises, at det også virker for en Chromecast Audio.

Hilsen Carsten.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 10:25
Kan dine Spotify indstillinger under afspilning på din Pixel være sat til afspilning ved lavere kvalitet end på din iPhone? Jeg ved ikke om det har betydning for afspilning på CCA, men det er vel værd at tjekke....
miri
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Først mange tak for jeres input!

Tror jeg kan indskræke problemet ind til connect og autoplay funktionaliteten.

Nu har jeg genaktiveret mit Tidal <span ="acopre"=""><span>abonnement og der oplever jeg præcis det samme problem - men kun for på min android telefon.</span></span>
<span ="acopre"=""><span>
</span></span>
<span ="acopre"=""><span>Så længe jeg bare spiller på telefonen fungere autoplay fint både på min iPhone og android. Men så snart streamer (Tidal eller spotify connect) fra min android så stopper musikken når den når til slutningen af en playlist eller album.</span></span>
<span ="acopre"=""><span>
</span></span>
<span ="acopre"=""><span>Så kan kun se at det må have noget at gøre med den version af spotify/tidal der kører på android eller mere sandsynligt det software som tidal/spotify bruger i android til at caste/streame...</span></span>
<span ="acopre"=""><span>
</span></span>
<span ="acopre"=""><span>Som sagt det den del fungere "fint" fra min iphone i præcis de samme rum, playlists etc.</span></span>
<span ="acopre"=""><span>
</span></span>
<span ="acopre"=""><span>Eller har jeg overset noget?
</span></span>
<span ="acopre"=""><span>
</span></span>

@<span id="userPro7" ="msgsidepro"="" title="Se dropdown menu"><span style="font-weight: normal;">DanishCanadian Det er en NAD</span></span> C356BEE forstærker.

har du kigget på om de apps på din Android om autoplay er sat til?. For når man caster, sender telefonen et link til Chromecast eller connect, om hvordan afspilningen skal afvikles. For når den er sat i gang så sker alt afspilning på Chromecastbeller connect, så du kan rent faktisk slukke for mobilen. Og der vil stadig spilles musik
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

...Så længe jeg bare spiller på telefonen fungere autoplay fint både på min iPhone og android. Men så snart streamer (Tidal eller spotify connect) fra min android så stopper musikken når den når til slutningen af en playlist eller album.
Der er en fejl i Spotifys app. I stedet for at sætte nye numre i gang er det første nye nummer sat på pause. På normal Chromecast kan man trykke Play - og så kører det, men det kan man jo umiddelbart ikke på CCA.Ouch Jeg skal ikke kunne sige noget om Tidal
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu